Създателите на Ratchet & Clank, Insomniac Games, са прословути със своя перфекционизъм. Въпреки това едва ли мнозина са очаквали от първия Resistance да бъде нещо повече от “прилична игра за запълване на стартовия каталог на PlayStation3”. Оказа се обаче, че дебютът на Insomniac в жанра (и сред “игрите за възрастни”, като се замисли човек) никога не е бил замислян като пълнеж. Bungie все още могат да спят спокойно на върха с Halo 3, но Resistance 2 спокойно би могла да се пребори за място (поне) челната петица на конзолните шутъри.
В центъра на събитията на новата игра този път изцяло е Нейтън Хейл, офицерът с имунитет към вируса “Химера”. В самото начало Нейтън е на обучение в секретна база на Special Project Research Administration (SPRA), някъде в Исландия. В базата се обучават и други незастрашени от заразяване с “Химера” войници, които трябва да се превърнат в гръбнака на специалното подразделение, кръстено The Sentinels. Извънземните нашественици обаче откриват базата преди Нейтън дори да е завършил обучението си и след кървава битка оцелелите “сентинели” трябва да се спасят с бягство в Америка. Оттам и започва истинския поход срещу “химерианите”, който би трябвало да се проточи от бряг до бряг на Американския континент, като бойни полета ще са някои от най-големите щатски градове (засега се споменава само името на Ню Йорк). Ако вече сте гледали първия официален трейлър на Resistance 2, значи едва ли сте пропуснали драматичното изречение, с което започва той – “казвам се Нейтън Хейл и ми остават 19 часа живот”. Идеята с обречения главен герой не е нито толкова нова, нито толкова оригинална, но като че ли все още я бива за създаването, още “на входа”, на нужната доза напрежение.
Списъкът с нововъведенията в това второ издание на поредицата е почти неприлично дълъг. Нито едно от тях не би могло да бъде наречено революционно, но аз лично бих предпочел един добър набор от добре подбрани и амбициозно реализирани актуални идеи. Какъвто е и, очевидно, е случаят с Resistance 2. Преди всичко – кооперативен геймплей. Напоследък го има в кажи-речи всяка игра, но колко са заглавията, които наистина имат да кажат нещо по въпроса? Верни на природата си, Insomniac са решили да създадат една цяла, отделна кампания само и единствено за нуждите на “кооп”-а. Офлайн те ще поддържат само двама участници, а онлайн – цели осем. В пряка връзка с това е и новината за включването на различни игрални класове, като засега се споменават само три – Heavy, Spec Ops и Medic. Основното преимущество на Heavy класа е боравенето с наистина големи пушкала с наистина голяма унищожителна мощ. Специалитетът на Spec Ops класа е боравенето с всевъзможни снайпер оръжия. Медикът, разбира се, има основната функция да лекува останалите. Различното този път е, че той ще може да го прави и от разстояние, ползвайки специални патрони, които подобряват здравето на неговите съекипници. В същото време медикът ще разполага и с „разболяващи” патрони, за враговете, естествено.
Сред особено интересните новини около Resistance 2 е поддръжката на до 60 участника в онлайн мултиплейъра на играта. Освен това очевидно не става въпрос просто за добри пожелания, а по-скоро за реални факти, защото Insomniac от доста време вече тестват мултиплейъра на новото си заглавие. Пък и точно това студио има навика да изпълнява обещанията си до последната запетая, което прави продължението на Resistance едно от най-очакваните заглавия на конзолния пазар за 2008-ма.
Автор: Ивелин Иванов