Mortal Kombat Vs. DC Universe

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 сеп. 2008

Идеята за „гостуващите звезди” далеч не е нова за beat ‘em up жанра. Capcom и Namco се възползват от тоя трик от години и той винаги сработва (в една или друга степен). Освен това, щом Учителят Йода се озова в тупалка (новият Soul Calibur), значи вратата е отворена вече за всеки. Числеността на „гостите” в тези игри винаги е била по-скоро скромна, но когато Midway и Ед Буун (създател на MK, между другото) правят нещо, те го правят до дупка. И ето ни нас на малко повече от месец от премиерата на Mortal Kombat Vs. DC Universe, един пълнокръвен сблъсък между добре познатите бойци на МК и супергероите на култовото комикс издателство. Двата „отбора” включват равен брой участници, като избрани да защитават честта на най-одумваната игра на всички времена са – Scorpion, Sub-Zero, Sonya, Jax, Shang Tsung, Liu Kang, Raiden, Kitana, Kano, Baraka и Shao Kahn. „Ол стар” селекцията на DC пък включва – Batman, Superman, Catwoman, Green Lantern, The Joker, Shazam, The Flash, Wonder Woman, Deathstroke, Lex Luthor и Darkseid. Въпреки че съм сериозен комикс фен, признавам, че никога не съм чувал за “Deathstroke”, но останалите момчета (и момичета) са ОК. Майтапът настрана, DC са извадили кажи-речи най-доброто на масата, което е дори малко странно. Кое му е странното? Ами макар да хапват от време на време по някой и друг тупаник, супермените като че ли не са създадени да ги изтърсват като брашнени чували по 24 часа на денонощие. Освен това – я си представете Superman като жертва на някое от фаталитата на Scorpion… Я чакай малко, че това не е никак лоша идея! (Особено на фона последния Superman филм.)

Разбира се, че се майтапя и разбира се, че идеята е добра. Страхотна даже. Още повече, че DC винаги са го давали по-„дарк”, което пасва идеално на класическата атмосфера на Mortal Kombat. В тоя ред на мисли, арените на новата игра ще включват и ключови декори от вселената на DC, като Готъм Сити, например. Като цяло играта е замислена така, че нито един от двата отбора да не се чувства гост в нея, което не я прави по-малко MK игра от кое да е друго издание от поредицата.

Естествено фаталитата отново са тук, но прекръстени на “signature moves”. Тъй като, видите ли, гаврите с труп били под достойнството на един супермен, звездите на DC просто ще довършват своите победени противници с особено зрелищни комбинации от техники. Колкото до бандата на MK, те – както знаем – далеч не са толкова гнусливи. Midway обещават впечатляващ списък с фаталити издевателства.

Поредицата Mortal Kоmbat може да бъде обвинена в много неща, но не и в липса на хъс за експерименти. Нека все пак не забравяме, че това е единствената 2D тупалка, която успя да преживее прехода към 3D. В новото издание също не липсват нововъведения, като може би най-очевадното от тях са арените с по-две (или може би дори повече?) „нива”. Когато някой от бойците бъде притиснат до ръба на арената и отнесе нова атака, двамата съперници се „сриват” на по-долно ниво. Интересното е, че докато летят стремглаво надолу, се разиграва нещо като мини-двубой за по-добра позиция. Защото озовалият се отдолу отнася целия демидж от удара.

Вероятно ще има и други изненади, къде по-големи, къде не чак толкова, до излизането на играта. Далеч по-важното обаче е, че MK не дава и най-малки признаци за оттегляне от сцената. Напротив, евентуалният успех на новото издание може да изстреля поредицата отново в орбита, а и даде повод за още няколко подобни “Vs.” издания. Не знам за вас, но аз нямам търпение да изтупам праха на още някой и друг „мъж в чорапогащник”.

Автор: Ивелин Иванов