Mortal Kombat X

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 10 мар. 2015

Test your might…

Test your might…

Бруталния Techno Syndrome от 90-те, дело на The Immortals, не избледнява лесно. Това е един от онези тракове, които като чуеш веднъж и веднага след това имаш нужда от още една голяма доза. И от още една. И от още една… Точно както и играта, която е вдъхновила направата му.

MORTAL KOMBA-A-AT!!!

Мразена или обичана Смъртоносната битка не остава никого равнодушен вече над 20 години след своя дебют. Няма да си говорим за нейната история, за истерията която поражда тази игра в САЩ, за огромната субкултура и индустрия които създава в средата на 90-те, нито за нейния постепен залез или новия ѝ възход… Всичко това е безспорно много интересно, но не това е темата на настоящото превю. Въпреки, че вече писахме превю за нея, информацията която излиза ежедневно за играта стана толкова много, че просто е грях тя да бъде пропусната.

Смъртоносна битка, рунд 10

Едва ли е тайна, че предходната част, наричана Mortal Kombat (2011) или Mortal Kombat 9 (и двете неофициално) стъпи основно на класически елементи, които направиха поредицата феномена който е, и пожъна огромен успех, изстрелвайки франчайза от небитието, в което бе изпаднал, обратно на трона. Това определено е вдъхнало огромна доза кураж на Ед Буун, който отново е решил да експериментира с отрочето си, макар и не толкова радикално, както го направи с MK5/6/7 преди около десетилетие.

Историята, както можете да се досетите, е пряко продължение на тази от предната МК игра. Шао Кан е пратен в небитието, за това, че е нарушил свещенните правила на Боговете-старейшини. Външния свят и Земния свят са взаимно изтощени от опита на императора да ги слее. Макар, че окончателно за историята на една игра може да се говори, едва когато тя излезе, това не ни пречи да поразсъждаваме върху наличната до момента информация. Време е за една по-стара и по-могъща зла сила да разкъса оковите си и да излее трупаното с хилядолетия отмъщение срещу Боговете-старейшини и в частност срещу покровителя на Земния свят – лорд Рейдън. Също както МК9 преразказваше историята на МК1/2/3 по нов начин, така се очаква да подходи и MKX към следващата част – MK4. Отново става дума за медальона създаден от Shinnok, с чиято помощ, както и тази на Quan Chi, той ще се опита да отвори портите на Netherrealm и да излее гнева си върху всичко живо. На фона на разгарящата се война между Earthrealm и Netherrealm, Външния свят (Outworld) е разкъсван от битка за власт. Начело, след дълги битки е застанал новият император Kotal Kahn. Неговата власт обаче е успорвана от Рейко и Малийна (уродливия клонинг на Китана), която считайки се за наследница на Шао Кан предявява претенции към трона. В следствие на което Outworld изпада в състояние на гражданска война. На този фон Скорпион продължава сляпата си вендета срещу Съб-Зироу (не става ясно кой от двамата обаче), а други герои, които би трябвало да са мъртви, всъщност се завръщат живи и здрави (тези от вас, които са играли предната игра, може би помнят изненадващия момент в който Шао Кан неочаквано счупи врата на Кунг Лао.)

Kano… Liu Kang… Raiden… Johnny Cage… Scorpion… Sub-Zero… Sonya… MORTAL KOMBA-A-A-T

Не се подвеждайте от горното изречение, просто продължавам да си напявам Techno Syndrome. Простете за отклонението.

Въпросът, който вълнува всеки един фен на играта, когато предстои нова част, е кои от любимите герои ще се завърнат и какво ново ще ни предложи тя? Тук отговора е повече от задоволителен. Към момента са потвърдени 11 класически персонажа – Raiden, Ermac, Kano, Kitana, Mileena, Kung Lao, Quan Chi, Reptile, Scorpion, Sub-Zero и Goro (макар и само като DLC приордър бонус, макар, че може да е достъпен за закупуване и след това, както обикновено се случва с такива „бонуси”). От своя страна новобранците също са доста интересни и се вписват доста добре в мрачната и подтискаща атмосфера. Към момента са известни осем нови персонажа, като някои от тях са преки наследници (деца) на герои от предходната част: Cassie Cage (дъщеря на Соня Блейд и Джони Кейдж), Jacqui Briggs (дъщеря на Джакс), Takeda Takahashi (син на Кенши). Безспорно по-интересните попълнения в редиците обаче са полунасекомото-получовек D’Vorah, бойния тандем Ferra & Torr, както и новият император  Котал Кан. Другите двама нови бойци са Kung Jin и Erron Black.

…FIGHT!…

Въпреки, че в гейм индустрията формулата „Ако не е счупено – не го поправяй” е най-сигурната гаранция за успех, Ед Буун както вече споменах, отново е решил да поекспериментира с творението си. Ако сте играли Mortal Kombat: Deadly Alliance (MK5) вероятно помните, че там играта направи една огромна крачка, изоставяйки дотогавашния боен модел. Тя въведе по три уникални бойни стила плюс четвърти включващ и оръжие. Всеки боен стил от своя страна имаше неизброимо количество хватки и специални атаки. Това от една страна ликвидира окончателно каквито и да е прилики между персонажите по отношение на бойния стил, но от друга някак си така и не успя да пасне напълно във вселената на играта. Отделно че смяната между стиловете можеше да се извърши в реално време, а в един бърз мач това може да ви коства цялата игра.

В крайна сметка след фалита на Midway, Ед явно реши да започне на чисто и построи MK9 единствено около класически елементи в поредицата – страничен изглед, сходни удари и движения и уникални специални атаки за всеки персонаж. Сега обаче отново е решил да се върне към по-разнообразните персонажи, като обаче този път е подходил доста по-внимателно към връщането на този елемент. Макар, че беше обяснен в предишното ревю, за пропусналите ще обясня това отново.

Всеки от персонажите ще има три разновидности. Всяка разновидност ще има свой набор от специални движения и атаки, които са предпоставка за по-дефанзивен или по-офанзивен стил на игра. За разлика от преди обаче сега ще избирате своя стил преди началото на битката. Дали ще изберете стил с акцент върху рефлексите и физическите атаки, или ще предпочетете по-богат набор от магии и специални удари – това си е изцяло ваш избор. Също така всеки от трите стила ще носи и козметична визуална промяна във вашия персонаж. Така например, Кунг Лао ще има различни видове остриета по легендарната си шапка, както и различно облекло. Това донякъде ще помогне за асоциирането на даден стил на игра с даден външен вид на персонажа, с който играете. Лично според мен така идеята за различни бойни стилове е доста по-приемлива и по-правилно втъкана във сложната игрална вселена на МК. Една по-скоро еволюционна стъпка напред. Дали обаче се вписва напълно ще разберем едва когато поемем контрола над някой kombatant посредством геймпада/клавиатурата.

…FINISH HIM!

Една новина буквално от последните часове – в богата гама довършителни движения (едно от нещата, които направиха цялата поредица толкова скандално известна) се завръщат Бруталититата. Макар да не са толкова популярни като Фаталититата, те също допринасят за високото ниво на насилие в играта, от което са пропищели не една и две организации за защита на децата. Бруталити довършителните движения се появиха за първи път в конзолните версии на Ultimate Mortal Kombat 3, а после и във всички версии на Mortal Kombat Trilogy. Става въпрос за специално довършително движение, при което победителят вкарваше убийствена серия от комбо удари върху и без това помления си противник, разкъсвайки тялото му с удари и голи ръце. Поради сложния начин на изпълнение обаче, тези движения остават сравнително непопулярни сред играчите.

Сега те се завръщат отново като опростени атаки по време на игра. Така например, Quan Chi има атака, в която отваря портал, в който хвърля опонента си, отваря се друг портал, от който хвърленият опонент изпада над Quan Chi, той го хваща и го захвърля някъде на арената. Ако обаче изпълните тази атака след като гласа зад кадър изреве „Finish him!”, магьосникът ще захвърли жертвата си в отворения портал, а от другия, който се отваря над него ще се посипят карантии и кръв с галони от нещастната жертва, в чиито Quan Chi ще се изкъпе с удоволствие. Което вдига летвата на насилие в играта още по-високо, отколкото бе до момента. Любимите на поколения геймъри Fatality-та отново са тук, като пичовете от Netherrealm studios са измислили наистина нечовешко-брутални фаталитита. Предполагам вече сте видели в някой от безбройните клипове, как Кунг Лао, след като забива въртящата се шапка в земята пред падналия Рейдън, му набива главата в остриетата стъпвайки върху нея. Не са забравени и зрелищните X-Ray атаки, които дебютираха в предната игра.

EXCELLENT!

Разбира се, новостите не свършват до тук. Предвиждат се три нови режима на игра в сингъплеър – Living Tower, Endless и Survivor. Режим сходен със Survival всъщност дебоютира преди десет години в кооперативния екшън MK: Shaolin Monks. Доколко обаче двата режима ще си прилича и доколко – различават ще разберем на 15-ти април. За другия споменат нов режим (Endless) все още обаче няма никаква информация. За сметка на това Living Tower е изключително интригуващ нов режим, като въпреки че е за single player ще изисква интернет връзка.

За какво иде реч – става дума за предизвикателство, сходно с “Challenge tower”-a от MK9, чието изиграване ще носи на играчите различни награди (от отключване на ачийвмънти до отключване на игрови персонажи). Уловката идва от това, че т.нар. Living Towers не са просто кула с предизвикателства – те предлагат променливи условия, които се сменят на напълно случаен принцип: от подредба и вариация на героите до специфични условия по арените. Така например от небето в дадена арена може да се излива киселинен дъжд, който да наранява и двамата играчи, вкарвайки допълнително напрежение в играта. Тези променливи условия се наричат Modifiers. Освен това те могат да засегнат и специалните атаки на играчите, добавяйки странични ефекти от тяхното използване или правейки ги опасни дори за този който ги прави. Освен това самите Living Towers се делят на три типа:

„Бързи” кули (Quick Tower) – кула, която променя предизвикателствата си непрекъснато;

„Дневни” кули (Daily Tower) – кула, която променя предизвикателствата си веднъж дневно;

„Премиерни” кули (Premier Tower) – кула, която съдържа 15 екстремно трудни предизвикателства, достъпна единствено в точно определени дни.

Кулите също така ще предлагат и три типа странични предизвикателства, свързани с кулата, която играят. Тези предизвикателства се делят на „Бронзови” (лесни), „Сребърни” (средна трудност) и „Златни” (трудни). Колкото по-висока трудност изберат, толкова повече точки опит ще спечелят при завършването на дадено предизвикателство.

За почитателите на аркадния стил на играта стандартните Challenge tower отново ще бъдат на разположение. Мини-игрите Test your might /…Test your might… Test your might… MORTAL KOMBA-A… простете, наистина много зарибяваща мелодия/ и Test your Luck ще се завърнат отново, носейки със себе си духа на първата игра от серията.

След като в по-горните пасажи описах и част от известната до момента сюжетна линия, едва ли ще е изненада, че играта ще има и Story Mode.

MORTAL KOMBA-A-AT!!!

Предавам се, не мога да спра да се кефя на това неостаряващо парче. Очаквам с нетърпение датата 15 април, когато Смъртоносната битка ще се разрази с пълна сила на хардовете на Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 и PC (Master Race). Какъв ще е крайният резултат и как ще сработят всички нови елементи? Е, ще трябва да почакаме още месец и половина. А до тогава…

Test your might…

Test your might…

Автор: Георги Кацаров