Turok

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 29 фев. 2008

Не за вярване как се изтъркаляха единадесет години, откакто Turok: The Dinosaur Hunter се появи за Nintendo64. Тогава играта си спечели почти мигновено славата на “класика в жанра”, въпреки нетипичните си среда на действие и главен герой. Последваха още две N64 издания със същата марка, които макар и по-добри в определени аспекти, все пак не можаха да се доберат до звездния статут на своя предшественик. И като че ли оттук нататък започна бавният, но сигурен залез на Turok, появил се с някои странни нови превъплъщения и завършил с фалита на издателя, който го откри за света – Acclaim. Феновете му дръпнаха по една тежка въздишка за “бог да прости” и приеха, че още една невероятна гейм идея си е отишла завинаги.

Това беше преди почти шест години, в които за Turok така и не се чу нищо. За да се пръкне някъде през 2007-а новината, че всъщност се работи усилено по ново заглавие от поредицата, което този път ще бъде издадено от Touchstone (подразделение на Buena Vista и респективно Disney). Някой май си е накупувал утвърдени марки за дребни стотинки, си рекох аз, но все пак реших да дам поне един шанс на новото заглавие, когато (и ако) евентуално се появи на пазара.

Е, появата се случи преди броени дни, в началото на февруари. Хм… Нека преди всичко да започнем с авторите – някои си Propaganda Games, собственост на Disney с – я да видим – николко предишни игри в портфолиото си. Това просто нямаше как да е добра новина. Видите ли, правенето на игри не е това, което беше. В днешно време създаването на амбициозно заглавие от абсолютни новобранци е кажи речи в сферата на научната фантастика. Просто твърде много неща могат да се “сбъгат” в една такава продукция. И те се сбъгват, повярвайте ми! Не че Propaganda не са се постарали. Напротив. Просто летвата се е оказала твърде висока за тях. А и фактът, че са попаднали на продуценти(и), които очевидно или не познават добре поредицата (или просто пет пари не дават за нея), определено не е помогнал.

Преди всичко историята и “сетингът” на новата игра нямат нищо, ама нищо общо с тези на предишните издания. Единствената прилика идва от името на главния герой, някой си Джоузеф Турок, индианец по произход, командос по професия и изтребител на динозаври по необходимост. Оттук нататък следва смесица от малко Gears of War, малко Metal Gear Solid и кой знае какви още хитови “влияния”, плюс някои от най-изстрадалите реплики и ситуации от света на второразредните кино екшъни. Дори няма да си направя труда да задълбавам в подробности.

Геймплеят с нищо не се различава от този на кой да е друг редови FPS. Арсеналът на новия Turok е умерено разочароващ. Въпреки повече от приличната бройка “огнестрелни” оръжия, ножът и лъкът ще се окажат не само любимите, но и най-ефективните ви избори. Първият ви дава шанса да реализирате някои наистина брутални и що-годе забавни (до време) “фаталити” техники, а вторият – да видите сметката на произволен противник, от прилично разстояние, с помощта на един-единствен и изстрел. Всичко останало е кажи-речи пълна скръб и то не заради замисъла, а по-скоро заради реализацията.

Оттук нататък ви очакват едни от най-линейните нива, срещани от доста време насам в жанра, някои наистина леймърски издънки с изкуствения интелект и графика, която определено не е най-добрата реклама за Unreal 3 енджина. О, да – и не повече от 8 – 9 часа (доста “изнасилени”, между другото) чисто игрово време. И все пак всичко зависи от вашите собствени стандарти. Ако просто не ви пука за подобни “дреболии”, Turok може дори да ви се стори доста забавен. Като цяло Propaganda са се справили на едно стандартно средно ниво. Въпросът обаче е – това ли заслужаваше една истинска гейм легенда като “Turok”?

Автор: Ивелин Иванов