Quintus and the Absent Truth – Ревю за Nintendo Switch

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
  • Сюжет
  • Геймплей
  • Графики

Играта Quintus and the Absent Truth за първи път излиза през 2020 година за Steam, а вече можем да я играем и на Nintendo Switch. Платформата на Switch е изключително подходяща за приключенски игри с богата история.

  • История

Преди да я пусна умишлено се абстрахирах от това да разбера нещо за историята, но най-изненадващото нещо беше, че играта всъщност е хорър. От първоначалното описание и представяне на играта това не ми стана ясно и според мен елемента на изненадата допринася за усещането към играта.

Историята ни разказва за Alan Shaw, някога успешен музикант, който не е публикувал нова музика от 10 години и с разгъването на историята ще разберем защо. Alan живее с дъщеря си Lidya и малката мишка Quintus, която ни помага да се справим със задачки, които са непосилни за нас. Ще се постарая да избегна да давам спойлери.

  • Графики и визуално оформление

Играта е разработена от indie developer Wreck Tangle Games и публикувана отeastasiasoft. От това, което до този момент разработчика е публикувал в различните платформи разбирам, че основното внимание е съсредоточено в невероятното разказване на историята, а графиките служат единствено за илюстративна цел, да ни помогнат да я разберем по-добре.

Визуално, графиките ми навяват спомени на SketchUp, което е софтуер, често използван във визуалните медии за визуализация на интериорни проекти.

Текстурите са с ниска резолюция, а анимацията на мишката е доста основна. Детайл е добавен само там, където е наистина наложителен за историята. Всички елементи са очертани обаче, което помага към навигацията в историята, тъй като доста дълги сегменти от нея се случват в тъмното.

Нещо, което ми направи впечатление, е че дадени предмети могат да се разгледат в детайл, но 360-градусовата визуализация на предмета винаги е толкова тъмна и размазана, че реално е неизползваемо. Документи и предмети с надписи имат допълнителна функция за четене.

  • Геймплей и функционалност

Получаваме доста малко и кратки насоки как да прогресираме и често ми се налагаше да се лутам дълго в търсене на даден предмет. Историята е праволинейна и реално разполагаме с една единствена опция, за да продължим напред. Ако решим да прескочим дадена стъпка и да изпълним нещо друго преди това, за съжаление няма да можем, а самата игра не индикира дали сме в грешка. Доста от предметите, с които можеше да се взаимодейства, не допринасяха с нищо за прогресирането в историята.

Едно от най-фрустриращите неща за мен беше колко бавно беше зададено движението на камерата в ляво и дясно. Завъртане от 180 градуса отнемаше 10 секунди. След известно време търпението вече за съжаление вече ме напусна и започнах да търся менюто с настройките. За мое огромно щастие, имаше опция за смяна на скоростта на завъртане!  След прилагане на новите зададени настройки от мен обаче, играта реши да крашне с един час геймплей, който не ми беше позволено да запазя.

При стартиране на играта обаче смея да кажа, че вече значително по-бързо и лесно се ориентирах и успях да мина първата глава от историята за отрицателно време.

  • Финални думи

Историята на играта е интригуваща и механиката с използването на мишката Quintus като наш помощник беше симпатична и интересна. Бих се радвала да видя версия на играта с графики, които да ни помогнат да се потомим в изживяването, както например в играта The Sorrowvirus, която също имах удоволствие да разгледам наскоро. Определено срещнах малко технически затруднения, които се надявам да се разрешат с бъдещ пач.

Вярвам, че има още вълнуващи неща, които можем да очакваме от Wreck Tangle Games. Играта Quintus and the Absent Truth вече може да бъде закупена и в Nintendo eShop за €9.99.