12 години изминаха от появата на Diablo, когато Blizzard преобърнаха надолу с главата представата за екшън-ролевите игри. И днес клик манията не е остаряла нито за миг. Наследниците на червения рогат демон продължават да ни заливат. Малко от тях обаче са толкова добри, колкото Sacred. Сега нейното продължение ще се опита да бъде нещо повече от клонинг на Blizzard-ския хит. И ако съдим по онова, което Ascaron показаха до момента, много е вероятно да успее.
Преди много, много време…
Анкария – две хиляди години преди Шадар. T Енергията е навсякъде из света, а ангелските същества, наричани от всички серафими, са онези, които бдят над нея. Съответно те са единствените същества, които определят съдбата на Аркания, тъй като тази енергия е източник на цялата магия. Именно тя е родила всички живи твари на земята. Един ден обаче серафимите решили да предадат знанията си на върховните елфи, за да могат и те да се облагодетелстват от T-енергията. Древните деца на Анкария обаче не били готови да понесат подобно отговорно бреме, криещо толкова опасности. Скоро измежду елфите настъпили дрязги за това как точно и за какво да бъде използвана древната енергия. Конфликтът прераснал в гражданска война, а тяхното кралство бързо загубило своята някогашна мощ.
Другите раси подочули за тези разправии, решили да изместят върховните елфи и да се опитат да установят контрол над T Енергията. Тя, от своя страна, загубила творческия си потенциал и се превърнала в нещо негативно. Съществата и животните мутирали до неузнаваемост, цели региони станали необитаеми, градове и села били напълно унищожени.
Между доброто и злото
Вие, драги ми приключенци, ще изиграете ключова роля в този конфликт и ще промените бъдещето на Анкария. Дали ще бъдете нейни спасители или ще я обречете на гибел, зависи само от вас.
Историята в Sacred 2 е разделна на две различни кампании – Light и Dark, всяка от които предлага минимум тридесет часа геймплей. В единият случай ще се изявите като спасители, докато в другия – ще се опитате да заграбите всичката власт и да се превърнете в новите тирани на Анкария.
Интересно е, че серафимът не може да поеме по пътеката на злото – все пак това са ангелски същества. Инквизиторът пък, посветил се на идеята да създаде ново общество на базата на Т Енергията, ще трябва да се движи единствено и само по “мрачната” сюжетна линия. Останалите четири игрови героя – дриадата, Temple Guardian-ът, върховната елфка и Воинът Сянка ще имат възможност да бъдат както добри, така и гадни.
Геймплей механика
Според Ascaron тази екшън-ролева игра би трябвало да предложи невиждана досега възможност за моделиране на героите и техните умения, което да направи развитието уникално за всеки един. Да вземем например пример един обикновен файърбол – магия, подвизаваща се в RPG-тата от незапомнени времена. В повечето игри подобрявате нейната сила, докато прогресирате в стълбицата на прословутите левели. Тук обаче един играч може да реши да се развие така, че неговият файърбол да се разклонява в три отделни топки. Друг може да се съсредоточи в една особено мощна атака, докато трети – да подобри насочващите се умения на въпросната магия. Ако това е възможно да се прави с всяко едно умение, ще бъде наистина страхотно. Дано не пострада балансът на играта…
Що се отнася до изкуствения интелект на пръв поглед изглежда, че Sacred 2 предлага една доста комплексна система, която би трябвало да направи всяка среща с враговете ви с една идея по-интересна. Групите от противникови същества ще провъзгласяват за “лидер” някой от техните хора. Убиете ли го, ще настъпи безредие и смут сред редиците им. Може дори да се опитат да избягат, докато си намерят негов заместител. В този случай на вас не ви остава нищо друго, освен да ги притиснете и да се опитате да ги избиете, преди това да се е случило.
Светът на Sacred
За феновете не е тайна, че втората част ще изглежда наистина добре. Цветен, детайлен и сега изцяло триизмерен свят – за мнозина едно от най-красивите неща, появявало се през последната година. Откъдето и да го погледнем, той е огромен. За да стигнете от единия край до другия пеш, ще ви бъдат необходими цели шест часа.
Анкария е разделена на 12 доста различни един от друг райони, като във всеки ви очаква един огромен бос. Авторите са положили наистина огромни усилия, за да не изглежда светът пуст и постен. Те са наели и шестима фентъзи писатели, които да работят по историята и куестовете на играта. Крайният резултат са 650 второстепенни куеста, NPC-та с над 200,000 думи речник, рандъм диалози и какво ли още не…
Ако сте един от онези милион фенове на Diablo, вероятно знаете, че третата част на култовия близърдски хит надали ще излезе скоро. Затова единственото нещо, което ви остава, е да чакате Sacred 2 – хек-енд-слеш, заради който определено ще си заслужава да инвестирате в нова мишка, която да потрошите в няколко стотици безсънни нощи. Вярно “Т Енергия” звучи адски тъпо, но имам чувството, че този път Ascaron ще ни предложат едно наистина качествено и завършено RPG.
Така че спокойно – клик манията продължава след септември, когато играта трябва да е на пазара.
Автор: Владимир Тодоров