Redfall ревю за РС (геймърски лаптоп)

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Фен съм на шутърите още от първия ми досег до РС през далечната 1997 година, не случайно и моята класация на всички времена е доминирана от тях. Именно за това ще бъда доста критичен относно Reffall едно от новите заглавия публикувано от Bethesda Softworks.

Аз имах повече време да тествам играта и след като почти стигнах до края на Redafall, съм със смесени чувства. Играта ми прилича на Fallout с вампири, който има същата праволинейна история и схема на развитие подобни на известната поредица.

История

 Не знам в последното десетилетие вампирството и всички около него, започва да ми писва. Имаше добри попадения като ,,Здрач” и някои други серии, но реално тази история в сюжета на доста продукти за масова употреба започва да става банална. Това се забелязва и в Redfall- луд учен способен да прави експерименти не само със себе си, но и с най-скъпото за един нормален човек детето му. Тема древна като проституцията, поради тази причина аз давам оценка 3 на тази част в играта. Всичко е доста праволинейно, нямате никаква възможност да промените историята и да заложите своето мислене в нея. Единствения Ви избор е реда на изпълнение на мисиите и метода по който да требите вампирите. Тварите са доста по-силни от вас и комбинацията от оръжие и тактика при унищожение са важен елемент, но не правят играта по-интересна.  

Геймплей

Това е един от отличните елементи на играта. Трудността е уникална, за старо ,,куче” в шутърите, като мен беше доста трудно да се приспособи и да открие правилния подход с кръвопийците. За разлика от хората, които са доста слаби опоненти в играта, вампирите са доста по-силни, по-бързи и по-издръжливи от Вас. Унищожението им е не само да бъдат разстреляни до загуба на нивото на кръвта, но и трябва да бъдат прободени с кол в сърцето (докато са изпаднали в транс). Именно за това е важен избора на оръжие(трябва да имате такова с щик, който да е дървен), има няколко оръжия които моментално унищожават гадовете, но те са доста скъпи и идват на по-горни нива в играта. Вие се развивате и трупате опит, като всяко следващо ниво Ви дава избор на повече оръжия и умения.

  Уменията в играта са единствения кусур на геймплея й. От четирите използвах само опцията да ставам невидим, тя единствено ми влизаше в полза при заплетени ситуации. Дървото за уменията е подобно на това в Borderlands 2, но с много по-малко обяснения. Това води до машинално развитие на героя. Важно е да се отбележи, че за да имате хубаво оръжие Ви трябват пари, а те се печелят като събирате предмети от убитите хора, но основно става при плячката от сгради и места, които посещавате по време на игра. Събирайте всичко, но трябва да знаете, че може да продадете единствено оръжията си, другата плячка отива във вашите съратници в борбата(автоматично се добавя сума към вашата ,,сметка” в играта). Към трудността на играта можем да добавим и битката с един от основните босове в играта-The Hollow Man. Трябва си доста дебнене и правилна стратегия, използване на 3 оръжия в комбинация за да успеете да го победиш. Така че обобщено, оценката ми за геймплея на играта е 5.  

Графика и звук

Това е може би най-силния елемент в играта. Аз тествах играта на ASUS TUF FX 506 (NVIDIA GEFORCE GTX 1650, INTEL CORE i5-10300H, RAM 8GB, SSD 512). Забелязвате, че машинката не е звяр, но по време на теста не съм имал проблем с нито един от компонентите на изживяването. Околната среда в играта, сградите, аномалиите в пространството и прочие, са доста детайлни и красиви. Звукът е добър, както от самия лаптоп, с тапи на Sony или геймърски слушалки с кабел от нисък клас. Така, че моята оценка тук е 5 от 5. Крайна оценка за играта 4 от 5.

Обобщено Redfall е едно прилично заглавие, които би ви разтварило след тежък работен ден, но не е нещо забележително. Може би ако го разцъквате с приятели (играта дава такава възможност) ще имате по добро преживяване и ще загубите някой друг час в унищожението на кръвопийци