Сигурен съм, че много от вас си спомнят серията култови симулатори Test Drive. Е… серията беше култова до играта с номер 4 или 5. След това всичко стана малко по-комерсиално, отколкото трябваше да бъде. Пък и NFS беше покорил пазара. След поредното Test Drive разочарование Infogrames явно са решили, че серията трябва да бъде възродена от нулата и просто са решили да направят няколко промени.
Въпреки че това би трябвало да е седмата игра от поредицта, Infogrames (Atari) са решили да махнат цифрата от заглавието и да започнат всичко отново. Това се прави главно с цел възраждане на поредицата за PlayStation 2. Точно затова е нормално да очакваме драстични промени и новости. За съжаление обаче, освен с липсващата цифра, играта не се е променила много. Вместо нещо ексклузивно и изцяло ново, Infogrames са предпочели да поднесат поредната доза идентичен с предишните игри от серията Test Drive-геймплей.
Естествено всеки, който е запознат с някоя от старите игри от серията, знае за какво става дума. За тези, които не знаят, ще разкажа:
В Test Drive ще ви се наложи да участвате в
надпревара из гъстонаселени градски райони
В случая става дума за Токио, Монако, Лондон и Сан Франциско. Имайте предвид, че градовете са направени съвсем реалистично. Нищо чудно, ако сте ходили там, да познаете някое магазинче или будка за сладки. Естествено, ще можете да отмъстите и на някоя долнопробна пицария, в която са ви излъгали със сметката, като просто направите витрината й на парчета. 🙂
Най-важния компонент в Test Drive обаче е скоростта. Повечето коли набират от 0 до100 за 5-6 секунди и това гарантира високоскоростни адреналинови преживявания. Авторите от Pitbull Syndicate Ltd са успели доста адекватно да предадат динамиката от движението със скорост над 200 км/ч. Съм сигурен, че всеки фен на автосимулациите ще бъде доволен от това.
Идеята на самите Test Drive състезания е, че те са нелегални градски вато-родеота, в които се разиграват много пари. Естествено, има ли незаконни състезания има и много ченгета. За съжаление в новата игра на Infogrames, за разлика от творението на EA Games, полицията е само декоративна. Не си мислете, че няма да ви преследват или да ви правят засади. Напротив! Проблемът е в това, че им се бяга много лесно, а барикадите се чупят почти без усилие. Точно поради тази причина по-добрия вариант е вие да станете ушев. В този случай няма да се налага да блъскате състезателите, както в NFS. Ще трябва така да спрете и блокирате хвърчащото нелегално возилото, че да бъде удобно за арестуване.
За това ще ви помогне и
пълната липса на damage система
която да отчита поражения – както по вашия автомобил, така и по колите на другите. Това е така, защото Infogrames имат споразумение с много авто-концерни, че лицензираните от тях коли не трябва да понасят щети и да се чупят, за да не им излиза лошо име. Предполагам сте забелязали, че и в последния NFS возилатадоста трудно се обезобразяваха…
Това си има както лоши, така и добри страни обаче. В Test Drive липсата на damage със сигурност ще ви помогне да изпитате напълно адреналиновия шок от високите скорости. Благодарение на това ще можете да връхлитате с 200 км/ч в 90 градусов завой с ръчна и след като се залепите за отсрещната циментова стена, да продължите необезпокоявано пътя си.
Видовете игра в новото творение на Infogrames са доста разнообразни. Можете да избирате между класическите Single Race и Quick Race, които няма да обяснявам какво представляват. По-любопитни са
Drag-race, Navigation challenge и Underground
В първия вид състезание ще можете да се дърпате в абсолютно права линия с опонент по избор. Единствено условие е да карате с ръчни скорости. В Navigation challenge ще трябва да се набирате и следвате checkpoint-овете из някои от градовете по избор. Посоката, в която ще трябва да продължите, ще ви се казва в последния момент. Този тип състезания са най-динамични и в тях ще ви се наложи да ползвате ръчната най-много! Underground-а е нещо като evolution тип игра. Ще бъдете нает от богат представител на подземния свят да се състезавате от негово име в множество нелегални състезания из четирите града, включени в играта. Там ще имате най-разнообразни състезания и със сигурност няма да скучаете нито минутка.
Физиката на околната среда в Test Drive обаче е наистина странна. Когато се блъскате в стълбовете на уличното осветление например, те просто отхвърчат като вейки. Ако обаче се опитате да приложите същата тактика на светофарите, ще ударите на камък – те са доста по-издръжливи. За съжаление голяма част от фъна се убива и от трафика, който наистина е в повечко. На моменти нормалните, бавно движещи се автомобили наистина ще ви скъсат нервите. Представете си как се състезавате с още 5-6 коли и вече сте минали границата от 180-200 км/ч, когато пред вас се изпречва трамвай или дузина агенти, спрели на светофар…
Графично Test Drive не предлага нищо ново. Тя дори изглежда сравнително остаряла на фона на графичните фиести, които ни предложи NFS. Колите изглеждат сравнително добре – нямат много ръбове и дават добри отблясъци. Пистите също са направени сравнително качествено, но на моменти са тромави. При спусканията в Сан Франциско примерно, пред вас се показва половината град и затова е нужно той да се рендерира реалновремево. Можете да си представите как това се отразява на играта… Иначе светлините в Test Drive са на доста добро ниво. Те също се генерират динамично. Фаровете ви оставят наистина реалистични отблясъци, а уличното осветлени по време на нощните състезания придава истинска градска атмосфера.
Саундтракът на Test Drive е наистина добър. Сами можете да се убедите какви музикални величия са взели участие в него (виж карето). Това, естествено, е провокирано от факта, че играта ще се продава предимно за PS2, а там пазарът е доста по-разработен и парите дадени за лицензи ще бъдат избити. Музикалните тракове са предимно леки електронни мелодийки или
комерсиално черно
Говорейки за автомобилна музика, според мен DMX, Buba Sparxxx, Ja Rule и Moby са по-сполучливи от тийнейджърските бозави хардкор/неометъл мелодии от NFS. Не че съм голям фен на черното, обаче в колата ми предпочитам да звучи нещо с повече биит.
Общо взето излиза, че последния Test Drive е направен предимно за закоравелите фенове на поредицата. Все пак играта има 8-9 годишна история и е нормално все още да има големи тълпи от верни почитатели. Всички те предпочитат да летят с безумни скорости, да не унищожават колите си при сблъсък и да се измъкват от ушатите по лесен начин. Факт е, че и аз съм фен на поредицата и още от третата част не съм пропускал нейно издание. След всичко, което NFS показа на авто-маниаците обаче, новия Test Drive не е това, което всички очакваха да бъде. Общо взето, единствено и само ако си я купите, можете да разберете дали ще ви хареса или не.
Автор: Орлин Широв