Spacewing War – Ревю

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Spacewing War е игра, публикувана от Eastasiasoft и разработена от Pneuma Games. За нейна премиера е обявена датата 08.07.2022г. и ще бъде достъпна на всяка една платформа. Нашето ревю е от впечатленията ни от версията за PlayStation 5.

Историята

Сюжета на това заглавие ни хвърля в защитата на родната ни планета от зли извънземни нашественици, пристигнали от далечната планета Маврос. Те имат една единствена цел – да превземат Земята, а на нас се пада честта, да ги върнем обратно от където са дошли с подвити опашки.

За успешното постигане на тази цел на наше разположение са последните чудеса на технологиите,събрали своята разрушителна сила „под капака“ на космическия ни кораб.

Разбира се това не изглежда чак толкова внушително през призмата на 8-битовата графика на това заглавие, но с малко въображение стават чудеса.

Игричката е двуизмерна с опростени анимации и сравнително сходни нива, много напомняща аркадите пред които в зората на компютърните забавления всички запалени геймъри, прекарвахме незабравими часове.

Оръжията

Корабчето на свой ред е снабдено с четири типа оръжия:

Бластер – през носа на кораба се изстрелват единични малки снаряди, които сами по себе си са доста ефективни за по-голямата част от противниците стига играча да е по-подвижен от необходимото, за преминаването на нивата;

Бумеранг – както можем да си представим тук изстрелваме бумеранг, който има ограничен обсег. Това е подходящо както за противници, опитващи се да ви направят засада, така и за решаване на някои от пъзелите за допълнителни точки, живот и прочие;

Бомба – това е една крайно ефективна част от арсенала ни, както срещу врага така и ако не преценим разстоянието, на което сме от нея. Сваля противниците бързо, но нанася щети и на всичко около себе си. Доста ефикасна се оказа срещу по-интензивните крайни битки на всяко ниво;

Бластер (ама на кофеин) – да.. точно както когато прекаля с тази иначе ободряваща напитка и започна да говоря превъзбудено за няколко неща едновременно, без ясна структура и последователност, така и този „режим“ на по-спокойния си вариант пръска снаряди в няколко посоки, като всичко, което му се изпречи на практика е обречено.

Геймплей

Нивата, както вече споменах, са сходни като структура и предизвикателства, а основни по-сериозни разлики в механиките на противниците са именно тези, с които се сблъскваме в лицата на босовете.

Това което ми допадна беше, че картата се движи непрекъснато напред, като това дава ограничено време за реакция на играча, което често води до жертване на някой от бонусите по пътя. На няколко пъти предприех по-смели маневри в името на това, да не оставям нищо да ми се измъкне и бях „премазван“ от тази неспираща камера, така че преценявайте риска.

След преминаване на основния режим на игра се отключват други възможности, които променят начина, по който се преминава през играта- нови оръжия, скрити възможности за прескачане на нива, както и камера, която следи играча, а не го гони. Тази свобода на движение позволява съвсем различен подход към преживяването.

Присъдата

Аз самият не съм особено голям почитател на този тип игри и не очаквах нещо спиращо дъха като преживяване, но въпреки всичко имах доста забавни и няколко изнервящи момента (за вторите си бях сам виновен) и като цяло ми беше забавно в свят на реалистични графики и безгранични възможности, предлагани от голяма част от днешните заглавия на пазара, да се върна обратно във времена, в които гейминга беше прост и ясен.

Ако прецените, че това е нещо, с което и вие бихте се забавлявали, ако сте фен на Shoot them up жанра и ви липсват игралните автомати, Spacewing War ще ви върне обратно в онези моменти по един изключително ефектен начин.