Syphon Filter: Logan’s Shadow

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2007

Ако си горд собственик на PSP и си пропуснал нещото, наречено Syphon Filter: Dark Mirror (макар силно да се съмнявам да има такива сред нашите читатели), значи просто нямаш и секунда за губене. Действай, човече, намери пари на заем, ако трябва, но изиграй този малък (като размер на носителя, не като игрално време) шедьовър. Ако сте чели вече ревюто за PS2 версията на същата игра, вероятно знаете и защо да изберете именно PSP изданието.

И тъй, като всяка страхотна игра, и Dark Mirror остави у мен, след като я завърших, онази позната празнота, която може да бъде запълнена само с още от същото. Не щеш ли, не ми се наложи да чакам дълго. Защото Syphon Filter: Logan’s Shadow е точно това – „още от същото”, при това в най-позитивния възможен смисъл на това словосъчетание. Е, може би с едно малко изключение – безумно плоската история (особено на фона на повече от интригуващия сюжет на Dark Mirror) на новото издание. Но като се огледа човек какви бози бълва и Холивуд напоследък, някак ще приемем да пишем сценарната издънката на Logan’s Shadow на сметката на всеобщата „криза за добри идеи в развлекателния бизнес”. В своето ново приключение Гейб Логан е призван от поредния правителствен костюмар, на име Кордел, който иска от него да открие загадъчен кораб и да измъкне от него „опасен товар”. Тънкият момент е, че Гейб дори не трябва да знае какво всъщност съдържа въпросният товар.

Да му се чудиш защо въобще се съгласява макар и с изтърканата уговорка „но ще го направя по моя си начин”. Защо, защо, ами за да има въобще някаква история, разбира се.

Чудесната новина е, че оттук нататък играта спокойно може да бъде наречена и „Dark Mirror 2”. С други думи геймплеят от оставен почти непокътнат и определено е все така прилепчив. Може би един от новите елементи са предложените цели три различни системи на разпределение на клавишите за управление. Странна екстра, като се има предвид, че само една трите (тази, кръстена “Classic”) върши работа. Да не говорим, че управлението на Dark Mirror си беше повече от адекватно.

За сметка на почти пълната липса на нови елементи, хората от Sony Bend са си направили до шлифоват допълнително някои нелоши хрумвания от Dark Mirror. Като противниците, носещи електромагнитни костюми, например. В предишната игра те бяха истински кошмар за убиване и като цяло едно от много малкото досадни неща в нея. В Logan’s Shadow авторите са решили да ни оставят една малка вратичка – целете се в коленете, момчета! Като цяло (макар и не особено логично) тази „дребна” екстра прави частта с електромагнитните пичове пълен купон без да убива предизвикателството. Какво повече можем да искаме от една игра?!

Все пак изцяло новите елементи не липсват в Logan’s Shadow. Те до едно са неща, които сме виждали вече (и не веднъж), но се вписват чудесно в общата картина. Като начало, Логан вече може да стреля подавайки само оръжието си на едно или друго прикритие. После идва ред на мини-игрите с натискане на поредица от бутони (именно – като в God of War). И накрая идва способността на нашия стар познайник да сграбчва своите противници и да ги използва като жив щит.

За графиката, за пореден път след Dark Mirror, може да се говори само със суперлативи. Странно за някои може би, но аз не бих изиграл тази игра на по-голям екран (ако предположим, че скоро ще можем да се възползваме от този нов плюс на PSP Slim). Като че ли дори във факта, че можете да разнасяте Logan’s Shadow навсякъде със себе си, има някакво специално очарование. Само така, Sony Bend! Надявам се, че не си губите времето, а вече работите по трета PSP игра със същата марка, нали?

Автор: Ивелин Иванов