Поредният диск с мисии. Така с две думи може да се определи последната редакция на тема Rainbow Six, избълвана от фирмата Red Storm Entertainment. Огромно учудване събуди в мен целта на това CD. Все пак наследникът Ghost Recon вече чука на вратата. Той разполага с по-съвършен графичен енджин и по-високо ниво на изкуствен интелект, без да отстъпва по нищо на класическия хит в областта. Явно авторите са изпълнени от нескритото желание да припечелят ощв някой друг долар от съществуващия лиценз, преди да запратят Rainbow Six във “вечните ловни кибер-полета”.
Е, в крайна сметка нещата не са толкова трагични – ако обичате базираният на новелите на Том Кланси тактически шутър, то безспорно ще се зарадвате на нови предизвикателства в деветте мисии и допълнителните шест карти за мултиплеър. Ако за първи път се сблъсквате с антитерористичните агенти, имате шанса да хванете последния влак и да видите откъде започна всичко и откъде всъщност тръгва последвалата през последните години тактическа шутър-мания.
Преди да си говорим за Rogue Spear: Black Thorn, е нужно е да обясним какво всъщност означава “Rainbow”.
Tерминът “Rainbow”
се използва като наименование на антитерористична организация, която е създадена с цел предотвратяване на международни инциденти с неизяснена юрисдикция. В тази ударна група са допуснати само най-добрите сред най-добрите. Rainbow е под командването на НАТО, а вашата роля е управлението и контролирането на елитните бойци преди и по време на мисия.
Rainbow Six и нейният наследни Rogue Spear са особено популярни заради изключително високото си ниво на реализъм, изискванията за максимална концентрация и необходимостта от отлични умения при подготовката за конкретната мисия. Любителите на повечкото стреляне или динамичния екшън не са сред ревностните поклонници на поредицата.
За успешна мисия ще са ви нужни планиране на бойните действия стъпка по стъпка. След това самата битка не продължава повече от пет-шест минути. Акцентът пада именно върху изработването на тактика и правилното разположение на маршрута на вашите командоси. Уви, те, горките, не разполагат с чак толкова много сиво вещество в черепната си кутия и правят това, което сте им наредили в по време на брифинга.
Хубаво е поне, че когато стоят без работа, елитните бойци се движат, оглеждат се и или се чешат по главата. Поне не изглеждат като безмочъни мутри в действие – в крайна сметка краткият поглед в досиетата на бойците преди всяка мисия подсказва далеч по-високо ниво на умствена ефективност.
Във визуално отношение Black Thorn се различава от предшествениците си слабо, за да не кажем, че разлика няма. Новост са мимиките на лицето на боеца – сега той се мръщи, чумери, озърта, примигва и т.н. Новите карти са изключително интересни и разнообразни – включени са бойни действия на отвлечен самолет, боен кораб, в Африка и т.н. В играта има и нови оръжия като например леката картечница М-60, пистолетът Beretta M12, FN P90, Steyr TMP, Sig SSG3000 и т.н. Най-голямото удоволствие обаче идва в мултиплеъра, където планирането на мисиите и самите битки са значително по-вълнуващи и живи – в буквалния смисъл на думата.
Black Thorn е много добро продължение към вече поостарелия Rogue Spear. Въпреки това едва ли това заглавие може да устои на конкуренцията в жанра, който се радва на огромно разнообразие. Като бонус можем да кажем, че старият енджин обещава лесна и безпроблемна работа и на системи с процесор под 500 мегахерца.
Автор: Александър Бойчев