Или поне се опитва. А Silicon Knights са хора, които явно си разбират от работата. Дебютът им за Game Cube, Eternal Darkness, си остана едно от десетината най-забележителни заглавия в този формат. В него SK демонстрираха не само стил и умение, но и потенциал за нови идеи в доста „разработения” дори по онова време survival horror жанр.
Последваха няколко години, в които нашите хора се позагубиха от сцената, но не защото спряха да работят. В случай че сте пропуснали този факт, тяхно дело беше адаптацията на MGS за Game Cube, кръстена Metal Gear Solid: Twin Snakes, която на свой ред отнесе изключително топли отзиви, както от пресата така и геймърите.
Долу-горе по това време трябва да е започнала и работата по Too Human – проект, замислен от самото начало като епична трилогия. Уви, първите няколко години от живота на новото творение на Silicon Knights бяха съпътствани предимно от все нови и нови отлагания на премиерата, скандали и дори съдебни процеси. Уточнявам, че става въпрос за времето на предишната конзолна генерация. Постепенно Too Human взе да се превръща все повече в поредното попълнение на списъка с „онези игри, дето никога не биват завършени”.
Последва мъртво затишие от почти година. И когато кажи-речи всички бяха отписали Too Human, изведнъж се оказа, че Silicon Knights, първо, имат вече издател (и то какъв!), и второ – играта ще се появи ексклузивно само за Xbox360, което в 99% от случаите е признак на сериозна амбиция (и сериозни кинти, бих добавил). Не стига това, ами на масата беше сложена и играема версия на едно доста солидно парче от новото заглавие, за да могат богоизбрани журналисти да си кажат тежката дума.
Преди всичко, нека не задълбаваме (поне засега) в дебрите на сюжета на Too Human. По всичко си личи, че той е… епичен, поне според представите на своите създатели, с достатъчно чупки, врътки и усуквания, за да изтръпне от завист кой да е утвърден сценарист на латино сапунки. Ще уточня само, че иде реч за странна (но не и абсурдна) мешавица от научна фантастика и скандинавска митология.
Онова, което очевидно се крие под всичко това, е едно почти класическо „хак енд слаш” RPG. Именно – като Diablo. Независимо от смяната на декорите (в случая – sfi-fi, роботи и прочее) идеята отново е същата – бездънни „подземия”, населени от безбройни орди от противници и натъпкани с несметни купчини всевъзможна плячка. И разбира се, всеки (или почти всеки) нов предмет, на който се натъкнете, носи със себе си нови възможности за още по-ефективно прочистване на бъкащите отвсякъде „гадове”. ОК – аз съм „за”, къде да подпиша? Проблемът е само, че въпреки все още свежия (не е за вярване, нали?) потенциал на идеята, дяволът, както казват някои, е в детайлите. През годините не повече от 2-3 заглавия успяха почти да докоснат гения на Diablo, но без дори да застрашат лидерската му позиция. Което идва да ни каже за пореден път, че под повърхността на уж елементарните концепции на Blizzard има доста повече, отколкото може да се предполага.
А дали Too Human има добри шансове, поне на ниво предварителен преглед. О, да! В графично отношение играта определено няма от какво да се срамува, а идеите на авторите показват доста трезв и адекватен подход. Има, разбира се, и неща които будят леко притеснение. Като например управлението (левият стик движи персонажа, десният служи за атака) и фиксираната камера. Но въпреки това, като се има предвид и портфолиото на Silicon Knights, Too Human определено се очертава като една от големите надежди на геймърския фронт през 2008-ма.
Автор: Ивелин Иванов