Monaco: What’s Yours is Mine

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Все повече инди игри успяват да пленят вниманието ни и да ни приковат пред екрана на монитора с часове, въпреки своята не особено бляскава визия. Monaco е една от тях. Благодарение на нея ще може да планирате и осъществите перфектния обир. В сравнение с него подвизите на Бандата на Оушън ще изглеждат така, сякаш са изпълнени от група деца от детската градина.

Играчите ще поемат управлението на крадец със специфични умения. Някои е хакер, друг има маймунка, с помощта на която обира нищо неподозиращите минувачи. Очевидно е, че играта не се взима твърде на сериозно и целият тон в нея е шеговит, което допълнително допринася за по-доброто изживяване.

Както и сами може да видите от скрийншотовете, перспективата е от „птичи поглед”. По този начин виждате района така, сякаш разглеждате подобрен план на сградата, в която се намирате. Ще се прокрадвате през различните места, ще следите патрулните навици на охраната и т.н. А запомнянето на важни обекти, като например прозорец, ще бъде единственото нещо, което би могло да ви спаси, ако даден охранител ви забележи.

Макар и Monaco да предоставя сингълплейър, тя е снабдена и с един от най-зарибяващите мултиплейър режими, на които сме попадали наскоро. В кооп с до четирима души един обир може да се превърне в пълен хаос. Това не е непременно нещо лошо. Напротив – забавлението е гарантирано.

Monaco поощрява работата в екип, тъй като уменията на конкретните крадци се допълват едно с друго. Ключарят отключва вратите светкавично, Съгледвачът преминава през тях, за да разузнае района, а Чистачът пази гърба на групата. Изведнъж всичко си идва по местата и Monaco се превръща в страхотно и запомнящо се кооп изживяване.

Презентацията на играта също прави особено голямо впечатление. Първоначално планът на сградата е сив и скучен – не знаете какви предмети има в стаите, нито къде са охранителите. Когато вашият крадец влезе в нея и започне да разузнава, районът оживява в най-различни цветове. Всичко това е допълнено и перфектен саундтрак с преобладаващо пиано, сътворен от номинирания за Грами Остин Уинтори (Journey).

Накратко – Monaco определено е игра, която трябва да държите под око и задължително да пробвате, когато излезе на пазара до няколко месеца.

Автор: Петър Йорданов