Поредицата The Sims дълго време оглавяваше моят личен списък с най-досадни заглавия въпреки неоспоримия си успех и продажби. За пръв път това е на път да се промени и то не защото е излязла още по-досадна игра! Просто новата капка в Sims океана, която се казва The Sims Castaway Stories, май наистина предлага нещо малко по-различно.
Както и преди, отново отглеждате своите малки симове. Този път обаче вашият герой започва приключението си, изхвърлен на непознат остров и му се налага да превъплъти в герой Survivor.
Играта разполага с два режима. Единият е
Story mode
Режим, въведен в поредицата сравнително отскоро. Това е третата игра с подобни екстри след Sims Life Stories и Sims Pets Stories. В този режим имате 24 “мисии”, в които, следвайки предварително подготвения за вас сценарий, трябва да опазите живота на своето човече и евентуално да разберете тайната на джунглата. По пътя си трябва да се срещнете с местните хора, да откриете начин да общувате с тях и ако сте достатъчно добри, дори може би да откриете фонтана на младостта, който според слуховете е скрит някъде там.
В хода на приключението си намирате предмети, които можете да използвате, като например заровено в пясъка мачете. Разполагате и с инвентар. Всичко това може би вече ви напомня на куест или адвенчър. Основна разлика обаче е, че историята тук е просто интересна екстра, а не основа. Основната ви цел по подразбиране е да оцелявате, като в стила на поредицата трябва да карате своя герой и да спинка, да хапва и да пишка… Обратно на очакванията това никак не е трудно дори в суровите условия на джунглата. Храна има навсякъде – кокосови орехи или пък риба, която можете собственоръчно да си уловите, създавайки си копие. Мястото за сън пък го закупувате, което в цялата робинзонова атмосфера звучи много неуместно.
Едва ли ще имате съществен проблем със задоволяването на тамагочи нуждите на вашето чедо. Именно това ги прави просто досаден придатък и спънка в развитието на story-то. Например, когато трябва да свършите дадена задача, за да прогресирате в историята, но сте изтощен, героят ви ще откаже да съдейства и просто ще си губите времето за сън и хапване, които дори не са съществено предизвикателство. Именно заради редовните пиш-паузи и закуски действието става адски мудно и на моменти досадно… Освен всичко друго, историята не е замислена като нещо особено дълго и не предлага големи обрати и изненади. Това можете да тълкувате и като плюс, ако пък търсите една спокойна игра, в която можете поживеете, без да си давате зор – просто за разтуха.
Освен да се занимавате с основният explore елемент, важно е да измислите и занимание на героя си. Професиите тук са заменени с робинзоновски такива като ловец или събирач на провизии. Ако пък искате да внесете истински промени в живота на сима си, можете дори да го сватосате с някой от местните…
Вторият режим на игра е
Freeplay mode
Тук нямате конкретен сценарий и по-скоро сами провокирате развитието на историята. Кофти е обаче, че този режим става достъпен едва след около пет часа игра в стори. Така се налага или да напуснете първоначалния режим в името на този избор, или да го подминете и да довършите story-то.
Автор: Лили Стоилова