Хитовите игри, както и хитовите филми, винаги си имат и продължение. Неувяхващият триизмерен екшън SiN на фирмата Ritual Entertainment също не прави изключение от този принцип. След няколко месеца кандърми корпорацията Activision, която разпространява играта, реши да пусне на пазара пакет с мисии под името Wages of SiN.
Този път производителите от Ritual Entertainment са заменени с никому неизвестната фирмичка 2015 Inc., чието име, да си призная, срещам за първи път. За щастие програмистите (които и да са) са свършили повече от чудесна работа. Все пак не е чак толкова често срещано явление продължението да превъзхожда оригинала. А в случая наистина е така. Просто колегите им от Ritual Entertainment могат да се оттеглят в ъгъла и да се срамуват на воля.
Експертът по чупене на мутантски кратуни
полковник Джон Блейд за втори път е принуден да застане лице в лице с пороците на своето време. Действието пак се развива в близкото бъдеще, някъде около 2037 година. Блейд все още е собственик на корпорацията Хардкорпс, най-авторитетната охранителна фирма в измисления град Фрийпорт. В първата част на играта мускулестият герой трябваше да се изправи срещу надарената с гигантска гръдна обиколка Елексис Синклер, която се опита да превърне всички хора в мутанти чрез създадения от нея синтетичен наркотик U4. Благодарение на стоманените си бицепси и бързи рефлекси Блейд успя да направи на пух и прах нейните коварни планове. Въоръжен до зъби с най-различни страховити оръжия, той разпердушини надрусаните горили на Синклер и предотврати изливането на тонове U4 във водохранилищата на Фрийпорт. В крайна сметка обаче нашият екшън-герой малко се издъни на финала и не съумя да залови своята сладострастна противничка. Елексис Синклер успя да се телепортира секунди преди Блейд да я арестува или да я застреля като куче… Все пак не тъжете, нали трябва да има и продължение на играта 😉
Ако обаче сте фен на силиконовата Синклер, която без проблеми би могла да замени Ева Херцигова като като рекламен бюст на сутиените “Уондърбра”, ще се наложи да почакате до създаването на SiN 2. А колкото и тъжно да е това, тя още е само блед мираж на хоризонта. Засега трябва да се задоволите само с допълнителния пакет Wages of SiN, където противниците ви са основно от мъжки или неизяснен пол. Това обаче не бива да ви притеснява, защото продължението има напълно нов и оригинален сюжет, който ми допадна повече и от първоначалния.
Ако все пак сте твърде страстен почитател на нежното присъствие в игрите – не губете кураж. Във Wages of SiN има достатъчно същества от женски пол, които изпълняват епизодични роли. По подобие на Duke Nukem можете да се порадвате на оскъдно облечени танцьорки или дори да нахлуете в женската баня, където дългобедрести мадами се опитват да вземат на спокойствие по един душ. В крайна сметка обаче воайорите ще останат разочаровани, защото на практика не се вижда почти нищо;-) Но май се отклоних от същността на играта…
Да се върнем на сюжета.
Главният душманин
се казва Джани Манеро и както се разбира от италианското му име, е мафиотски бос. След изчезването на Елексис Синклер той автоматично заема мястото на чело на списъка за най-опасните личности във Фрийпорт. Както и в началото на оригиналния SiN, Джон Блейд не подозира нищо. Той просто се опитва да разследва причините за загадъчно клане, което се развихря на строителна площадка някъде из Фрийпорт. Следите за пореден път отвеждат нашия герой в канализацията на града, където той с ужас се натъква на нова армия мутанти. Там полковникът открива неопровержими доказателства, че някой е решил да продължи започнатото от Елексис Синклер. Най-притеснителното нещо в случая е, че изглежда и фаталната брюнетка играе някаква роля в новата конспирация. В крайна сметка все пак се оказва, че ролята на гадняр номер едно се пада на мафиота Манеро. Също като своята предшественичка той се опитва да създаде армия от мутанти и да изравни със земята Фрийпорт. В края на играта обаче ще бъдете принудени да разберете, че чудовищата на Синклер приличат на група пигмеи в сравнение с генетичните изроди на макаронаджийския ґ колега. Мутантите на Манеро са големи колкото къща на три ката и раздават тупаници със силата на стенобойно гюле. Нека обаче не ви развалям удоволствието да се запознаете с тях лично.
А сега няколко думи за
нововъведенията в играта
Първото и най-приятно нещо е, че програмистите са изчистили досадния бъг, заради който всяко ниво трябваше да се зарежда по 5-10 минути. Според хората от 2015 Inc. са коригирани и грешките в изкуствения интелект на враговете ви, които понякога ги превръщаха в безпомощни мишени.
Ще се сблъскате с 12 вида нови противници – хуманоиди и мутанти. Бодигардовете на Манеро са направени много автентично. С техните квадратни челюсти и ниски чела те почти буквално повтарят до болка познатите ни “мутри” и са живо доказателство колко трудно е да напъхаш горила в костюм. Мутантите от Wages of SiN също бележат сериозна еволюция. Някои от тях вече дори могат да използват огнестрелни оръжия и то не по-зле от човекоподобните ви противници. Ще трябва да се борите с пълчища хищни паяци, които са изключително трудни за уцелване, със зъбати мутанти, чиито челюсти превишават по размер захапката на президента Петър Стоянов или с плиткоумни охранители, чиято единствена цел е да ви направят на решето.
Интересно нововъведение в играта е възможността Блейд да се катери по въжета и да се прави на Тарзан. Благодарение на тях играчът може да прескача гигантски пропасти, ако е пъргав като маймуна, или да си счупи врата, в случай че е непоправим левак.
Новият арсенал на Wages of SiN ще вдъхнови всеки пристрастен фен на триизмерните екшъни. Още на първото ниво вашият герой подобно на героите от Blood 2 и Shogo може да запаше в кобурите си два едрокалибрени магнума, които дават не лоша скорострелност. В хода на действието Блейд може да се въоръжи и с огнемет и да пърли противниците си на къса дистанция. По-нататък той ще открие и футуристичен “арбалет”, който много прилича на пушката на Чубака от “Междузвездни войни”. Страховитото пушкало стреля по параболична траектория, но тежко на гадините, които се окажат в близост до попадението. Любимото ми оръжие обаче е “реактивна” раница, която изстрелва по врага облак от самонасочващи се заряди. Най-тежката артилерия във Wages of SiN е атомната пушка. Тя стреля адски бавно и трябва да се презарежда постоянно, но ще накара душманите да се чувстват така, сякаш върху главите им се е стоварил чернобилски ядрен реактор.
Сериозни нововъведения има и в мултиплейъра на играта. Героите, които можете да си изберете, вече са четирима – Джон Блейд, Елексис Синклер, компютърджията Джей Си и мафиотския бос Джани Манеро.
Най-оригиналното хрумване обаче е
двубоят с летящи мотори
До известна степен те приличат на хвъркатите машини от “Завръщането на Джедаите”, стрелят с ракети и се движат по доста забавен начин, който няма нищо общо с придвижването на пешеходните бойци. Wages of SiN предлага две модификации на летящите мотори. В първата от тях те наподобяват воден джет, а във втората – крилата ракета “Томахоук”. Не пропускайте да видите как Елексис Синклер възсяда тази ракета, шоуто си струва…;-)
По отношение на дизайна Wages of SiN е с едни гърди пред първоизточника. Нивата са направени още по-добре, отколкото в оригинала. Най-готиното от тях може би е казиното на мафиотския бос Манеро. Да си призная не съм стъпвал в истинско казино, но ако съдя по филмите, то трябва да изглежда точно така. Навсякъде е пълно с лукави крупиета, търсачи на щастие, сластни представителки на нежния пол, “едноръки бандити”, маси за “блек джек”, рулетки и, разбира се, впечатляващ брой бодигардове. Най-любопитното е, че можете да се придвижвате насам-натам, без да ви закача охраната. Горилите започват да стрелят по вас, само ако извадите оръжие или ако започнете да раздавате крошета. И тук няма да минете без екшън, просто трябва да действате малко по-незабелязано и безшумно. Много красиво е нарисуван и градският музей на Фрийпорт, който също става арена на сблъсък между Блейд и неговите опоненти. Единственото условие тук е да не чупите произведенията на изкуството. Едно от малкото неща, които не ми допаднаха в допълнителните мисии на SiN, e, че има доста мотаене из мрачни лабиринти, където вероятността да се ориентирате е повече от малка. В предпоследното ниво дори бях принуден да си включа чийта за минаване през стени, защото трябваше да премина през плетеница от неосветени канализационни тръби за по-малко от две минути. Но стига толкова откровения. Все пак не бива точно аз да ви давам пример как се играе с чийтове 😉
Автор: Момчил Милев