Трябва да ви призная, че отдавна не се бях забавлявал така с триизмерен екшън. Пръстите ми направо залепнаха за клавиатурата на компютъра. SiN определено е достоен наследник на Quake 2 и без преувеличение може да се нарече класика в жанра. В сравнение с демоверсията играта тотално надмина очакванията ми! Въпреки че не може да се състезава с Unreal по качество на графиката, SiN безпроблемно ще издуха от пазара останалите игри с качеството на своя сюжет. Играта би могла дори да послужи за създаването на култов екшън-филм. Хитът на фирмата Ritual Entertainment е поредното доказателство, че не е нужно да се използват върховите графични технологии, за да се направи нещо наистина приятно. Сюжетът не е много засукан, но определено е интригуващ и на моменти ще ви изненада с напълно неочаквани обрати. Действието се развива през 2037 година в
измисления град Фрийпорт
Престъпността е достигнала чудовищни размери и световните правителства са неспособни да я овладеят. Хаосът и безредиците заплашват устоите на човешкото общество. Единственото спасение се оказват частните корпорации, които получават разрешение да създават собствени сили за сигурност по подобие на полицейските части.
Най-мощната охранителна фирма – Хардкорпс, базирана във Фрийпорт, заема централно място в нашата история. Нейният шеф – полковник Джон Блейд – е главният герой на играта. Основното му занимание е да чисти улиците на града от тежковъоръжена измет. Убийци, наркотрафиканти и терористи са основните клиенти на нашата екшън-звезда. Действието на SiN започва с една общо взето рутинна операция. Блейд тръгва по петите на група терористи, които се опитват да оберат банката на Фрийпорт. Предводителят на бандитите се казва Мансини – един от босовете на местния подземен свят и стар познайник на Хардкорпс. Героят трябва да трябва да ликвидира терористите, да освободи заложниците, да прибере парите на банката и да залови гангстерския лидер. Увлечен в преследването, полковникът се натъква на все нови и нови улики, че в случая не става дума за обикновен банков обир. Оказва се, че Мансини всъщност работи за една от най-големите биохимически корпорации в света – СинТЕК Индъстрийс. Шеф на фирмата е
едрогърдестата брюнетка Елекскис Синклер
която крои пъклени планове за бъдещето на света. Сексапилната героиня си е втълпила, че може да си поиграе на майката природа и се опитва да създаде по генетичен път едно “по-добро” човечество. Нейното върховно оръжие е наркотикът U4. Това е опиат с висока степен на пристрастяване, който не само прави жертвите си послушни роби, но предизвиква и тотални генетични мутации, ако бъде приеман в чист вид. Не много концентрирани дози от въпросната дрога се продават масово по улиците на Фрийпорт. Никой все още не свързва наркотика с корпорацията СинТЕК. Блейд обаче е на път да разбули мистерията. Докато преследва Мансини, играчът се натъква на неопровержими доказателства, че Елексис Синклер е замесена с наркомрежата. Героят е принуден да се промъкне в сърцето на корпорацията й, за да разбере какво всъщност крои. Там той се натъква на зловещата истина – биохимичката се кани да изсипе няколко контейнера U4 във водохранилищата на Фрийпорт и да превърне населението на целия град в мутанти. Успоредно с това СинТЕК използва телата на починали хора, за да създаде армия от безмилостни киборги, с която да постави на колене човечеството. Блейд трябва да направи всичко възможно, за да спре
предстоящия апокалипсис
Докато героят се сражава с бодигардовете на СинТЕК, броди из градската канализационна система и громи пълчища уродливи киборги, неговата противничка Елексис прилага резервен план. Заедно със своите най-верни бойци превзема ракетна база на морската пехота и успява да открадне термоядрен заряд на военните. Благодарение на него тя се опитва да предизвика Трета световна война, да разпръсне над целия свят своя генетичен наркотик и да превърне всички хора в мутанти. Последната надежда на човечеството остава полковник Блейд, който единствен знае за откачените планове на Елексис и би могъл да ги предотврати. Той е принуден да се промъкне в секретната база на СинТЕК, която се намира на малък остров някъде из океана. Преди това обаче героят трябва да си поиграе и на водолаз. Той трябва да поброди по морското дъно, да избие подводната стража на СинТЕК и да намери правилния шлюз, който ще го отведе в покоите на неговата съблазнителна противничка.
Подводните сражения са доста впечатляващи. За първи път в триизмерен екшън виждам оръжие, което е направено специално за тази цел. Блейд разполага със специален автоматичен харпун, който ще накара вражеските водолази да се почувстват като пилета на грил. При подводните си странствания ще забележите още едно интересно хрумване – преди да си намери бутилки с кислород играчът може да поема въздух и от различни вентилационни отвори, пукнати тръби и т.н. Просто трябва да се оглеждате за характерните мехурчета, които се издигат към повърхността. А ако не ги забележите – приятно давене.
Друг оригинален момент в играта е, че ще трябва да изкарате и
едно ниво в ролята на мутант
Въпреки уменията си на супергерой, полковник Блейд все пак попада в ръцете на Елексис, оказва се натъпкан до козирката с U4 и се превръща в грозно, но изключително силно изчадие. Играчът трябва да преброди лабораторията на SinTEK и да открие начин да си върне човешкия образ. Докато търси той редовно трябва да си взима дозата наркотик, ако не иска да се пресели в преизподнята.
Иначе екшънът в SiN си е като всеки друг триизмерен екшън. Ако сте корифей на Quake 2 или Unreal, тази игра няма да ви затрудни. Не мога да не отбележа, че изкуственият интелект на противниците ви нещо не е съвсем наред и май има доста бъгове. Случва се например стражите да побягнат без каквато и да е причина или пък да започнат да стрелят в точно обратната посока. В повечето случаи обаче те са доста умни, могат да се крият зад препятствия, да викат подкрепления и дори да откриват играча из нивото.
Единственото малко по-оригинално нещо са вражеските снайперисти. Те са изключително точни, стрелят на огромна дистанция и обикновено се крият на най-тъмните и отдалечени места. Признавам си, че те ми създаваха най-сериозни проблеми, по-големи дори от босовете в края на всяка секция от играта. За първи път срещам триизмерен екшън, където смъртта може да те застигне, без изобщо да разбереш откъде ти е дошло. Просто си вървиш спокойно, наоколо няма никого, и в следващия момент усещаш как куршумът се забива в гърба ти.
Автор: Момчил Милев