Реших малко да сменя виртуалната среда и да видя какво ново се е появило през това морно лято. Сюрреалистичен се оказа преходът ми, след като от живописния и динамичен World of WarCraft се озовах зад мрачните стени на импровизираните зандани на ValuSoft. И не ми го побира умът, кой ще изпита радост в ролята на надзирател, градейки проспериращ затвор. Но разнолико е геймърското братство – сигурно някой доволно вдига нивото на сигурност и изкарва кинти от безплатния труд на лишените от свобода грешници. При все, че трябва да не е виждал никога прилична графика, за да издържи дълго в Prison Tycoon. Нека приемем факта, че като логическо занимание за хора със стройна икономическа мисъл, играта е подходяща за целта. Но защо трябва графиката да е толкова убийствено грозна, а интерфейсът – непонятен като на някоя крайно профилирана програма, да речем, от областта на електрохимията…?
И ако все пак си затворим очите, че визията е отблъскваща, а навигацията – тромава, Prison Tycoon всъщност има с какво да ни позанимава за няколко часа. Като за начало се озовавате насред нищото – било то в Аризона, Ню Йорк или Тексас. Там
заграден с бодлива тел
е вашият затвор. Сивите, неприветливи постройки всъщност са столова, болнично звено, гимнастически салон, както и административна част за персонала. Сградите са с различно ниво на комфорт и удобство, като за по-луксозните инвестирате и повече средства. В началото не може да си позволите баскетболно игрище, нито пък да осигурите на всеки затворник лично пространство като го настаните в самостоятелна килия със сателитна телевизия. Затворът ви е на самоиздръжка, така че ако искате да оцелеете, няма да минете без място, където провинилите се да се трудят. Има звена за автомонтьори, печатари, шлосери. Пласирането на произведената от тях продукция е от първостепенно значение за оцеляването ви. Защото ако похарчите всичките пари, играта свършва.
Музиката в Prison Tycoon е
монотонен протяжен
блусарски семпъл от който след половин час зацикляте и все едно времето е спряло, а вие сте един от пандизчиите. Наоколо се разхождат гардове, а затворниците се размотават напред-назад в оранжеви дрехи все едно са кукли на конци. И за да бъда по-точна, минават през стени, един през друг и са толкова недоправени и дървени, че не знам как не се срамуват ValuSoft като ни искат пари за играта.
Ще можете да следите действията на вашите питомци и с камера. Като минете в режим на наблюдение и визията от симулативната 3D се сменя, все едно че гледате мониторите на секюрити система. През екрана ви за достоверност минават линии и вие със зорко око следите какво се случва в затвора ви. Макар и същинското наблюдение, от което зависи развоят на играта, да е свързано с таблиците със статистическа информация. Бюджет, численост на персонала, ниво на сигурност, степен на задоволеност на подчинените. Отделно може да разберете името на всеки затворник, още колко му остава зад решетките, дали му е добре при вас, както и да го местите от едно място на друго…
Така и не разбрах какво се случва ако напрежението ескалира и се стигне до неподчинение и затворнически безредици. Просто самата аз се разбунтувах и се върнах в World of WarCraft. За какво ми е проспериращ затвор, защо ми е това изтезание, като има още толкова много куестове да мина и нови земи, които да открия…
Автор: desi|re