В случай че сте пропуснали новината – създателите на Ратчет и Кланк, Insomniac Games, зарязаха (поне временно) своите отрочета в полза на фърст пърсън шутърите за конзолите от ново поколение и по-специално PS3. Не ги виня. Колкото и ненаситни да сме ние геймърите за „още от същото”, питайте, ако ви се удаде възможност, някой професионален геймдивелъпър какво означава да работиш в рамките на 6 години, да речем, с все едни и същи герои, все един и същ свят и, по-малко или повече един и същ геймплей.
Но когато си свършил наистина добре работата (какъвто определено беше случаят с Insomniac), за друг добър дивелъпър няма да е проблем да поеме достойно щафетата. Какъвто е случаят с Ratchet & Clank: Size Matters, дело на High Impact Studios. Момчетата от High Impact вероятно са измежду милионите верни почитатели на поредицата, защото иначе едва ли щяха да се справят така добре със задачата. Другото нещо около тях, което определено ме впечатли, беше тоталният професионализмът, прозиращ във всеки кадър на Size Matters. За новобранци (аз поне не можах да намеря друга игра, правена от тях) High Impact демонстрират смайваща зрялост и усет към детайла.
Първата добра новина за феновете е, че Size Matters е откровено завръщане към добрите стари времена на Up Your Arsenal и Going Commando. В новата игра няма и следа от недопечения експеримент, наречен Ratchet: Deadlocked (последната засега R&C игра на Insomniac, известна още като Ratchet: Gladiator). Кажете едно здравей на добрия „стар” jump&run/action микс а ла Insomniac, с добре познатите събиране на болтове, мини-игри, битки с босове, допълнителни материали за отключване и т.н. Наистина не е за вярване колко „вярна с оригинала” Size Matters, при това в най-положителния смисъл на това определение.
Другото нещо, което определено не е за вярване, е как след броени минути човек забравя, че всъщност играе на преносима конзола.
Графиката изглежда супер-детайлна, анимациите вървят без каквато и да е следа от насичане, ей богу, дори звукът е повече от впечатляващ (особено, ако сте на слушалки). Все пак най-голямото постижение на High Impact безспорно е управлението. Комбинацията от „thumb stick”-а на PSP и двата му “shoulder button”-a (плюс безпогрешно напипаната камера, разбира се) дава свобода, която е трудно да свържеш с един handheld. За мен лично си остава загадка нерадостната за момента съдба на PlayStation Portable с липсата на достатъчно заглавия, незадоволителните продажби и прочее. Хората били искали забавление?! И ако Size Matters не е забавление, здраве му кажи!
И сякаш всичко това не е достатъчно, та новата игра на High Impact предлага и страхотен мултиплейър за до 4-ма души към и без друго страхотната оферта. По-добра традиция отново става въпрос предимно за режими от арсенала на фърст пърсън шуутърите и по-специално за death match и capture the flag. В същото време Size Matters включва и няколко уникални като купон целево-ориентирани мултиплейър игри. Вярвате или не, аз дори успях да направя своя онлайн PSP дебют с новия Ratchet&Clank. Е, не всичко беше цветя и рози, но определено ми се отвори апетит за още. Точно както ми се отвори апетит и за ново, поредно R&C заглавие в PSP формат, отново дело – защо не – на High Impact!
Автор: Ивелин Иванов