Играейки Tomb Raider 6, може би ви се е искало в тефтера, който Лара носи, да има и решение на някоя конкретна загадка, която ви е озорила. И тъй като това никога няма да се случи, ви предлагам да погледнете моята версия на това как биха изглеждали едни подобни бележки. Надявам се да са ви полезни. 😉
Ако сте максималисти и искате да пестите муниции (въпреки че при играта с Лара те са достатъчно), можете да не стреляте по прилепите на нивото Tomb Of Ancients. Те са много на брой (което означава и разход на много муниции), но не нанасят големи щети. Не стреляйте и по рицарите – това не им се отразява сериозно. Само ги зашеметява и то ако сте много точни. Ако искате да се отървете от тях, бутнете ги в дупка (със стрелба или ритник) подобно на скелетите от TR: LR. Това е особено ефикасно в нивото Eckhardt’s Lab, където има двама досадници и една адски примамлива дупка под висящата клетка. Говорейки за рицарите – има случаи, когато някои от тях ви подпалват. Можете да се изгасите, ако скочите във вода или застанете под водна струя – обикновено има нещо такова наблизо. Когато сте под вода, запаметявайте играта си винаги, щом имате възможност да си поемете въздух и изобщо като цяло – правете SAVE нон стоп.
И преди да започна със същинската част, ще ви дам още един съвет: търсете начин да продължите пътя си навсякъде, дори по таваните и стените… Има повърхности, по които можете да се качвате, но не им личи (като например края на нивото Hall Of Seasons или начина, по който избягвате лазерите в началото на Лувъра).
Ето и някои от моментите в играта, които изискват по-специфично решение:
Carvier’s Apartment Level 4
След като говорите с Карвие и получите гореспоменатото тефтерче, трябва веднага да излезете. Можете да вземете някои предмети – коняк (който аз така и не използвах, въпреки че не съм въздържателка :)) и лечебни хапчета, след което трябва максимално бързо да избягате през главната врата на апартамента (до растението). Ако не успеете, нахълтва полицията.
Bouchard’s Hideout Level 10 (края на нивото)
След като съберете всички предмети (в камерата), се включва лазер и таймер за бомба. Изисква се максимална бързина, за да излезете. Натиснете бутона на стената. Излезте и завийте надясно. Скочете в помещението, чийто вход е на пода (отворете го преди да задействате таймера). Тичайте до края на прохода, там направете кълбо (а не се въртете в кръг, за да е по-бързо) и спринтирайте по последния коридор, за да завършите нивото успешно.
Hall Of Seasons Level 15
Това е любимото ми и едно от най-трудните и дълги нива в стила на класическия Tomb Raider. Заредете се с търпение… В главната зала има много врати и четири символа, отговарящи на четирите елемента. Когато стъпите на съответния бутон на пода, който отговаря на даден символ, се открехват три врати. Над всяка има символи, а в нея – ръчка. Трябва да дръпнете ръчката, която съответства на символа, който сте настъпили в главната зала, ако искате да минете нивото по-бързо. За всяка грешно дръпната ръчка пропадате в подземен лабиринт с много капани, от който трябва да излезете. Ако попаднете там, използвайте Walk бутона и различните гледни точки на камерата, преди да преминете през дадено препятствие, за да прецените как искате да се справите с него.
Подниво Тhe Wrath Of The Beast
Правете Save-ове винаги, когато стъпите на твърда земя. Повечето блокове обаче пропадат след много кратко време и няма как да се запишете. Точно преди да вземете артефакта със символ Earth, има два последователни скока. Не запаметявайте играта, защото нямате време за това и ще умрете. Трябва да ги направите наведнъж. После се появяват рицарите – използвайте струите вода, за да се гасите, ако ви запалят. Тичайте и скачайте колкото се може повече като накарате противниците ви да ви следват и се отдалечете от една от двете ръчки. После отново на зигзаг (за да не ви уцелят/ подпалят) трябва да се върнете при нея и да я дръпнете. Правете същото и с втората ръчка. Ако имате достатъчно медицински чантички, можете да не губите време, а да ги използвате последователно в последния момент преди да умрете, и благодарение на тях да дръпнете спокойно ръчките без да се правите на спринтьор. Когато свършите, се изгасете и излезте.
Подниво Тhe Basement of Traps
Когато отворите вратата в подземието (след като сте взели четирите артефакта) и завъртите всички вентили, в помещението става опасно – отвсякъде излизат разни ножове и резачки. На пръв поглед никъде не се е отворил нов изход. Върнете се в помещението с ръчката (откъдето сте влезли) и оттам отидете в главната зала, където са се появили четири блока, по които можете да се качите. Отново в Hall Of Seasons Изходът е в центъра на тавана, докъдето стигате по грапава повърхност, за която се хващате с ръце. В новооткритата зала ви чака едно мило другарче…
Brother Obscure
В това помещение се движете само лазейки! Така сте недосегаеми за гостоприемното духче, което е първата наистина сериозна пречка в играта. Оберете предметите, които са разхвърляни по пода. Когато недружелюбната гадина прелети над вас за пореден път, бързо се изправете, извадете оръжието си и отново се свийте на пода. Допълзете близо (не твърде близо, за да не изчезне сиянието) до статуята и стреляйте по боса. Хабете муниции, докато той застине. Вцепенението му обаче ще трае много кратко. Възползвайте се от възможността и вземете първата картина (светещия обект) от ръцете на статуята (ако се забавите, светлината отново ще започне да преминава от статуя в статуя и ще се наложи да повторите цялата операция). Излезте през вратата, от която сте влезли…
Von Croy’s Apartment Level 17
Когато вземете бастуна на Вон Крой, ви напада “чистачът”. Затова първо вземете всички други предмети. Когато наемникът все пак пристигне, започва престрелка. За да отнесете по-малко олово, по-добре е да нападнете първи. Освен това не се крийте зад мебелировката. Много по-ефикасно в случая се оказва директно да подгоните убиеца. Имайте предвид, че не можете да го убиете сега. Ще се гоните през цялото ниво.
Strahov Fortress Level 19
Тук важното е в началото на нивото да запомните играта си, а после максимално бързо да скочите върху товара на задействалия се механизъм. Ако го пропуснете, нямате втори шанс… Когато стигнете при блоковете, които можете да бутате и дърпате, важно е да забележите, че за разлика от предишните игри сега можете да ги местите и само наполовина. Това се използва, за да успеете да докарате най-високия блок до тръбата над купчината блокове.
Bio Research Facility Level 20
Когато сте при зелените мутанти, подобни на бръмбари, не хабете муниции, защото зверовете така или иначе ще излизат до безкрайност. Тук най-удобно е да се възползвате от бъговете на играта и бягайки от гадините, да ги заклещите с лице към стълбите на 45 градуса, обърнати към вас. Така не успяват да се качат и дори когато се отдалечите (ако не минавате твърде близо), няма да успеят да ви нападнат. Целта ви не е да убиете лепкавите същества, които се изсипват наоколо, а да се доберете до стълбата, която е на конструкцията над вас. Използвайте каменните платформи отстрани. Когато пък стигнете до наклонената повърхност над воден басейн, отскочете и се хванете за отсрещната стълба, за да не ви се налага да се занимавате с водния мутант. Продължавайки пътя си, стигате до помещението с мутанта, но сте на по-висока платформа (ако все пак паднете, можете да излезете на същото място, но с малко повече главоболия). Скоро ще стигнете до една тънка хоризонтално разположена тръба, която се разклонява и има вертикално продължение. За да имате достатъчно сила да минете всичко наведнъж и отброяването на намаляващата сила на ръцете на Лара да не ви лази по нервите, превключете на stealth- mode, долепете гръб до стената и минете по тръбата, стъпвайки върху нея, а не висейки на ръце. После се хванете за вертикалното продължение и го изкачете. Къртис Къртис страда от неприятен недостиг на муниции. Затова в част от срещите с мутиралите луди е подобре просто да си плюе на петите, вместо да се прави на мъж. Търсете заобиколни начини, с които да избегнете злонамерените изроди. Независимо дали ме послушате и не стреляте много-много или гърмите докато чуете звука от последната паднала на пода гилза, добра идея е да се движите с изваден пистолет. И тъй като насочването е автоматично, ще откривате позициите на гадините предварително и ще сте подготвени за срещата с тях.
The Maximum Containment Area Level 21
Когато стигнете до вратата, която е наполовина затворена и има дупка, където се е скрил един от пазачите, убийте него, а не мутанта, и се скрийте вътре без да се занимавате с лудия… В края на нивото е финалната среща с Proto Nephilim. Ако мунициите ви свършат, можете винаги да намерите на земята на помещението. Целта сега е да се движите, за да избягвате чудовището и да стреляте продължително. Трябва да го повалите четири пъти, след което то ще умре. Boaz
Returns Level 23
Това ниво е най-големият ми кошмар и мога да ви уверя, че никога вече нямам намерението да го старти рам отново. Ако искате да видите финалните надписи, честта се пада на вас. 🙂 То е единственото, за което ми трябваше повече от един ден, въпреки че действието се развива в една-единствена зала и се налага просто да убиете някаква си петметрова буболечка, която пръска зелена слуз… Това е и единственото ниво, за което използвах cheats и въпреки това ми отне повече от ден да се справя. В PC версията има много малко муниции и макар че се появяват на земята винаги, когато ви свършат, няма да ви е лесно да се спрете, за да си ги вземете. В PS2 версията имате достатъчно муниции, а и там има бъг, при който от определена позиция директно минавате на следващото ниво. Ако обаче играете (като мен) PC версията, съветвам ви само за това ниво да изтеглите cheat codes и да използвате god mode и unlimited ammo. Това така или иначе няма да улесни ситуацията твърде много, защото TR 6 е бъгава, а с cheat-овете става още по-зле и много често, точно когато сте напреднали, играта забива или просто ви изхвърля в Windows. Ако сте големи ентусиасти, можете да си трошите главата и без cheat-ове, но и в двата случая трябва да направите едно и също нещо. Boaz е мутант, който ви обстрелва със слуз от четири отвора с малки капачета като крилца на гърба си. Освен това плюе неприятното лепкаво нещо и от устата си, с която може и нежно да ви гризне, ако се приближите на неблагоразумно разстояние. Трябва да се пазите да не ви нарани като не спирате да се движите. Същевременно трябва да стреляте четири поредни пъти в лицето й. Когато спре да се движи, започне да пренася тежестта си от едната страна на другата и да стреля от малките капачета на гърба си, трябва да я заобиколите и да се прицелите в крилцата на гърба й. За да успеете, използвайте клавиша за правене на кълбо, който е и бутон за сменяне на мишените (по подразбиране е End бутонът). Необходимо е да отстраните достатъчно крилца, за да свърши нивото. Когато сте стреляли колкото трябва по някое от тях, то се откъсва.
Eckhardt’s Lab последно ниво
Когато Eckhardt се появи и започне да злорадства, не хабете патрони за него. Един от добрите начини да намалите нараняванията на Лара е да се свиете на земята. Това обаче не помага при всички типове атаки. Ако сте достатъчно ловки, можете да прескачате огнените вълни и изобщо да правите акробатични номера, за да си спасите кожата. Ако имате достатъчно медицински чантички, които сте събирали по време на играта (аз имах поне 16), няма никакъв проблем и да си бездействате. Моментът да спрете да се мотаете и да действате настъпва, когато Eckhardt клонира още две свои копия. Тогава ще преминат два типа негови атаки, втората от които е огнената. След това тримата еднакво изглеждащи опоненти ще се втурнат към центъра на сферата, в която Лара е заключена. Докато е вътре, можете да гърмите по него. Стреляйте, докато се включи анимация, в която Лара го пробожда с магическото острие. Това се повтаря още два пъти. След като Eckhardt е мъртъв, се появява Joachim Karel. За да го убиете, не са ви нужни патрони, а малко ловкост и бързина. Трябва да използвате и предмета, който ще вземете от тялото на Eckhardt. Използвайте бутона на стената. После, следвайки пътя по стълбата, който ви се отваря, ще стигнете до края на играта. Voila!
Автор: Лили Стоилова