Red Alert2: Yuri’s Revenge

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

След като завърших последната мисия на Emperor: Battle for Dune си казах: това е, мир на праха на 2D стратегиите – здравей 3D и майка ми жална на бюджета за ъпгрейд. След две пълни денонощия с expansion-a на Red Alert 2 коренно промених мнението си…

Новата заплаха

Командире, радваме се да ви видим отново! Точно когато мислехме, че войната е свършила, съдбата ни нанесе нов удар. Руският министър-председател Юри, който се смяташе за загинал след атаката срещу Kремъл, е жив. Той държи в плен премиера Романов. Тайно от руското държавно ръководство Юри е изградил по целия свят мрежа от пилони, с които контролира съзнанието на хората. Плановете му бяха да ги активира, но след полууспешна самолетна атака срещу острова, където се намира легендарният затвор Алкатраз, успяхме да спечелим малко време, за да предприемем контраудар. С помощта на новата машина на времето, разработена от професор Айнщайн, ще можем да ви върнем назад в миналото, за да унищожите пилоните още преди да са построени.

Оборудвахме ви с допълнителни единици, тъй като ще се изправите срещу контролиращите съзнанието легиони на Юри. Пехотата ни е обогатена с новите Guardian G.I. – това са войници, въоръжени с M-16 и мини ракети. За разлика от обикновения G.I. новото попълнение е оборудвано със солидна метална броня, която не позволява на танковете да го прегазят.
Ракетите на тази бойна единица бързо превръщат всяко верижно чудовище в камара отломки. Приятна изненада са Battle Fotress-ите – невероятно скъпи танкове, оборудвани с още по-невероятно непробиваема броня, картечница и възможност да возят пехотинци, които стрелят през множеството им бойници. Ако бъде натоварен с Chrono-легионери, той ще направи на нищо всяка сграда за пет пъти по-малко време.

В новия конфликт едва ли ще успеем без чужда помощ. Вашата основна директива е да привлечете вниманието на руснаците и да спечелите доверието им. Затова организираме среща на всички световни лидери в Лондон, която трябва да опазите. Имайте предвид, че руснаците и техните Tesla Trooper-и в комбинация с подвижните ни крепости са истински ад както за пехотата, така и за сградите и машините. Представете си само какво биха направили нашите Prism-танкове в комбина с руските Apokalyps-и и V3 ракетоносци.

За съжаление всеки един боец от плът и кръв е податлив на влиянието на Юри, затова създадохме танкове-роботи. Те не отстъпват на Гризлитата нито по огнена сила, нито по бързина, но са неподвластни на мозъчен контрол. В плюсовете им можем да запишем Hover-технологията, която им позволява да преминават водни повърхности. Не забравяйте, че ако врагът се докопа до контролния им център, всички налични единици от този тип ще бъдат унищожени. Благодарение на споразумението, което сключихме с другите нации, ще можете да използвате по всяко време френските гранд-оръдия и специално обучените ни тюлени. Естествено, специален агент Таня отново ще бъде под ваше командване. Това е, командире, хроносферата ще бъде активирана след 20 минути. Успех! И още нещо – пазете се… ще ви чакам!

На Изток от Рая…

Другарю! Значи все пак успяхте да оцелеете. За съжаление ви посрещаме с лоши новини. Сигурно вече сте чули за плановете на Юри да постави колене целия свят и че Романов е заточен в килия на остров Алкатраз. Планираме да откраднем прототип на хрономашината на нашите противници и да ви върнем назад в миналото. Ще трябва да освободите премиера, да унищожите съоръженията на Юри и да промените хода на войната, още преди да е започнала.

Поради естеството на нашия нов враг бяхме принудени да доразвием някои аспекти на военната ни индустрия. За да не допускаме клонингите на Юри прекалено близко до нашите единици, създадохме бойни хеликоптери. Докато са във въздуха, те са неподвластни на мозъчен контрол и могат да обстрелват пехотата с картечница. Истинската им сила обаче се вижда, когато се приземят – витлата им се прибират, за да освободят място за огромното оръдие, прикрепено към корпуса. То е достатъчно далекобойно и мощно, за да спре почти всяка единица. Пет вертолета, разположени на по-висока позиция, са достатъчни за защита на базата.

Представяме ви и новите бункери. Във всеки един от тях можете да сложите пет конскрипта и да забравите за пехотинците, които биха го нападнали, както и за старите Sentry Gun-ове. Между другото се договорихме с шефа на Masivsoft да ги използва за новата си компютърна игра – CommetCraft. Във всяка мисия вече ще можете да използвате ядрените камиони, за да рушите вражеската защита или сгради. А ако успеете да вкарате някой от тях в мелето от противникови единици, просто наблюдавайте с удоволствие практическите ползи от оръжията за масово поразяване.

От дълго време съюзниците се гордеят с техния специален агент Таня. Немалко наши войници паднаха от изстрелите на двата й пистолета. Но това вече е в миналото – запознайте се с първия ви помощник – Борис. Неговият автомат „Калашников“ е много по-далекобоен от въоръжението на Таня, а и доста по-ефективен срещу машини. Унищожава сградите като задава цели за въздушни удари, а ако оцелее до елитен статус, самолетите от два стават четири.

След предателството на Юри загубихме неговите клонинги и технологии. Вече не можете да строите Cloning Vats, но за сметка на това с построяването на новата tech fаcтory цените на абсолютно всички машини намаляват с 30 на сто. Така че построяването на голяма армия от Апокалипси вече няма да е невъзможна задача. Русия разчита на вас! Спасете Комунизма! Не ни разочаровайте.

С техните камъни по техните глави

В хода на кампанията няма да можете да командвате третата фракция – силите на Юри. Все пак винаги можете да използвате инженери, за да плените сградите му. Ще можете да се сражавате на страната на руския ренегат само в мултиплейър. Тук има най-много нововъведения.

Ще започна с единиците. Вместо стандартен харвестър, ще имате Slave Miner-и. Това са мобилни рафинерии с екип от петима роби. Те събират ресурси по-бавно, но за сметка на това можете да разположите Slave Miner-ите право до находището на ресурси. След като изградите War Fatctory, ще можете да ги строите както в менюто за сгради, така и в менюто за машини. Началната ви пехотна единица е Initiate-ът – струва колкото съюзническия G.I., има по-малък обхват на оръжието, но за сметка на това е два пъти по-мощен (в директна битка обикновено побеждава със загуба на половината си кръв). Brute-ът е огромен мутант, създаден при ДНК-опитите на Юри. Той не може да бъде прегазен от танк или друга тежка машина, убива всеки пехотинец с един удар, а в група е опасен дори за танковете. Цената му (600) го прави доста пикантен, за да се използва за пушечно месо.

Бойните части „Вирус“ са снайперистите на Юри. За жалост не стрелят толкова далече, колкото британските войници, но заразяват жертвата си със смъртоносни спори, които се разнасят във въздуха над трупа и нараняват околните пехотинци. Клонингите на Юри са ви познати от предишната част на играта – те могат да контролират всяка бойна единица или да излъчат силна вълна от пси-енергия, убивайки всички вражески пехотинци в определен радиус. Можете да изкарате на бойното поле дори самия Юри – неговата сила е контролът над произволна вражеска сграда – била тя защитна кула или Command Center.

Lasher-танковете са може би най-бързите единици в играта, но отстъпват по сила и броня дори на съюзническите Гризлита. Chaos dron-ът няма оръжие за директна атака (както и повечето от единиците на Юри), но ако успее да влезе сред вражеските единици, може да излъчи импулс, който действа точно както Chaos Lighting-a на Ордосите от Battle for Dune: всички започват да стрелят по всичко. Маster Mind-a е огромен танк, който може да завладее до три вражески единици едновременно. Ако се опита поеме контролa над повече, започва да прегрява и бавно да се саморазрушава. Пет от тези машини са предостатъчни, за да спрете противников ръш и да преминете в светкавична контраатака.

Предпоследният от танковете в арсенала ви е ефективен единствено срещу сгради и бойна техника. Когато вражеските машини наближат, той ги повдига във въздуха и ги пуска пред Юри клонингите, а това е лесен и бърз начин за натрупване на войска. На последно място оставих Gatling-танка. Той, както и Gatling кулите, е въоръжен с две картечници. Те са неефективни срещу бронирани машини, но правят чудеса срещу пехота или при въздушни атаки. Специфичното за Gatling-оръжията е, че ако целта е прекалено голяма и добре бронирана, след известен период от време картечниците се завъртат по-бързо, удвоявайки щетите, а след още малко скоростта се утроява.

Във въздуха ще командвате летящи чинии и, повярвайте ми, те са същински pain in the ass. Не само че с лазерите си свалят почти всичко с един залп, но ако минат над Power Plant или рафинерия, започват да изсмукват енергията/парите ви, замразявайки защитата/икономиката ви. Boomer-подводниците са най-силната водна единица – стрелят едновременно с две ракети, а на всичкото отгоре могат да бомбардират и наземни цели по подобие на руските ракетоносци.

Сградите на Юри са стандартни. Вече споменах за Gatling кулите. Вторият тип кули пък могат да контролират вражески единици. Юри ще стане любимият ви партньор в мултиплейър сесиите със супероръжията – едното действа като chaos lighting и wether storm едновременно, а другото превръща всички единици в Brute, подвластни на вас.

Много хубаво не е на хубаво

И все пак Westwood малко са се поолели с цялата тази Mind Control история. Ако по време на мрежова игра някой избере Юри, то руснаците веднага отпадат като опция срещу него – нито една от единиците им няма достатъчен обхват и стават лесна плячка за мозъка на врага. При съюзниците Prism-танковете малко пооправят нещата, но те не могат да надвият и двойно по-малко нормални танкове. Да не говорим, че десет от тях едва спират 2 Master Mind-a, а ако дойде още един, просто забравете за войската си. През цялата кампания ще сте принудени да се защитавате основно с кули, ако не искате да загинете от собствената си военна техника. На фона на тежките мисии финалните предизвикателства – и с руснаците, и със съюзниците – са просто смешни и нелогично лесни.

За графиката и музиката няма много за казване – същата е, тоест много добра. Интересни са местата, на които ще се биете – включително и Луната. А, и още нещо – играта е пълна с пинизи, малки бъзици с големи хора и безброй пинизчета с важни за Америка дати, събития и места. Вгледайте се и ще ги откриете във всяка мисия.

Автор: Георги Панайотов