World of WarCraft: Cataclysm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 дек. 2010

През последните дни направихме виртуална разходка из новите територии из Азерот и спуснахме се в едни от най-опасните инстанции и рейдове. И излязохме живи! Време е да видим какви други промени – малки и големи – нанася Cataclysm върху цялостния геймплей на World of WarCraft. И разбира се – да поставим заключителната оценка на една от най-очакваните масови мултиплейър онлайн ролеви игри за годината…

От The Burning Crusade насам World of WarCraft не се бе сдобивала с нови игрови раси.

Крайно време беше за нещо свежо. И гоблините и уоргените са именно такива.

Зелените дребосъци, които до Cataclysm бяха неутрални, вече са на страната на ордата. Ако ги изберете, можете да очаквате единствено и само хумор. Дори самите физиономии на гремлиноподобните същества предизвикват смях.

Гоблините разполагат и с най-много и най-разнообразни расови бонуси. Те са вещи в алхимията (+15 отгоре). Имат 1 процент по-бърз каст на магиите и по-бърза атака, могат да викат свой собствен персонален банкер, получават отстъпка при търговците из света, могат да изстрелват ракети към противника и не на последно място – да отскачат напред чрез Rocket Jump.

Тяхната основна столица Undermine – едно истинско технологично чудо – е разположена на о-в Кезан. Именно тук ще започнат и вашите приключения, в случай че изберете да бъдете гоблин.

Уоргените от своя страна, които се присъединяват към алианса, могат периодично да се движат бързо, имат бонус към нанасянето на критични удари, устойчиви са на nature и shadow щети и разполагат с бонус към дрането на кожи, дори го правят по-бързо от останалите раси.

Уникалното при тях е че започвате играта като човек и по-скоро – като гилнеец. По време на атака на уоргени обаче едно от съществата ви ухапва и вие се превръщате в едно от тях! Това е може би най-интересната стартова територия и поредица от начални куестове в World of WarCraft въобще, така че дори и да нямате намерението да развивате нов герой, просто изиграйте първите десетина нива като уорген, няма да съжалявате.

Същевременно – с настъпването на Катаклизма и изникването на множество артефакти из цял свят – из Азерот става популярна

още една професия. Археологията

Тя е второстепенна от типа на готварството, рибарството и първа помощ – т.е. всеки един от вас може да я изучи. Същевременно е изградена така, че да допадне най-много на т.нар. „кежуъл” играчи. Целта на археологията е откриването и събирането на парченца от артефакти от всевъзможни местности и сглобяването им в „предмети” – петове, маунтове и от време на време по някое мощно оръжие или броня.

Може би най-интересният елемент от археологията обаче е фактът, че тя успява да запълни определени празнини в историята за света. Чрез нея ще научим много повече за света, преди настъпването на Катаклизма, за неговите раси и какво ли още не…

Развиващи се гилдии

С World of WarCraft: Cataclysm настъпи и още една голяма промяна. Този път – свързана с гилдиите. Идеята този тип виртуални общества да качват нива и да се развиват с течение на времето не е нова. Откриваме я да речем в The Lord of the Rings Online още от самата премиера на играта.

В WoW обаче тази идея е доразвита и обогатена по един далеч по-съвършен начин. Всеки един играч допринася за прогреса на своята гилдия като изпълнява куестове, прави постижения или странства заедно със своите приятели в подземия и рейдове. Ползата от това не е малка. Колкото по-високо ниво на развитие постига гилдията, толкова повече бонуси ще получават играчите в нея. Например ще се движат по-бързо със своите маунтове, ще получават повече опит или репутация, ще намалят cooldown-а на своя hearthstone и т.н.

Откриваме и специален гилд вендор, който продава най-различни награди – като например наметало, което телепортира представителите  на ордата в Оргримар. И не само. Някои от по-късните награди са рецепти, петове, предмети за вашите алтове (от типа на онези в heirloom вендора в Даларан), страхотни маунтове като – черен феникс (за тази цел трябва да изпълни постижението Glory of the Cataclysm Raider в гилд група) и т.н.

Що се отнася до PvP елемента

той на практика е претърпял най-малко промени. В Cataclysm откриваме една нова зона – Tol Barad, разделена на две части Tol Barad и Tol Barad Peninsula. В последната изпълнявате поредица от дейли куестове заедно с представителите на противоположната фракция, докато самия Tol Barad чистокръвна PvP зона, подобна на Wintergrasp от Wrath of the Lich King. С тази разлика обаче, че акцентът тук не пада върху превозните средства. PvP зоната наподобява някои от най-добрите стари бойни полета в играта.

WoW е вече относително стара игра и като такава – графиката й определено не може да се мери със съвременните заглавия. Blizzard обаче прави всичко възможно, за да обновява стъпка по стъпка графичния енджин. В Cataclysm откриваме нови водни и светлинни ефекти, а разликата между детайлността на старите и нови територии, предмети и герои е очевидна. И въпреки това – може би с четвъртият експанжън компанията трябва да помисли за по-радикални промени във визията. Крайно време е.

И така – какво излиза в крайна сметка. World of WarCraft: Cataclysm е може би най-добрият експанжън, появявал се някога за MMORPG. И същевременно – безсъмнено най-добрият измежду The Burning Crusade и Wrath of the Lich King. С впечатляващите нови територии – включително подводната Vashj’ir – с елегантно осъвременените стари местности, с наистина разнообразните босове в инстанциите и рейдовете, с все така живия и динамичен PvP елемент, с десетките дребни и големи промени из цялостния геймплей, Cataclysm е задължителна придобивка за всеки WoW-маниак и въобще за всеки любител на онлайн ролевите приключения.

С това и нашия преглед на Cataclysm завършва. Така че очаквам ви онлайн!

Автор: Владимир Тодоров