THE CHANT – Ревю за РС

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

The Chant започва през 1970 г. с история за няколко човека, които участват в ритуал. След това започват да се случват свръхестествени неща. Бременна жена, която първоначално участва в този ритуал, се плаши и решава да избяга. Тя се старае да избягва другите култисти, защото те се опитват да я сграбчат и да я хвърлят в ритуалния огън. Това е всичко, което разбираме от началните сцени на играта.

Телепортираме се в днешния ден. Тук се запознаваме с главната героиня на The Chant – Джес Брайърс. Лека халюцинация казва на играча, че младата жена Джес е преследвана от лоши спомени от миналото си. Телефонно обаждане по-късно и тя се присъединява към приятеля си Ким в духовно убежище, разположено на изолирания остров Слава. Има надежда, че най-накрая могат да загърбят споделената болка от миналото си.

Както може би подозирате, досега нещата не са само цветя и рози на острова. Разбира се, останалите хора там – Сони, Хана, Мая и лидерът Тайлър изглеждат достатъчно мили на пръв поглед. Ако обаче сте гледали повече филми на ужасите/трилъри, ще знаете, че нещо ще се обърка. Не отнема много време. По време на първата нощ на Джес странни неща се случват в Централата за духове.

 Докато пеете (оттук и заглавието) над кристали, мистериозна цветна мъгла се спуска над Glory Island. Тази мъгла е пълна с окултни създания, странни чудовища и немъртви култисти. И не само това, мъглата изглежда измъчва живите, хранейки се с тяхната несигурност и минали травми. Ким бяга, уплашен от нещо невидимо, и това се превръща в поредица от необясними събития.

Предисторията за The Chant е доста типична и създава предсказуем разказ. Ако като мен се опитвате да предвидите какво следва в игрите, вероятно също имате няколко предположения. Някои от вас ще са се досетили правилно, без съмнение.

Началната история, която се случва през 70-те години на миналия век, виси над цялата игра като гигантски пистолет и вие просто чакате някой да натисне спусъка.

За щастие, разработчиците Brass Token знаят това и са оставили малки разказни късове, които хвърлят илюзии върху всеки член на актьорския състав, докато напредвате. Въпреки че няма да ви изхвърли напълно от следите, това придава на историята противоречиво усещане, докато подозирате всеки герой на свой ред.

The Chant се справя отлично в това смесване на разказ, механика на играта и система за прогресиране по задоволителен начин. Всяка от 6-те глави на играта се фокусира върху един отделен герой чрез историята, въвежда нови механики и отваря нови пътеки около Glory Island. По пътя ще събирате изобилие от подборки, базирани на истории, предмети и описания на враговете, срещу които ще се изправите. Те бавно, но сигурно разкриват какво се е случило на острова преди всички тези години, дават дълбочина на героите и изграждат смразяващ свят за изследване.

Въпреки, че разказът е най-важният елемент на The Chant, това не би било сървайвъл хорър/трилър, без да се направи някакво действително оцеляване. Това се постига чрез свързване на проучването, битката и управлението на ресурсите в разумно сложна система.

В The Chant ще трябва да управлявате три статистики, свързани с благосъстоянието на Джес. Има здраве, ум и дух. Здравето е точно това, което очаквате да бъде – понесете щети и ще загубите малко, но като консумирате джинджифил, можете да го възстановите. Ако загубите цялото си здраве, играта свършва и се връщате до последния чекпойнт. Здравето също е тясно свързано с измерването на духа. Този ресурс се изразходва, а не се губи – можете да обмените дух за здраве по всяко време. Въпреки че това може да звучи идеално, духът се изразходва и за използване на свръхестествените способности, които Джес ще придобие, докато напредва в играта. Това създава рискова система, която ще трябва да балансирате.

Статистиката за „ум“ е малко по-различна. Предвид историческата й травма, психическото състояние на Джес е крехко. Сега, попаднала в кошмарна среда с ужасни чудовища, тя ще трябва да се опита да запази главата си. Някои врагове в The Chant могат да атакуват тази статистика, което изисква бързо натискане на бутони за противодействие. Гореспоменатата цветна мъгла, която е разделила острова? Това се нарича Мрак. Това също бавно изяжда статистиката на ума, докато Джес пътува през него. Ако тази статистика на ума се изчерпи, Джес може да откачи. Това означава, че не можете да атакувате или да се защитите, вместо това сте принудени да избягате. Някои врагове могат дори да убият Джес. Тази механика е интересен обрат в жанра, който, въпреки че е далеч от революционен, добавя още едно съображение, което ще трябва да балансирате, за да оцелеете през цялото изпитание.

Това е мястото, където The Chant награждава играчите, които изследват. Билките и растенията могат да се наберат около Glory Island и да се консумират, за да се възстановят статистиките на Джес. Често има малки незадължителни странични зони по пътеките, по които ще следвате предметите за здраве, ум и дух, както и материалите за изработка, от които ще се нуждаете, за да направите оръжия.

Предполагам, че битката в The Chant ще бъде най-противоречивият елемент в играта. Лично аз смятам, че битката е най-слабият аспект. Не е достатъчно дълбоко механично или достатъчно интересно, за да се чувствате ангажирани навсякъде.

Нека започнем с най-добрия аспект на битката: враговете. За игра, която е дълга по-малко от 8 часа, играна небрежно, The Chant има впечатляваща галерия от опененти, срещу които ще се изправите. Има множество нови врагове, въведени във всяка глава и всеки има свои собствени модели на атака и силни страни. Визуалният дизайн и дяволските звуци, които създават тези същества, ги карат да се чувстват страхотни и кошмарни.

Докато съставът от зловещи злодеи, с които ще се биете, всички имат своите силни страни, но също имат и слабост. Това е свързано с оръжията, които можете да изработите и след това да използвате в играта. Има 3 вида ръчни оръжия и три снаряда, които могат да се хвърлят. Враговете ще бъдат слаби срещу един от тези видове оръжия. Например, призрачните врагове, които ще намерите в Мрака, са най-слаби срещу Witch Stick. Повече физически врагове, като култовите зомбита, са по-слаби срещу Fire Lash. Това улеснява елемент на стратегия в играта; за да си осигурите най-добрия шанс за оцеляване в битка, най-добре е да преминете към оръжието, което е най-ефективно.

Въпреки че битката може да не е впечатляваща, тонът на останалата част от The Chant компенсира това. Играта не разчита на куп стряскащи моменти, но има един или два, които създава нейната атмосфера. Вместо това те разчитат на околната среда, която наистина е зловеща. Липсата на светлини, саундтракът и странността на враговете, които правят Glory Island обезпокоително място за обикаляне. Когато сте хванати в капан в мините и сте заобиколени от тъмнина, например, това може да бъде доста страшничко.

  Като един фен на хорор индустрията аз изключително много харесах тази игра. Може би едно от любимите ми хорор заглавия, които съм играл през последните 1-2 години. Силно препоръчвам тази игра на всички фенове като мен. Играта получава оценка 5.5 от 6 от PС Mania.

А ако искате да ни помогнете по по-личен начин да запазим 24 годишната легенда PC Mania жива, станете наши поддръжници в Patreon – https://www.patreon.com/pcmania. Ако обаче не можете или не искате – това е напълно окей. Оставаме си приятели 😉