The Lord of the Rings: Conquest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Толкин сигурно е отпрал широка усмивка горе на небето. Или, алтернативно, се върти в гроба като вентилатор, гледайки как творбите му ги доят като крава-ударничка. Към която и от двете хипотези да се присъединявате, трудно е да се отрече с каква скорост игрите по Властелина на пръстените завземат геймджунглата. В момента имаме едно ММО, няколко екшън-адвенчъра, две-три стратегии и сигурно още куп второстепенни геймки, за които не се сещам. Като че ли Саурон е на път да вземе първото място от Хитлер в класацията най-мразен персонаж сред геймърската общност. И колчем успееш да си избиеш от главата спомените за косматите крака на хобитите, се появява ново заглавие, което да ти напомни, че на хобитите не само им е позволено да се разкарват наляво-надясно без придружител, но и най-вероятно излизат с повече жени, отколкото ти.

От звездите към Средната земя

Pandemic Studios са момчетата, създали игри като Mercenaries, Destroy All Humans, а тяхната голяма гордост са Star Wars: Battlefront I и II. Последните две заглавия са продадени в над 12 милиона екземпляра за всички платформи, на които са се появили. Когато обаче завъртиш цялата концепция на играта си около идеята десетина човека да навлекат виртуални костюми на имперски щурмоваци и да се шматкат из нивото, нескопосано стреляйки с нескопосаните си лазерни пушки в нескопосаните си крака, просто си го просиш.

Та предвид тази “звездна” репутация на предишните им две отборни мултиплейър игри, нито се учудих, нито се зарадвах на новината, че пичовете са се заели да правят същата патаклама, но в света на LotR. Всъщност за задачата са ги открехнали не кой да е, а самите New Line Cinema – тези които направиха трите филма, ако сте забравили. Идеята е да се пресъздадат най-мащабните битки от филмите и книгите (нещо, което НИКОГА не сме правили в НИТО ЕДНА игра досега), но с допълнения, които не сме виждали преди. Отсега е ясно, че няма да минем без Шлемов Дол, Айзенгард, Минас Тирит и така нататък. Разработчиците обаче са си позволили да си зададат и въпроса “Ами ако” и потенциално да си навлекат гнева на милиони фенове-хердлайнери на покойния фентъзи-писател. Например какво щеше да се случи, ако Саурон беше успял да се сдобие с Единствения пръстен? Щеше да започне търсенето на Единствения ланец, за да събере комплекта, естествено.

Епична графика

Не само идеята зад играта е епохална – по всичко личи, че и визуалните ефекти няма да изостават. Нещо повече – един от дизайнерите на играта твърди, че моделите, използвани в джитката, са взети директно от кинолентата! Да, CGI моделът на Балрога ще присъства в играта едно към едно, благодарение на по-голямата мощ на новите конзоли в сравнение с предшествениците им. Не се споменава как това ще работи и на РС, но догадката ми е – твърде отвратително. Все пак нека им дадат шанс да докажат какво могат да постигнат с готовите модели. Ще бъдат пренесени и модели от терена – Rivendell например, който ще е на практика същия Rivendell, който гледахме във филмите. Той ще може да бъде обсаждан или защитаван в зависимост от това дали сте на страната на Саурон или пък не. Да, в играта ще има и кампания за игра с “лошите”. На звуковия фронт положението също е “copy-paste”: някои от героите от филмите ще участват с гласовете си, взета е и музиката от кинолентата.

Игра на криеница

Авторите ни обещават мултиплейър с до 12 човека, но с доста повече, вероятно дори стотици, компютърно управлявани кашици. Играчите ще са нещо като командири – NPC-тата ще им се подчиняват, докато те самите се заемат с нещо по интересно.

Картите би трябвало да са огромни – битката за Минас Тирит дори е разделена на две части, защото е твърде мащабна – една за горната и една за долната част. Ще присъстват всички познати ни герои, както и някои, за които само най-отявлените почитатели на Толкин са чували – Арагорн, Легорас, Гимли, Гандалф, Фродо, Саурон, Саруман и други. На участниците в мелето се дава пълна свобода на действие като задачите ще са само най-общи, а начинът на тяхното изпълнение зависи от отделния играч и ролята, която си е избрал. Близък бой, стрелба, съпорт – избор има бол.

Самите режими на игра ще са както стандартните – Deathmatch, CTF, завземане на точки по картата, така и някои нови. В режим Ring Bearer например един играч поема ролята на Фродо, а останалите – на Ringwraiths. Колкото по-дълго държащият пръстена успее да се опази, толкова повече точки ще трупа, а когато бъде заловен, бива сменен от този, който го е докопал.

Ще имате и превозни средства. Не си мислете за джипове, канонерки АТ-АТ или mechanostrider-и: тук ще яздим най-различни домашни животни. Разбира се, има коне (според авторите ще се спъваме в коне кажи-речи на всяка крачка). Има също така и Oliphants, които няма да преведа на български, за да не бъда пребит с камъни от някой толкинист. Ще има дори възможност ние самите да се превръщаме в танкове, влизайки в кожата (респективно кората) на трол или ент. Последните две същества са наистина внушителни – движат се с бавна скорост, не бързат за никъде, но стигнат ли бойното поле, се разхвърчават кръв, перушина и по-дребни войничета от противниковата армия, които могат да бъдат хващани и захвърляни с все сила към нещо твърдо. Има и обсадни машини, които няма да можем да управляваме пряко, но също ще са от голямо значение за победата – катапулти, тарани, обсадни кули, балисти и не на последно място Wargs, онези летящи дракони, които захапват защитници от обсадените стени и ги отнасят, за да закусват с тях насаме.

Общо взето LotR: Conquest се очертава като нещо, което ще е интересно да се види. Може би не точно интересна за игра или дори възможна (CGI моделите от филмите би трябвало да засрамят дори Crysis откъм системни изисквания), но определено това е проект, който си заслужава да бъде следен и в бъдеще. Очакванията са да се появи през тази есен, така че се гответе за още епични битки в Средната земя.

Автор: Пламен Димитров