Напоследък се навъдиха доста racer симулатори. Едни добри, а други не чак толкова, някои по-реалистични, а други с по-аркаден тип геймплей. Общо взето през последните няколко месеца имаше доста автогонки на PC пазара. И въпреки това хората, или по-голяма част от почитателите на този жанр игри, чакат с нетърпение поредната част на Need for Speed, наречена Most Wanted… Не, не този път не иде реч за колоса в жанра. Сега ще ви разкажа за една от не чак толкова лошите racing игри, които могат да предложат и нещо свежо в тази област.
Преди да се зачудите за жанра на играта – наречен от мен CaRPG, нека да обясня. Тя е смесица между racer и RPG – вместо да развивате колата си и да я усъвършенствате, вашият шофьор трупа опит, качва нива и изучава нови умения. Имате реално две възможности – свободно състезание и кариера. Първият вид ви позволява да играете само с едно возило и само на една сложна за начинаещите писта. По-късно, ако успеете да се класирате на първите три места, ви се отключват нови коли и нови трасета.
В кариерата
имате доста по-богат избор. Може да се състезавате за отключване на нови коли или за трупане на опит. Тук е важното да се отбележи, че трябва да следите за две основни характеристики – поражения по возилото и Hearth. Ако колата ви пострада сериозно, то няма да може да продължите състезанието и автоматично отпадате. Поражение се нанася като се сблъскате в някой опонент/мантинела или излезете извън шосето. „Сърцето” е друг показател, засягащ по конкретно вашия състезател. Тази статистика може да падне, ако се блъснете или ваш опонент кара в непосредствена близост до вас. Ако падне до нула, екранът ви се размазва, звукът почти изчезва и колата става доста трудна за управление. Все пак този показател се покачва с течение на времето, ако преди това е бил паднал.
Вашият състезател, както споменах по-горе, може да изучава умения, които да му помогнат в надпреварата. Имате на разположение три вида способности. Всяко първоначално умение е своеобразно дърво, даващо ви достъп до още два вида качества, близки по своята функция. Някои от уменията ви дават възможността да накарате ваш опонент да прави грешки, докато други са концентрирани върху по-доброто овладяване и управление на вашето возило. Трети пък ви позволяват да понасяте по-малко поражение при сблъсък, както и да регенерирате статистиката “Health” по-бързо.
Автомобилите
в играта са само от марката Alfa Romeo. В гаража на фирмата имате общо 25 модела, всеки отличаващ се значително по своите спецификации. Присъстват, както коли, които все още не са официално излезли от заводите, така и такива, които сте могли да намерите през 60-те години на миналия век или в момента, но само при някой колекционер. Тук е мястото да се каже, че автомобилите се държат сравнително реално на пистата – ако не внимавате на завоите, може сериозно да поднесете и да излезете от пътя, а това сериозно може да ви забави.
За добро вашите опоненти не са направени „безгрешни”. В много ситуации се случва да изскочат извън трасето или дори да направят пирует и да се обърнат. Все пак те успяват да правят и някои хитрини като например да ви бутнат съвсем леко, но достатъчно, за да ви забият в мантинелата.
Малките трикове също присъстват. По-скоро има само един такъв – Tiger effect. Използван, той връща времето с няколко секунди, като по този начин ви дава шанс да оправите някоя сериозна грешка – подобно на последните издания на Prince of Persia.
Графиката и звукът изобщо не са на нивото, което отговаря на игра с такива системни изисквания. На някои места по возилата се забелязват черни линии, които не са от щампите. Тревата извън трасето пък прилича на зелена четка. Но въпреки леките технически недъзи играта е зарибяваща и заслужава да й се хвърли едно око.
Автор: Кирил Илиев