От незапомнени времена в немската история съществува сагата Nibelungenlied, която разказва за боговете на Сътворението. Тя омагьосва известния композитор Рихард Вагнер и вдъхновен от нея, той пише операта “Пръстенът на Нибелунгите”. Arxel Tribe отново съживяват преданието с играта си The Ring, която печели награда за най-добър adventure на Emma Awards 1998.
Ring II: Twilight Of Gods е дългоочакваното продължение на легендата.
История
Във времената на смелост и предателство, чест и отмъщение, се ражда герой. Герой без име и титла. Герой без семейство. Той е отгледан от гном, който в страха си детето да не прозре истината, го обрича на уродливост и от най-крехка възраст го оковава в гротескна броня, която го прегърбва и изкривява тялото му. От малък човекът е роб на дребосъка и върши всичко вместо него, като винаги е обезкуражаван и хулен. Един ден два черни гарвана отнасят момчето докато работи на двора. Те го пренасят на непознато място, което той не би могъл и да си представи, вечно ограничаван от малкия подлец. Там той е свободен от своите окови. Свободен да опознае истинската си същност и да се срещне със съдбата си.
Геймплей
За да стане герой и гордо да стъпи в света на хората, за да се сдобие с име, момчето трябва да мине през изпитанията на трите свята – на джуджетата, великаните и мъртвите, които комбинират фентъзи и футуристични мотиви. То трябва да се сдобие с Nothug – изгубения меч на баща си. С негова помощ героят защитава правдата и минавайки през изпитанията, се превръща от момче в мъж. Той не се спира пред нищо – чудовища, великани, дракони, богове…
По пътя си Зигфрид се сблъсква с много задачи, голяма част от които са логически. Повечето са интуитивни, има много подсказки, а и достъпът до нови места е ограничен, докато не изпълни поставената му мисия. Броят на предметите, които може да носи със себе си, също е ограничен, което допълнително улеснява играта. Най-често притежава един или ако броим и оръжието му, два предмета. Фактът, че дори ако играта не е сейвната, ако умрете се рестартира точно преди фаталния момент, допълнително улеснява приключението. Интерфейсът обаче може да е неудобен за привързания към мишката си куестаджия, който ще трябва да се приспособи към клавиатурата.
Графика & звук
Световете, през които Избраният преминава, са много изящни. Почти всяка повърхност, по която неопитните му нозе стъпват, е разкрасена с детайлни текстури с интересни елементи. Дори камъните не са скучни и сиви – фини детайли, гравирани по всеки един от тях, чудни краски пълзят по повърхността им. Създадените светове дават кинематографично усещане, не само с уместното редуване на анимирани филмчета и геймплей, но и с това, че играта изглежда сякаш е разработвана за голям екран. Звуците от заобикалящия свят, записани от Виенската филхармония, са красиви и се връзват идеално с преживяванията на героя.
Легендата за Зигфрид разказва как едно дете се превръща в мъж в непредсказуем магически свят, който е извън неговия контрол, и е населяван и управляван от причудливи твари от всякакви раси. Момчето става герой, спасява дамата на сърцето си и предавайки я, слага точка на господството на Боговете и началото на епохата на хората. Това е една приказка със забележителни пъзели и интригуваща история, която ще се хареса на повечето куест-маниаци. Изживейте древната легенда, вдъхновила творците от миналото и настоящето.
Автор: Лили Стоилова