WarCraft III: The Frozen Throne

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2003

Писането на strategy гайд за която и да е от игрите на Blizzard е особено трудно начинание. Причината е проста – всеотдадеността на компанията да създава все нови и нови пачове, които малко по малко променят играта из основи. Следователно след два-три месеца всеки гайд става почти безполезен и безкрайно остарял. И именно поради този факт съм се постарал да направя статията възможно най-актуална. Да я накарам да се влияе колкото се може по-малко от множеството пачове, които неименуемо ще засипят експанжъна на WarCraft III оттук нататък (прочее тя се основава на кръпка v1.12). Макар и това да е доста трудно начинание. В този гайд ще откриете детайли за новите герои и допълнителните единици, ще научите някой и друг трик и полезен съвет и ще разберете за едни от най-интересните тайни, които The Frozen Throne крие в себе си. Но няма да видите каквито и да било изтъркани стратегии, сервирани наготово. Именно те трябва да са отражение на вашия индивидуален стил на игра, който би следвало да изградите въз основа на своя опит. Е, естествено не без помощта и на този гайд.

Част I: Новите герои

Warden

Статистики:
Първична характеристика – способност
Сила – 18
Интелигентност – 15
Способност – 20
Скорост – бърза
Атакува – само земни единици
Принадлежи към: нощните елфи
Горещ клавиш за създаване – W

Магии:
Fan of Knives – изстрелва огромно количество ножове и наранява множество врагове около себе си.

Blink – телепортира се на кратки разстояния. Това умение може да спаси Warden-а от Ensnare и Entangling Roots, но не и от магически заклинания.

Shadow Strike – изстрелва отровна кама, която прави голям начален демидж и в последствие (за определен период от време) продължава да взима кръв от целта. Това умение може да се използва и срещу летящи единици.

Ultimate: Vengeance – създава мощен юнит, който вдига малки и ненараними духчета от труповете на загиналите приятелски единици.
Заключение: Warden е идеален убиец на герои и единици въобще. С помощта на Blink и Shadow Strike може да се прокрадва до целта, да я отравя (и забавя) и отново да бяга. В самото начало на играта Warden е слаба (поради тази причина е хубаво да има по един-два лекуващи елексира в себе си), но в момента, когато изучи някои от нападателните си умения на по-високо ниво и овладее телепортацията, се превръща в същински сериен килър. Комбинацията от Blink и Fan of Knives пък трепе вражески работници на поразия. Имайте предвид, че тя притежава способността да се крие в сенките, което в комплект с нейните умения я прави идеалния стелт герой.

Blood Mage

Статистики:
Първична характеристика – интелигентност
Сила – 18
Интелигентност – 19
Способност – 14
Скорост – бърза
Атакува – и земни, и летящи единици
Принадлежи към: хората
Горещ клавиш за създаване – B

Магии:

Flame Strike – изстрелва гигантска колона от огън, която наранява земните единици за определен период от време. Може да отстранява и дървета.

Banish – превръща която и да е единица в ефирна. В тази си форма тя е по-бавна, не може да атакува, но има възможност да прави заклинания. Освен това тя може да бъде наранявана единствено от магии (но търпи над 50 процента демидж повече в сравнение със стандартната си форма).

Siphon Mana – смуче вражеската мана и я дава на героя.

Ultimate: Phoenix – привиква гигантски феникс, който е имунизиран към магии и има резистентна кожа. Той обаче е обвит в пламъци и наранява както единиците наоколо, така и самия себе си. В резултат на това умира твърде бързо. След смъртта си образува яйце, което, ако не бъде унищожено навреме, се превръща в нов феникс.

Заключение: Този герой е страхотен боен маг. Flame Strike е мощна магия, която обаче се бави няколко секунди, преди да се задейства. Тя наранява и приятелските единици, но затова пък не може да бъде прекъсвана. С помощта на Banish този кървав елф лесно може да ликвидира всеки герой – първо го превръща в ефирен и след това го атакува с магия. Или пък да предпази своя по-силна единица от преждевременна смърт. Неговият феникс е доста по-мощен в сравнение с бета версията на играта и макар и да живее твърде кратко, е полезна и силна единица.

Crypt Lord

Статистики:
Първична характеристика – сила
Сила – 26
Интелигентност – 14
Способност – 14
Скорост – средна
Атакува – само земни единици
Принадлежи към: немъртвите
Горещ клавиш за създаване – C

Магии:

Impale – изстрелва шипове, които нараняват и зашеметяват врага, запокитвайки го във въздуха.

Spiked Carapace – пасивно умение, което увеличава бронята му и връща процент от демиджа на меле единиците, които го атакуват.

Carrion Beetles – работи на autocast и създава за постоянно до пет малки бръмбарчета, които атакуват врага и могат да бъдат контролирани. Те стават и за скаути и са изключително полезни при началното убиване на неутрални единици.

Ultimate: Locust Swarm – създава рояк от скакалци, които се движат заедно с героя и атакуват вражеските единици, възстановявайки по този начин кръвта на самия Crypt Lord.

Заключение: Това е изключително силен герой – такъв, какъвто немъртвите винаги е трябвало да имат. На пръв поглед уменията му изглеждат малко тъпички. Но комбинирани по правилния начин със способностите на останалите герои (и най-вече с Death Knight-а), Crypt Lord-ът се превръща в същинско бижу и неразделна част от предните линии на всяка армия, която се готви за масова атака.

<курсив>
Shadow Hunter
<курсив>
Статистики:
Първична характеристика – способност
Сила – 15
Интелигентност – 17
Способност – 20
Скорост – бърза
Принадлежи към: немъртвите
Атакува – и земни, и летящи единици
Горещ клавиш за създаване – H

Магии:

Healing Wave – вълна от енергия, която лекува приятелските единици, прескачайки от една на друга (подобно на chain lighting-а на Far Seer-а).

Hex – превръща която и да е вражеска единица (включително и герои) в някакво малко и беззащитно животинче. В тази си форма единицата не може да използва своите специални умения.

Serpent Ward – поставя неподвижен змийски капан, който е имунизиран към магии и атакува както земни, така и летящи вражески единици. Не пренебрегвайте тази магия – тя изисква малко мана и за кратък период от време може да направите няколко доста смъртоносни клопки.

Ultimate: Big Bad Voodoo – всички единици около героя (с изключение на самия него) стават ненараними за каквато и да било атака. Когато използвайте тази магия, гледайте героя ви да е напълно обграден от своите единици или да има един-два лекуващи елексира в себе си.
Заключение: Този герой е така желаният лечител за орките в началния стадии на играта. Той е добър в обезвреждането на герои и всякакви единици въобще и страхотен пич в поддържането на жизнените функции на вашата армия.

Част II: Допълнителните единици

Нощни елфи

1. Mountain Giant – огромен и средно подвижен level 6 гигант, който след ъпгрейд заздравява кожата си и по този начин става на практика ненараним от по-слабите юнити. Той атакува единствено земни единици, има нормална атака (благодарение на умението War Club тя става и обсадна) и средна броня. Поема изключително много демидж и чрез способността си Taunt привлича врага към себе си, като по този начин предпазва по-беззащитните единици на нощните елфи. Две до три бройки от него биха свършили изключително полезна работа за вашата армия.

2. Faerie Dragon – това е малка, бърза и летяща level 3 единица, която е имунизирана към магии и е отличен анти-магьосник. Тя има пронизващ тип атака и лека броня. Може да напада както земни, така и летящи единици. Този дракон е изключително слаб, но неговото умение Phase Shift (работи на autocast) компенсира въпросния недостатък. То се активира всеки път когато единицата започва да поема демидж, давайки на Faerie Dragon форма, в която той не може да атакува, да се движи, да прави магии или да бъде нападан по какъвто и да било начин. 

Хора

1. Spellbreaker – войн level 2, който освен че е вещ в битките, е и добър анти-магьосник. Той има нормална атака и средна броня. Имунизиран е към магии и по този начин той става отлична примамка за заклинания като Blizzard и Flame Strike. С всеки свой замах унищожава по малко от вражеската мана. Атакува както въздушни, така и земни единици. Може да поеме контрола над привиканите (summoned) вражески единици. Но причината, поради която го определям като може би най-яката единица от всички нови въобще, е умението му Spell Steal. То работи на autocast и чрез него войнът краде положителните вражески заклинания и ги лепва и на околните приятелски единици. Също така взима отрицателните магии, направени върху вашата войска, и ги мята обратно на врага.
  
2. Dragonhawk Rider – бърза летяща level 3 единица, която може да атакува както земни така и въздушни цели. Има пронизващ тип атака и лека броня. Чрез умението си Aerial Shackles може да наранява и приковава на едно място за кратък период от време вражеските летящи единци. А чрез Cloud обезврежда всички сгради с range атака. Като цяло Dragonhawk Rider-ът е страхотна придобивка. Той се облагодетелства от ъпгрейда на рицарите и грифоните (Animal War), който увеличава кръвта с 150 жизнени точки.

Немъртви

1. Obsidian Statue – поддържащ механичен level 2 юнит, който има формата на статуя. Неговият тип атака е магическа, а бронята му – тежка. Атакува и земни, и летящи единици. Най-голямото му качество е, че може да възстановява на autocast както кръвта, така и маната на приятелските юнити наоколо.

2. Destroyer – След ъпгрейд Obsidian Statue може да се превърне в Destroyer – мощен летящ level 5 анти-магьосник, имунизиран към заклинания и създаден така, че да отстранява от битка максимално ефективно вражески магьосници. Неговият тип атака е магическа, а бронята му – лека. Може да атакува както земни, така и въздушни единици. Притежава уменията Absorb Mana, чрез което изсмуква цялата мана на дадена единица и я прехвърля на себе си, Devour Magic – поглъща всички положителни и отрицателни магии от единиците в дадена област и наранява привиканите юнити и Orb of Annihilation (работи на autocast). Последното увеличава атаката на Destroyer-а с 20 и добавя splash демидж – може да се включва и изключва, когато пожелаете.

Орки

1. Troll Batrider – Дребна летяща level 4 единица с обсаден тип атака и лека броня. Тя е бързоподвижна и не може да напада въздушни юнити (освен чрез умението Unstable Concoction, благодарение на което Troll Batraider-ът се самовзривява и нанася огромен демидж на всички летящи единици около себе си). Като цяло предназначението на тази нова единица на орките е да унищожава вражеските сгради. Чрез своето пасивно умение, наречено Liquid Fire, тя подпалва и наранява постройките. През това време те не могат да бъдат поправяни. Като подобава на всеки трол, и тази единица се възползва от ъпгрейда Troll Regeneration.

2. Spirit Walker – Мощен level 2 таурън магьосник. Той се движи със средна скорост, не носи броня, а типът атака, която нанася, е магическа. Напада както земни, така и въздушни единици. Може да приема ефирна форма (чийто ефект е същият като умението Banish) и да съживява своите таурън-събратя (без героите) с напълно възстановена кръв. Освен това той върши перфектна работа в битките благодарение на умението си Spirit Link. С негова помощ Spirit Walker-ът създава духовна връзка между четири приятелски единици. Те си разпределят по равно демиджа, които поемат и съответно – живеят по-дълго. И на последно място – чрез умението Disenchant той премахва всички положителни и отрицателни магии, които имат ефект в дадената област.

Част III: Неутралните герои

Неутралните герои в света на WarCraft III са една прекрасна придобивка. Всеки, който се чувства ограничен по един ли друг начин с героите на своята любима раса, може съвсем спокойно да се ориентира към някой от общо петте наброй неутрални. Те правят геймплея на тази реалновремева стратегия още по-задълбочен и интересен. За съжаление ще трябва да пропусна подробното разглеждане на неутралните герои, тъй като мястото, с което разполагам за този strategy гайд, е твърде малко. Но ще ви кажа само едно – експериментирайте с всеки един от тях! Има защо, вервайте ми!

Част IV: За дребните подобрения

Не забравяйте, че и четирите раси са претърпели всякакви дребни козметични промени и подобрения – имате на разположение още ъпгрейди, някои от единиците са пребалансирани, добавени са специални магазини и прочие. Така че постарайте се да се възползвате максимално и от тях. Много от играчите, които познавам (включително и аз самият), не обръщат кой знае колко внимание на новите единици и герои, а се концентрират именно върху тези дребни козметични промени и подобрения. До голяма степен в тях е и хлябът и ножът. В тях се крие ключът към много от победите, които ви очакват в славния Battle.net.

Част V: Трикове и полезни съвети

– Използвайте опцията Call to Arms (при хората) и пратете един от превърналите се в militia селяни да изследва терена. Така той е по-бърз и макар и за кратко ще може да разкрие значителна част от картата, преди отново да се върне в първоначалната си форма на работник.

– Не забравяйте, че вече имате възможност да виждате относителната сила и точното местоположение на крийповете из картата

– Имайте предвид, че не е задължително героят да бъде с вашата армия, за да трупа опит, докато тя трепе неутрални единици. Където и да е (било то тормозейки вражеската база или купувайки предмети из даден магазин) той отново ще качва експириънс.

– Не забравяйте, че след ъпгрейд определени земни единици и на четирите раси получават инвентар, в който имате възможност да кътате за черни дни предметите, които вашите герои не могат да носят поради препълване.

– Теренът е от ключово значение за изходът от дадено сражение – ако вашите единици са на по-високо място в сравнение с тези на противника, те получават бонус в своята атака и защита.

Част VI: Тайни в кампаниите

Със сигурност изброените по-долу тайни не изчерпват темата. Кампаниите на The Frozen Throne са тъпкани с всякакви забавни и скрити неща, които очакват играчи с изследователски наклонности. Като за начало може да хвърлите едно око на следните “великденски яйца”, които по мое мнение са едни от най-интересните:

Бонус мисията с кулите – The Crossing

За да може да я отворите, ще трябва да откриете трите плочки (всяка от които има по една овца) в третото ниво на кампанията с хората (The Dungeons of Dalaran) и да ги активирате в правилната им последователност. Те се намират в най-долната централна част на картата. Всяка от овците издава различни звукосъчетания. Вие ще трябва да ги натиснете по следния начин: Bah, Ram, Ewe (нещо, което изричаха добрите стари овци от WarCraft II след продължително кикане върху тях). Веднага щом приключите нивото, ще бъдете пренесени автоматично на бонус мисията с кулите. Имайте предвид, че ако я преминете успешно, в следващото ниво ще може да играете с неутралния герой Pandaren Brewmaster.

Гигантският пингвин

Това същество се намира в четвъртата мисия с немъртвите – The Return to Northrend. То е ситуирано в най-лявата част на острова, на който започвате да играете. За стигнете до него, ще трябва да избиете племето от неутрални единици (Tuskarr), което го охранява. Гигантският пингвин е скрит точно зад една от техните къщурки. Когато най-накрая го намерите, имате две възможности. Или да започнете да щракате продължително върху него, докато не експлодира, или просто да го направите на пихтия със своите немъртви служители. И двата случая от неговия труп ще изпадне Ring of Superiority, който качва с един показател силата, способността и интелигентността на героя, който го носи.

Препратка към Diablo

В последната мисия на кампанията с хората (Lord of Outland) ще откриете крака на Wirt и ще имате уникалната възможност да се срещнете с добрия стар Касапин от Diablo. Последният се намира в североизточната част на картата (спрямо вашата стартова позиция). Не изглежда по същия начин, но поне ще ви посрещне с класическата реплика: “А-а-а, прясно месо!”

Малкото досадно момченце на име Тими

То се намира на първата мисия от кампанията на немъртвите (King Arthas) и скита из горите в северозападната част на картата. Пътят до него е прикрит от много дървета, през които уж не може да се мине. Всъщност те образуват тесен коридор, през който Артас преспокойно има възможност да се шмугне още в самото начало на мисията (стига да унищожи базата с Archmage-а в горния ляв ъгъл на картата). Ако откриете Тими, той ще ви продаде два броя Ice Shards, които впоследствие ще ви свършат изключително полезна работа.

Заключение

Дали замисълът ми за strategy гайд е успял? Надявам се, че да. Но все пак крайното мнение принадлежи на вас – читателите. Надявам се, че тази статия ви е била полезна толкова, колкото на мен ми бе приятно, докато я пишех. За момента това бе всичко от мен. Успех във военния занаят!

Автор: Владимир Тодоров