За всички почитатели на световната мания, наречена Postal 2, чакането свърши. На пазара излезе новият addon Apocalypse Weekend. Естествено, премиерата беше ознаменувана с мащабен скандал – нещо твърде характерно за цялата поредица, посветена на Пощенския пич. Властите в Нова Зеландия моментално забраниха разпространението й на територията на островната държава. Отзивите за играта, както обикновено, бяха в двете крайности. Издателите на заглавието от Running With Scissors обаче са свикнали на подобна разнопосочна реакция от страна на публиката и медиите. Нека само си припомним, че оригиналният Postal 2 също беше забранен в редица държави. За радост тези спънки само засилват ентусиазма на момчетата от RWS и те вече работят неуморно върху Postal 3.
Последният експанжън, занимаващ ни с терзанията на пощальона, продължава сюжетната линия на предишната част. Идеята на Apocalypse Weekend е да завърши един цикъл. След първите пет дни в оригинала, сега идва ред и на събота и неделя. Така редовият геймър ще може да проследи една пълна седмица от живота на своя любимец.
Действието започва точно оттам, където свършва в Share The Pain. Главният герой е в болницата, изпаднал в кома. Новите приключения стартират с идването му в съзнание. За нещастие точно в този момент малък страничен експеримент на някои от докторите излиза извън контрол. Медиците правят ужасни опити с местната популация от улични котки. След намесата на лекарите тези писани придобиват торнадообразни способности, като след себе си оставят само разпарчатосани трупове.
Случаен удар по главата усложнява още повече ситуацията. След него нашият човек от време на време започва да получава силни халюцинации. В тях извратени копия на известния Gary Coleman непрекъснато се опитват да му видят сметката. Никога не знаете кога пак ще изперкате. За да свърши ужасът, просто трябва да успеете да се измъкнете от лечебното заведение жив.
Втората мисия ни връща към добре познатия свят от Postal 2. И тук за първи път се сблъскваме с една от основните промени в Apocalypse Weekend.
На квартала с отворени граници е сложен край
Картите са далеч по-традиционни и малки. Предполагам си спомняте, че в оригиналната игра можехте да щъкате навсякъде. Проблемът беше, че винаги, когато преминавахте границата между две нива, се започваше едно адски досадно зареждане. След всяка изпълнена задача трябваше да се връщате в изходна позиция, за да започнете нова. Това вече ние спестено. Връзката между отделните карти се осъществява от забавни и отлично изглеждащи филмчета, които същевременно разказват и историята. Не се оставяйте да ви заблуди заглавието. Въпреки че става въпрос само за период от два дни, играта предлага 20 нови карти, които може да ви отнемат повече от седмица, за да ги минете.
Нека продължа с промените. Отделните мисии са станали далеч по-конкретни. Например във второто ниво трябва да очистите 20 зомбита, болни от “луда крава“, които се появяват в китайския ресторант. Или да изтребите цялото стадо слонове в техния резерват. Направи ми впечатление, че
обикновено съперниците ви са мутанти или животни
а не толкова хора. Въпреки че ще станете свидетели на много кървави моменти, мога само да кажа, че тези брутални сцени имат само отчасти допирни точки с реалността. Разбира се, има изключения. Когато нахлувате в офиса на издател, който представя Running With Scissors в лоша светлина, се налага да очистите цялата охрана, която определено не е доволна, че мъкнете арсенал за половин армия. В тренировъчния лагер на талибаните също е необходимо да избиете до крак десетки терористи. Друга интересна новост е, че
играта на практика ви поощрява да убивате
всичко по пътя си, което се движи. Ако в Postal 2 се налагаше да избягвате ненужните зверства, заради полицията, то в Apocalypse Weekend това морално притеснение отпада. Просто органи на реда липсват. Затова, ако докато застрелвате зомбита и мутанти, нещо ви стегне шапката, спокойно може да разпуснете като направите по един headshot на всички случайни минувачи. Това отключване в геймплея определено е направило играта още по-кървава спрямо предшествениците и.
Списъкът на противниците ви също се е увеличил. Вече изброих по-горе една част от NPC-тата, с които ще се сблъскате. Озверелите котки и слоновете не са единствените опасни животни в играта. Само ще спомена, че кравите взимат значително участие. Сега стигнахме и до радостната новина – паралелно с враговете арсеналът ви се е увеличил с
няколко доволно странни оръжия
които размиват границите между отделните категории. Ще започна с първото, с което се сдобивате. Това е тежък ковашки чук. Получавате го при една от вашите задачи, а тя е да избиете местно стадо едър рогат добитък, защото животните са болни от “луда крава“. Наистина този инструмент ми беше изключително полезен. Особено подходящ е за големи мишени. С добре премерен удар направо отнасяте главата на бедното добиче. Но не си мислете, че мучащите се дават толкова лесно – ще изхабите доста нерви с тях.
Колкото по-големи стават опонентите ви, толкова по-голямо оръжие ви е необходимо, за да се справите. И така, когато се изправяте срещу няколко десетки нервни слона, на ваше разположение се появява една чудесна коса. Ще се удивите колко висока е ефикасността й. С нея може да нарежете няколко лоши с един замах. И двете изброени дотук “пособия“ имат една допълнителна характеристика: могат да бъдат хвърляни и то на доста добро разстояние. Използвани по този начин, те са не по-малко смъртоносни.
Дойде моментът да разкажа и за най-доброто и страховито средство за унищожаване на враговете ви. Става дума за обикновено мачете. Най-малкото, с което могат да се отърват зомбитата, при среща с него, е загубен крайник. С няколко удара
може да насечете всеки противник
Но най-полезната му характеристика се оказа друга. Когато го хвърлите, то рикошира и се връща обратно като бумеранг. Достатъчно е едно мятане, за да направите истинско клане в стая, пълна с мутанти. Тези три нови оръжия се явяват достойни наследници на добре позната от оригинала лопата. Благодарение на тях и особено на мачетето (моят фаворит), забавлението по време на игра е увеличено на макс.
Новият експанжън използва познатия енджин от Postal 2. Като изключим някои оправени бъгове и оптимизираното време за зареждане на нивата, в графично отношение разлика между тях няма. Друга интересна особеност на Apocalypse Weekend е липсата на мултиплейър. Този факт обаче не оказва влияние върху приятното впечатление от заглавието. С направените промени новият addon е станал още по-брутален и кървав, но и по-приятен за игра. Както казах в началото: или си фен на Postal и Running With Scissors, или ги мразиш. Въпросът е ти от кои си.
Автор: Димитър Трифонов – Димо