Странни типове са тия от Crystal Interactive. Съвсем истински започвам да се замислям дали това не е компания, спонсорирана от някоя фондация с цел спасяването на нефелни (за справка вижте речника – нефелите са хора, които не са много в час, обикновено им казваме луди) разработчици на игри. В крайна сметка и те са хора, и те имат нужда от изява, сигурно това ги прави безкрайно щастливи… Далеч съм от мисълта
да се подигравам с хорското нещастие
макар че Swarog първоначално ми навя усещането за подигравка с мен в качеството ми на играч. Брех, казах си, тъпня. Но не! Става въпрос за една изключително грозна игра с изключително разтрисащ, помитащ и не знам още какъв хумор. По-добра самоирония едва ли ще намерите някъде другаде. Но дали си струва?!
Инсталацията на играта протича, така да се каже, безболезнено. Скромното място върху твърдия диск е предостатъчно за непретенциозната графична част. Съмнявам се дали някой би се заинтересувал от музикалното оформление към нея. Що се отнася обаче до репликите на отделните герои, нещо вътре във вас ще потръпне, защото споменът – о, да –
споменът още е жив,
все още си заслужава да се сетим за …. Warcraft. След като разгледате безвкусното (по съвременна оценка) графично оформление на Swarog и го сравните със свежото (според тогавашна оценка) визуално представяне на Warcraft, то неминуемо ще достигнете до прозрението, че става дума за две много, ама много сходни неща. Дори може да се почувствате предизвикани в играта “Открий десетте разлики”. Мда-а, само дето вече сме 2001 година….
В играта става въпрос за два клана, подобни на орките и на хората. Едните говорят развалено подобие на руски (лошите), другите говорят развалено подобие на немски (добрите). Инфантилно-дебилните измучавания на безподобните човечета може да ви събори от стола. В директорията, където е инсталирана играта, ще намерите файл, наречен “How to.exe”. В него подробно е обяснено какво представлява Swarog, как се играе, защо се играе (ако се играе изобщо) и разни философски постановки относно играта като например, че в основата на всичко стоят децата (разбирайте го, както искате). Затова и основна цел е да създадете “подходящ жизнен стандарт за постоянен прираст на населението” (цитат). За целта можете да използвате вашите селяни, които подобно на всяка втора стратегия в наши дни вършат черната работа около изграждането на селището, но за разлика от други игри тук те извършват и разплода. Абе въобще лудница! Основната храна на вашите хора е….
ряпа!!!!
Селяците събират разнообразни ресурси, отличаващи се с безлична баналност – злато, дървесина и т.н. Тези ресурси са ви нужни, за да построите по-съвършени и по-добри сгради. Управлението едва ли може да бъде определено като сполучливо – участието на клавиша Ctrl при избора на допълнителни менюта просто озадачава.
Swarog е странна игра. Да се смееш или да плачеш – това е въпросът. Ако самоиронията и мазохизмът са ви присъщи, а идеята за поредна псевдоинтелектуална промивка ви допада, то Swarog не просто ще ви зарадва, той ще ви направи щастлив. Повечето други геймъри така и така си играят на Red Alert или някоя друга готина стратегия…
Автор: Александър Бойчев