В Гърция има маслини, слънце, плажове, гъркини, узо, метакса, а в последно време – очевидно и геймстудия. Живо доказателство за това са създателите на триизмерния фърст пърсън шутър The Mark, наричащи се T7 Games. Една от основните цели на младата компания е разбиването на стереотипите в FPS жанра. За съжаление обаче тяхната нова игра The Mark никак не се вписва в тази концепция, а точно обратното – преспокойно може да кандидатства за награда от типа на „най-голямо клише в историята на компютърните игри”. В подкрепа на това твърдение пристъпвам директно към доказателствения материал, изразен в кратко описание на сюжетната линия.
Лондон, пази се!
Действието се развива в наши дни. Терористична организация е успяла да се добере до смъртоносна ракета, която обаче не се гордее с особено широк обхват на действие. За да успеят брадатите да поразят своята цел – Лондон, те имат нужда от кораб, на който да натоварят новата си придобивка и да я използват по „предназначение”, изстрелвайки я по нищо не подозиращите жители на британската столица.
Единственият човек, който може да осигури подобен плавателен съд, е Илия Раков – син на мултимилионера Александър Раков. Алчният до безобразие мафиотски син не се смущава да сключи сделка с терористите. Смъртта на милиони англичани може да бъде предотвратена единствено от двама американски пехотинци, известни като Стивън и Санди Флечър. Към тях се присъединява и един от най-добрите наемни войници в света – Остин Хоук – той е привлечен на страната на добрите от Александър Раков, който не може да приеме постъпката на сина си и прави всичко възможно, за да осуети плановете му.
Пуцай, куме
Ще можете да се хвърлите в разгорещената битка за спасяването на Лондон, управлявайки един от двата основни персонажа: Остин Хоук и Стивън Флечър. В тяхна компания ще разцъкате цели осемнадесет нива, разделени в шест чаптъра. Предотвратявайки терористичните планове, ще обиколите почти цялото земно кълбо – ще отстоявате правотата на мисията си на територии, ширещи се от ледените полета на Сибир до пясъчните морета на Ирак.
Имайте предвид обаче, че в по-голямата част от играта целта ви се свежда до отстраняването на постоянно изскачащи от всички посоки противници. Все едно сте на стрелбище. А това с кой от двамата герои джиткате, не е от особено голямо значение. По-важното е, че арсеналът ви се състои от петнадесет различни оръжия, което впрочем е най-достойното качество на този шутър. Поне като ще пуцаме като ненормални, да имаме по-голям избор по отношение на оръжията, които ще използваме. Измежду тях попадат култовите Desert Eagle, AK 47 и FA MAS.
Слабо реализирана лоша идея
Нямаше да е лошо, ако поне един компонент от играта е на ниво, за да я поизправи малко, но уви, ситуацията е трагична. Визуалните характеристики са точно толкова разочароващи, колкото геймплеят и музикалното оформление. На всичко отгоре е добавен мегадразнещ ефект, благодарение на който през повечето време ще виждате размазано. Той се активира, когато ви улучат или правите резки движения, а това определено се случва често. Музиката, служеща за фон на патакламата, сякаш е открадната от стар американски екшън. Сигурно е била много въздействаща през 90-те години, но сега нещо не мога да я възприема. Да не говорим пък за звуковите ефекти, там нещата се сериозни – не знам откога звукът при изстрелване на куршум е сравним с почукване на врата… Може пък в Гърция огнестрелните оръжия да са по-различни, знае ли човек.
Автор: Асен Георгиев