XCOM: Enemy Unknown

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 апр. 2014

В пълния си вид тази статия е точно 3964 символа, но ако нямате време дори за такъв кратък материал, то ето ви обобщението й в самото начало – ако сте фенове на стратегическите игри, разполагате с относително мощно Android устройства с около 4GB свободно място и нямате нищо против да платите 14.16 лв. за игра, която се появи за РС и конзоли преди две години, то направо оставете този материал, използвайте линка към Play Store и си купете XCOM: Enemy Unknown.

Нуждаете се от допълнително убеждаване?

ОК, да продължим тогава. XCOM: Enemy Unknown се появи най-напред за всички сериозни гейм платформи през октомври 2012 г. Играта представлява съвременен прочит на една класическа и много обичана РС поредица, която бе възродена със значително подобрена графика и доста по-интуитивен интерфейс по отношение на походовия геймплей. Основната идея е напълно запазена – и тук бойното поле е разделено на полета, по които местите вашите бойци в опит да спрете извънземното нашествие, разпростряно в рамките на една доста солидна и дълга кампания. Може би основната отличителна черта на XCOM: Enemy Unknown е особената връзка, която изграждате с бойците си. Те не са анонимни единици, които умират в масовката без това да ви трогне, а персонажи с имена и истории, които постепенно развивате. Точно затова фактът, че смъртта в играта е перманентна – загиналият в битка войник е заличен завинаги от екипа ви – прави геймплеят още по-напрегнат.

Между самите мисии уплътнявате времето си в управлението на вашата база, взимате важни решения за това какви части от нея да развиете, приоритизирате развойната дейност и не на последно място се грижите държавите, които дават най-много пари за бюджета ви, да се чувстват сигурни и защитени. Ако пренебрегвате дадена страна прекалено дълго време, тя ще се оттегли от съвместния проект и ще загубите ценни ресурси. Основните концепции в XCOM: Enemy Unknown са интутитивни и логични, но това не бива да ви заблуждава – играта е трудна, предизвикателна и е напълно възможно да се окажете в стратегически толкова неизгодна ситуация за вас, че единствената опция е пълният рестарт.

Бой с извънземни на мобилния фронт

Както доста често се случва, XCOM: Enemy Unknown се появи най-напред за iPad, където играта дебютира миналото лято и бе посрещната доста радушно. Предвид ограниченията на конверсията на една ААА конзолна игра в мобилно заглавие, наистина е впечатляващо това, което 2K China е успяло да направи. Учудващо е и колко много е запазено от оригинала. С изключение на естествения спад в качеството на графиката, някои от картите в кампанията, мултиплейър режима и DLC-тата, XCOM: Enemy Unknown за Android е практически същата игра, която видяхме за РС и конзоли. Похвала заслужава и тъчскрийн управлението, което се осъществява чрез ориентиран към особеностите на платформата интерфейс.

На финала

XCOM: Enemy Unknown за Android е огромна игра по размерите на мобилните заглавия и изисква 3.6GB свободно пространство. Хардуерната поддръжка също поставя известни предизвикателства пред мобилните геймъри. Така например сред официално поддържаните устройства не фигурират нито оригиналният Nexus 7, нито Nvidia SHIELD, а е очевидно, че както снабденият с Tegra 3 таблет на Google, така и мощната гейм платформа на лидера при видео картите са повече от съвместими с играта. Актуални модели като Nexus 5, Nexus 7 2013, DROID MAXX и LG G Pad 8.3 са съвместими и позволяват да видите XCOM: Enemy Unknown в пълния й блясък. Трябва да обърнем внимание и на още нещо – досегашната практика показва, че конзолните издания като цяло нямат стабилни първоначални Android версии, затова ако сте перфекционисти може би бихте предпочели да изчакате първия ъпдейт.

Извън това XCOM: Enemy Unknown е чудесна стратегическа игра, която вече мнозина геймъри опознаха и обикнаха. Тя струва 14.16 лв., което е по-малко от iOS версията й, не включва омразните дигитални покупки а след като се появи в Play Store, съвсем скоро играта се очаква и в Amazon App Store.

Автор: Филип Станиславов