Shadow Warrior 2 | Преди 5 години

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

[game_info]


FPS с мечове, магии и мноооого оръжия. Е, ако за вас това не е яко, не знам как ще успея да ви спечеля. Може би пък разнообразието от демони, мутанти, роботи и нинджи ще ви впечатли, ако това е така, имам добри новини, те също са по мноооого.

Shadow Warrior е легенда в жанра още откакто бях на 5 годинки, а именно от 1997г. През 2013г. получихме брутален ремастер на играта, чието ревю може да прочетете тук. Днес сме се събрали, за да говорим за нейното продължение – Shadow Warrior 2, от която аз лично останах мноооого впечатлен. В първата част не намерих нито един минус, за мен геймката беше перфектна откъм история, геймплей, графиката за времето си също беше на ниво, но поради високо вдигнатата летва, за втората част имам леки забележки.

В момента все още играя Shadow Warrior 2 и ми остава последната мисия. Изстисках каквото можах от страничните мисии и за жалост се налага да я завърша. Тръпката от самата игра при мен бяха оръжията и непрестанният „лов“ на нови и нови такива, а това става по различни начини.

Арсеналът

В Shadow Warrior достигането от един checkpoint до друг ставаше след като избием всички зверове, но тук нещата са по-различни. Направим ли крачка назад, за да проверим в уличката зад нас един сандък, след като тъкмо се избили над 20-30 тона гадове и бамм, те отново се появяват, още по големи, още повече на брой и за да разкриете тайните на споменатия вече сандък, ще ви се наложи да се поизпотите, отново. Но това връщане назад си заслужава, защото при обикаляне на места на които вече сме били, се появява мини бос, (ако можем да го наречем така), който след като унищожим ни пуска готини неща и често това са още готини оръжия.

Единият от начините да намерим готин арсенал е този. Да си призная не очаквах и не знаех, че това обикаляне ще ми донесе такива благинки, но любопитството и може би навика ми да се разхождам из нивата, ме открехнаха за тези неочаквани дарове.

Другият начин за въоръжение е като получим награда след успешно изпълнена мисия, изразяваща се в помпа или пистолет, като и тук нещата са повече от задоволителни. Последната опция да се сдобием с оръжия е да си закупим такива от двата налични магазина (при Лари и  Хидео), но обикновено „стоката“ им е скучна. Повечето оръжия са доста слабички, а ако дадем „рестарт“ на магазина, след като естествено заплатим съответната сума, те или остават същите или най-много може да се появи една нова двуцевка или пистолет, които ако вземем, ще са само за колекцията.

Арсеналът е едно от най-готините неща в Shadow Warrior 2, а тръпката да ъпгрейднеш някое оръжие, а след това да се насладиш на огневата му мощ, носи изключителна наслада.

Аз лично успях да сглобя няколко оръжия, способни да разпарчетосат с един изстрел и „най-нацепеното“ чудовище, но пък в близкия бой ги няма никакви… По тази причина имам други, които да са ми полезни при меле схватки. Като цяло ситуациите, в които ще попадате са най-разнообразни и всяка от тях изисква различни „инструменти“ за справяне с тях. За всяка ситуация пък ще имате и доволно голям избор от оръжия.

Може би заради наличието на пребогатия арсенал, на заден план остават магиите. Не ме разбирайте погрешно, те не са маловажни, като при тях също има попадения, но лично за мен отстъпват по разнообразие и coolnes на оръжията, а освен това ми липсваха някои магии от първата игра като например „щитът“, който би бил от голяма полза и във втората част.

Ло Уенг и шизофренията

Явно Уенг обича да има компания в главата си. Поне този път това е готина мацка, а не маскиран и вулгарен „Древен“ както в предишната игра. В Shadow Warrior 2 ще помагаме на Камико да си върне контрола над тялото, което е тотално мутирало, а душата ѝ е прехвърлена в тялото на Уенг.

Цялата тая работа с „прехвърлянето“ е дело на механика, който ремонтира колата на Уенг… а сега кажете, не е ли това най-яката история?… По пътя си в играта ще срещнем доста познати лица, като например близначките които се опитаха да ни убият и прецакат в първата част. Сега ще имаме възможността да им върнем „жеста“ с лихвите, а освен това ще срещнем още някои познати демонични лица.

Общо взето историята е доста готина, пълна с вулгарен хумор, малко драма, псувни на килограм, екшън и яки извратени мацки (разбира се, за къде сме без тях). Между другото мацките тук са бомба, както от към графичен дизайн, така и на ниво озвучаване, а на моменти са и доста “dirty” 🙂 . Амии, играта е  18+, няма какво да си говорим. Графиката като цяло е задоволителна. Особено впечатление правят NPC-тата, които са изпипани доста добре, както и оръжията, да не забравяме, те също са шедьовър.

В исторически план света в Shadow Warrior 2 е доста променен, като баланса между двата свята е доста „разпуснат“ и всякакви демони и мутанти се разхождат свободно, като се оказва се, че и самата Камико е мелез между демон и човек. Както може би сте се досетили, на Уенг не му пука от нищо и нарцисизмът, който притежава, му дава самочувствието да реже глави наред без задръжки, като даже ги и псува.

Философията в играта също е запазена с познатите ни “fortune cookies”, които сега бликат от цитати на различни писатели, като Буквоски, Шекспир и Хемингуей.

Философски мръсен хумор с кървав завършек, така можем да обобщим Shadow Warrior 2.

Да свалим розовите очила

До тук добре! Имаме много оръжия, имаме магии, имаме екшън, имаме и хумор, а също така и малко еротика, но и доста ненужни неща. Едно от нещата които ми станаха досадни още в началото са итемите и по-точно огромното им количеството, които ползваме, за да ъпгрейднем оръжията и себе си. В повечето случаи те не стават за нищо и затова първото нещо което реших е да започна да ги продавам. И така стигаме до другото нещо, от което няма смисъл в играта – парите. Продадох над 50% от итемите си, натрупах над 900к злато… с което нямаше какво да си купя.

В последствие, след минаване на няколко „арени“ за битка, се отключи една малка надежда да се спася от “лавините” итеми, именно като ги комбинирам или прибавя като допълнение към някое оръжие. Другата възможност беше да ги „изчистя“, което маха негативните влияния от тях ( като например смаля damage – 20 ), но и малката радост отмина… За всеки един от изброените процеси се изискваха по над 50 точки, а те се придобиват доста бавно, като минаването на една от „арените“ дава по 7 точки…. В крайна сметка си останах бъкан от итеми, като в последствие дори спрях и да ги продавам.

Преди да започна да играя бях забелязал, че много хора слагат като минус многото оръжия. Да, те наистина са много и доста от тях ненужни, но аз лично харесвам FPS-и с много оръжия, та ако сметнете това за минус, няма да ви виня. 🙂

Shadow Warrior 2 има голям прогрес спрямо своя предшественик, а трейлъра на третата част ни кара да тръпнем в очакване. Докато всички дружно чакаме новите подвизи на Уенг, за тези от вас, които досега не са се сблъсквали с голямата му уста, е наложително да пробват Shadow Warrior 2. Въпреки проблемите си, играта определено заслужава вашето внимание. 🙂