Project: Snowblind ни пренася в не чак толкова близкото бъдеще на вселената на Deus Ex. Първоначално играта дори е трябвало да има пряка връзка с въпросната, твърде прехвалена ролева игра, но след провала на Deus Ex: Invisible War (и затварянето на Ion Storm Austin) Eidos набързо размислиха по въпроса. Така Snowblind се превърна в самостоятелна игра със самостоятелен свят и история. Става въпрос за мултинационален конфликт, вихрещ се сред една умерено футуристична версия на Хонг Конг. Главният герой е войник от специалните части, изпратени да овладеят конфликта. След като по време на една от атаките той бива кажи-речи направен на кайма, военните лекари буквално го събират част по част, добавяйки някои “дребни” екстри – ултрамодерни технологични подобрения, които превръщат нашия човек в нещо средно между Терминатора и Робокоп, запазвайки все пак човешкия му облик.
Именно на въпросните допълнителни умения се дължи и уникалността на този иначе доста стандартен шутър. Не че без тях не можете да се оправите – напротив. Играта може да бъде врътната, разчитайки само и единствено на огнева мощ (с изключение на няколкото епизодични изключения). Възможността обаче да се възползвате от умения като невидимост, създаване на непробиваем енергиен щит, хакване на различни устройства и прочее, създава приятното усещане, че можеш да развиеш собствена, уникална стратегия.
Project: Snowblind включва, разбира се, и обикнатите от всички “мобилни” мисии, при които можете са се метнете на превозно средство, за да сеете смърт и разрушения с помощта на някоя картечна установка, да речем. Далеч по-интересна е възможността за “хакване” на различни противникови бойни машини, за да поемете пълното управление над тях. Играта включва приличен “гараж” от бойни машини, в който влизат дори крачещи роботи а ла “Звездни войни”.
За игра с футуристична тематика Snowblind предлага един доста стандартен арсенал. Интересно изключение правят добрият набор от гранати, управляемите мини-роботи тип “паяк” и прословутият “електромагнитен импулс”, на който играта дължи своето заглавие. Добрата новина е, че Crystal Dynamics са изпипали доста прилично иначе доста проблемното за конзолните игри управление, в резултат от което геймплеят е доста динамичен и в същото време – безпроблемен.
Истинският голям плюс на Project: Snowblind е безспорно неговата графика. Тук няма да видите никакви спиращи дъха, революционни визуални прелести. На моменти светът на играта дори ще ви се стори леко “клаустрофобичен”. Въпреки това общото ниво е наистина впечатляващо, не на последно място заради невероятното осветление, което предлага визията на Snowblind. Другата приятна изненада идва от стабилния фреймрейт на графиката, който гарантира “гладки” анимации, безпроблемно прицелване и като цяло страхотна доза реализъм.
Автор: Ивелин Иванов