Warhammer 40,000: Dawn of War – Soulstorm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Warhammer 40,000 вселената е толкова впечатляваща! Просто трудно може да се намери друг свят, където дори добрите момчета мислят, че милостта е вредна и не виждат проблем в изпепеляването на цяла планета, ако е за общото благо. Всъщност “добри” няма, всичко е въпрос на гледна точка, нищо не е черно и бяло и навсякъде има огромни количества насилие. Ама такова едно, кефещо.

Като видях заглавието и си мислех, че от колонките на РС-то ще се понесе нежна музика за душата и бавен джаз. За щастие предположението беше твърдо и решително опровергано. Soulstorm е третият поред експаншън за Dawn of War и, доколкото видях от излязлото наскоро демо, вдига летвата на екшъна доста високо. Въпросната soulstorm представлява космическа warp-буря, която е заградила цяла слънчева система и враждуващите страни изпращат армиите си, за да проучат феномена.

Тъмни елфи и Бойни сестри

В експанда ще бъдат добавени две нови фракции – Dark Eldar и Sisters of Battle, докарвайки общия брой на расите в Dawn of War до девет. Всъщност продължението ще е stand-alone и ще можете да пробвате всички фракции в сингъл, но в мултиплейър ще можете да играете само с двете нови (ще трябва да инсталирате и по-старите версии, за да отключите всичките). За съжаление по-подробна информация има само за първата раса, а втората все още тъне в мистерия.

Dark Eldar са прокудените братовчеди на обикновените Елдари и поради малкия си брой в сравнение с останалите раси, разчитат на светкавични удари, за да достигнат до победата. Рядко ще имате огромна армия, с която да смажете врага си с числено превъзходство. Войниците им нанасят добри щети, но не издържат много на неприятелски огън. Механизираните им единици са подобни – бързи и мощни, но не и издръжливи. Дори финалната им единица, огромната футуристична каляска Dais of Destruction – която между другото включва две полуголи робини на палубата си – удря силно, но не е танк, следователно не трябва да се излага продължително време на вражески обстрел.

Тъмните Елдари са пирати и робовладелци и за да воюват имат нужда от още един, трети ресурс освен стандартните два. Работата е там, че всички Елдари имат специални soulstones, които след смъртта им предпазват душите им от хаотичния бог Slaanesh. Тъмните обаче нямат такива камъни и са принудени да принасят в жертва други души, за да не реши богът да посегне на техните. Що се отнася до играта, това означава, че след всяка битка на бойното поле за кратко остават душите на загиналите, които могат да се съберат от някои единици и да се използват за задействането на някои специални умения, като Piercing Vision, което засича невидими единици или ултимативната Soul Storm, която нанася масивни щети на всички единици в радиуса си без оглед дали са приятелски или вражески. Всъщност има и мирни начини да се сдобивате с души (от телата на измъчвани роби), така че едва ли ще имате проблем с този ресурс. Тъмните Елдари също така правят сгради, само като посочват мястото за строеж с някой работник и конструкцията се довършва сама. Отсега е ясно, че дори опитни Dawn of War ветерани ще трябва да преминат през обучителната мисия, за да разбират новите игрови механики.

Втората нова фракция, Бойните сестри, известни също като Adepta Sororitas и Дъщерите на Императора, е изцяло съставена от жени. Това е религиозна група в служба на Бога-Император. И тъй като жени не могат да служат в подразделенията на Space Marines, Сестрите са се включили в бойната част на Инквизицията и активно преследват еретици и предатели на Imperium-а. Те предпочитат да използват огън, защото (според тях) само той може да пречисти душата от поквара. Също ще имат свой специален ресурс – Вяра, но тъй като не бяха включени в демото, за начина им на водене на битки не може да се каже много.

Не питай “Защо да убиваме извънземни?”
По-скоро се запитай “Защо не?”

В третият, и както изглежда последен експаншън, преди да видим Dawn of War 2, войната наистина ще е тотална и епична. Тук ще бъде доразвита идеята от кампанията на предишното допълнение Dark Crusade. Ако си спомняте, там имахме на разположение една планета, състояща се от двадесет и пет сектора, които трябваше да отвоюваме от останалите фракции. Е, време е да мислим мащабно – в Soulstorm ще имаме цели четири планети и три луни, които да подчиним. Ако всяка от тях има по около двайсетина сектора, както в предишния експанд, не ми се мисли колко време ще отнеме минаването на цялата кампания. Да не забравяме, че и фракциите вече ще да девет. Това означава, че ще ни се предоставят огромни възможности за преиграване, ако разбира се нервите ни издържат целия междупланетен гърч. Вече си представям как кампанията в DoW 2 ще бъде завладяването на цяла галактика – не че няма да е интересно, но само си представете какъв зор ще е. И все пак съм сигурен, че момчетата (и момичетата предполагам) от Relic и Iron Lore няма да изпуснат нещата от контрол.

Иначе на бойното поле всяка фракция се е сдобила с по някой нов юнит: Космическите пехотинци например получават Techmarine, а Имперската гвардия – Leman Russ Demolisher. Но основното допълнение в тази насока е добавянето на летящи единици, като Fighta-Bomba за Орките и Barracuda за Tau. Направени са и промени в мултиплейъра – все пак той имаше немалка заслуга за популярността и успеха на DoW и предишните й разширения. Вече явно ще имате собствен генерал, който ще можете да окичвате с различни медали и други такива, когато постигнете даден добър резултат, например пет поредни игри без загуба или нещо такова.

Soulstorm би трябвало да излезе през март и въпреки остарялата си графика (оригиналната игра дебютира на пазара през 2004 г. все пак) смятам, че ще закове бая хора пред мониторите само с помощта на гигантските количества насилие, които предлага. Наистина кой ли не си е мечтал да навлече двуметров брониран костюм и да размахва моторна резачка срещу вълна от орки. Какво? Никой ли? Само аз? Е, както и да е. По принцип малко игри получават повече от едно разширение (освен ако нямат Sims в заглавието си) и понеже това мен лично много ме дразни, подкрепям с две ръце идеята за по-чести обновления на любимите ни заглавия. И то качествени. Благодаря предварително.

Автор: Пламен Димитров