Perimeter II: New Earth

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 мар. 2009

Битка на елементите

Имало едно време игра на име Perimeter. Тя всячески се опитвала да бъде оригинална, но нестандартните за жанра идеи някакси не успели да сработят помежду си, а трудността на геймплея й отблъснала повечето стратези. Сега – повече от четири години по-късно – е време за нейно продължение. За съжаление на всички почитатели на първата част обаче, колкото и малко да са те, голяма част от готините идеи са безвъзвратно изчезнали.

Perimeter II продължава историята

на оригинала, опитвайки се да ни разкаже какво се е случва с човечеството, след като бе принудено да напусне умиращата планета Земя и да поеме към опасните светове на Психосферата. Оказва се, че то се разделя на две фракции. Мъдрите Духове, следвани плътно от Exodus, продължават да търсят Нова Земя. Но след дълги и безуспешни години Harkback загубват доверие в тях и започват да обмислят идеята да се върнат към стария си дом, отказвайки да повярва, че е унищожен. Когато обаче Новата Земя наистина бива открита, а Империята – основана, избухва нова война за господство. Битка за една планета между Exodus и Harkback.

Идеята за

тераформиране

която първият Perimeter въведе в жанра, сега е реализирана не само на технологично, но и на концептуално ниво. Това е възможно, тъй като Exodus могат да строят базите си единствено върху твърда повърхност, докато Harkback – само във водата. И така – докато едните искат да изсушат Новата Земя, другите правят всичко възможно, за да я наводнят.

Тераформирането става възможно с помощта на т.нар. енергийни ядра, но за разлика от първия Perimeter сега не се налага да ги свързвате помежду си, за да функционират. В първата част те образуваха нещо като особена електрическа верига помежду си и ако тя биваше прекъсната, излагахте въпросните ядра на реална опасност. Например врагът можеше или да ги унищожи, или да ги свърже със своята основна сграда и по този начин да ги плени. В Perimeter II тази идея е тотално отхвърлена. Доста оригиналното хрумване да „сливате” единиците си една в друга, превръщайки ги в по-мощен юнит (например 1 войник + 12 офицера + 7 техника = Leamo танк), също е изчезнало, превръщайки играта в стандартна стратегия.

За да се опитат да влеят щипка разнообразие, авторите са заровили в недрата на Новата Земя различни кристали, които ще ви научават на специални умения. Но, уви, и те не представляват нещо особено и по никакъв начин не могат да направят битките по-малко скучни.

Дори и да оставим на страна орязаните идеи, Perimeter II страда от

сериозни проблеми

много от които са свързани и с управлението на единиците и базата ви. Графиката също не е цвете за мирисане – семпла и лишена от всякакво въображение. А калпавите роботизирани гласове, разкриващи историята пред вас, ще ви доведат единствено до едно нещо – натискането на Esc.

При съществуването на титан като Dawn of War II не виждам защо някой би искал се мъчи със стратегия, която никога не трябваше да се появява. Сама по себе си Perimeter беше ценна в желанието си да бъде оригинална. Сега нейното продължение превърна поредицата в „просто поредната обикновена игра.”

Автор: Владимир Тодоров