The Lord of the Rings Online: Mines of Moria

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

„Много различен от всичко, което хората са виждали досега”. Така Джеф Стийфъл, изпълнителният продуцент на The Lord of the Rings Online (LotRO), описва Mines of Moria – първият мащабен експанжън за единствената масова онлайн игра по „Властелинът на пръстените”. Защо мисли така ли? Прочетете по-надолу.

Крайно време бе да се придвижим през Ериадор и отвъд Мъгливите планини, за да се изправим срещу портите на Мория, известна сред джуджетата и като Хазад-дум – тяхната най-велика обител. Ще влезем в мините, малко след като Задругата преминава през тях. В желанието си да се измъкнат колкото се може по-скоро, те събуждат злото, спящо под земята. Нашата роля е, така да се каже, да оправим бъркотията, причинена от Фродо, Гандалф, Арагорн и останалите им спътници.

Ако трябва да бъда искрен, в началото бях леко скептичен относно качествата на Мория. Надявах се на повече. Най-малкото още с първия експанжън да мога да прекося полетата на Рохан или да вляза във Ветроклин, домът на Дървобрад. Но от това, което научих за експанжъна досега, все пак съм много доволен.

„Говори, приятелю, и влез…”

Mines of Moria ще добави две нови области към и без това огромния свят на LotRO и същевременно ще доразвие Ерегион, която ще бъде включена в книга 14. Както и сами може да се досетите, първата и най-съществена зона, е Мория – огромен подземен комплекс, дом на хиляди орки и гоблини. И естествено на Балрога, който Гандалф победи в „Задругата на пръстена”.

Това обаче няма да е единственото място, което ще можем да посетим със своите герои. След дългите и изморителни пътешествия под земята ще имаме възможност да видим и Лориен – царството на Сребърните елфи, дом на Галадриел и Селеборн. Там ще заварим Задругата на пръстена, която ще си почива след изморителния преход през мините на джуджетата. И ако имаме късмет, Галадриел може да даде и на нас един от своите омагьосани подаръци като лъка на Галадримите, който тя връчи на Леголас, или пък като стъкленицата, сбрала светлината на звездата на Еарендил, с която Фродо се сдоби…

В Черната яма

Мория сама по себе си ще представлява необятен и древен подземен комплекс, пълен с легендарни гробници и отдавна рухнали градове. Няма да се „телепортираме” от стая на стая, твърдят от Turbine, а всичко ще представлява едно гигантско неразделно цяло. Говори се, че съществата тук ще бъдат доста по-интелигентни, отколкото можем да предполагаме, и дори ще използват околната среда (например водата) като свое тактическо преимущество. Що се отнася до нашите собствени действия, някои от тях може и да променят света около нас, загатват разработчиците.

В Мория, естествено, ще открием и някой от най-великите артефакти, съществували в Средната земя още от създаването на света. В крайна сметка какво по-добро място от това, за да се сдобием с наистина ценна екипировка?

Повече приключения

При подобно мащабно разширение е нормално и таванът за развитие на героите да се покачи със стандартните за жанра 10 нива повече. Т.е. от 50 на 60. А в случай че старите ви класове герои са ви писнали, имайте предвид, че Mines of Moria ще добави два чисто нови – Warden и Runekeeper. Засега обаче Turbine предпочитат да не разкриват каквито и да било подробности, свързани с тях.

Новите босове, срещу които ще се изправим пък, определено не са за подценяване. Един от тях ще бъде пипалообразния Пазител във водата, който дебне пред портите на Мория. Авторите ни обещават и незабравима среща с балрога на Моргот, който едва не погуби Гандалф. А като прибавим към тях и новите епични инстънси, които би трябвало да се появят с Mines of Moria, определено няма да ни се наложи да стоим със скръстени ръце, след като експанжънът излезе.

Изкови легендарна екипировка

Като едно от най-интересните и оригинални нововъведения обаче се очертава възможността да изковете свое собствено оръжие, броня или щит, които ще трупат опит и ще се развива отделно от вас самите. По този начин ще имате възможност да ги модифицирате, както пожелаете, добавяйки им най-различни отличителни характеристики, и да ги превръщате лека по лека в наистина мощна легендарна екипировка.

Може би най-добрата новина, свързана с екпанжъна е, че няма да ни се наложи да чакаме кой знае колко, докато излезе. Mines of Moria е насрочен за есента на тази година. Нещо повече. От Turbine обещават, че следващото мащабно разширение ще се появи още през 2009. Нищо чудно именно тогава да можем да се доближим за първи път до стените и на Исенгард.

Така че идат добри времена за феновете на Толкин и „Властелинът на пръстените”…

Автор: Владимир Тодоров