Mass Effect 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Първият въобще тийзър, който се появи за Mass Effect 2, създаде впечатлението, че командир Шепърд е загинал по време на поредната си мисия. Но нима за момент сте си помислили, че прословутият герой, който е участвал в освобождението на Eden Prime и обсадата на Цитаделата, и на всичко отгоре е първият човек, присъединил се към т.нар. Specters, ще умре? За щастие на стотиците хиляди фенове на тази фантастична ролева игра, канадците от BioWare ни увериха по време на изложението в Лос Анжелис, че

Шепърд ще се завърне. Това обаче не значи, че ще оцелее…

Какво имам предвид ли? Според BioWare в зависимост от решенията, които ще взимате по време на Mass Effect 2, Шепърд може и да умре в един от много евентуални завършека. Кейт Хъдсън от BioWare заяви, че „Ако загинете в края на втората част, няма да се изненадате. Ще бъде очевидно, че героят ви се е запътил към последната мисия с ясното съзнание, че може и да не оживее.” Тези ключови за изхода на финалното сражение решения ще се отразят и на вашия екип. Хъдсън твърди, че „В един от възможните завършеци може да оцелее и цялата група на Шепърд. Друг да представлява истинска кървава баня, в която всички, наред с него, измират. Или пък нещо средно.”

Интересното в случая е, че ако Шепърд загине в края на Mass Effect 2, това ще бъде окончателната му съдба. „В такъв случай ще можете да играете в третата част като Шепърд, но това няма да е „вашият” герой…”, казва Хъдсън. Т.е. ако искаме да пренесем любимия си командир в Mass Effect 3, ще трябва да се постараем да го запазим жив в Mass Effect 2.

Приключението продължава

Така стигаме до въпроса със сейвовете. BioWare многократно ни предупреждаваха да не ги трием, защото ще ни свършат работа при продължението.

Ако сте превъртели първия Mass Effect и разбира се – си пазите записите – всичките решения, които сте правили с течение на времето, ще се нагодят към продължението. Ако заради вас някой герой е умрял, то със сигурност няма да го срещнете в Mass Effect 2. Авторите обещават, че всяко ваше действие в оригинала ще има съответното последствие върху света на двойката. Но ако очаквате събраната от вас екипировка, както и съответното ниво, до което сте развили персонажа си, също да се пренесат във втората част, ще останете разочаровани.

Естествено – не е задължително да сте преборили Mass Effect, за да се впуснете в новото приключение. Но определено ще бъде доста по-интересно за онези от вас, които си пазят сейвовете.

За историята в Mass Effect 2 се знае съвсем малко

Авторите обаче твърдят, че тя ще бъде „по-мрачна”… От показаните на изложението в Лос Анжелис трейлъри става ясно, че Шепърд ще се заеме със „самоубийствена мисия”. Хора из цялата галактика започват да изчезват безследно, което не се харесва на нашия герой. Шепърд приема задачата от приятелски настроена към човечеството организация, наречена Cerberus. Но за да разплете мистерията, той ще трябва да наеме нов екип и да се справи с непреодолими на пръв поглед препятствия.

Внимателното подбиране на хората, които ще ви придружат, ще бъде от ключово значение за оцеляването ви. Кой точно ще наемете, как ще го екипирате, колко лоялен е той към вас… Това ще бъдат важни фактори, с които ще се налага да се съобразявате.

Подобрени сражения

Какво са ни подготвили BioWare по отношение на битките? За да засилят екшън-елемента в Mass Effect, разработчиците са улеснили както начина, по който ще си взаимодействаме с хората от екипа, така и използването на силите и сменянето на оръжията си. По този начин няма да ни се налага да използваме паузата толкова често. Дали това обаче няма да превърне Mass Effect 2 в по-праволинеен шутър?

Също така вече можем да кажем сбогом и на аптечките. Във втората част тяхното място ще бъде заето от система за автоматично регенериране. Т.е. досадното за мнозина постоянно лекуване както на себе си, така и на целия екип, е тотално елиминирано. Просто ще трябва да намерите удобно прикритие и да изчакате няколко секунди, за да възстановите здравето си. Както например в Gears of War.

За разлика от първия Mass Effect,

сега ще има значение и в коя част от тялото на противниците си се прицелвате

Гръмнете робот в ръката му и тя ще изхвръкне. Изберете крака му и ще го осакатите. А хедшотовете, разбира се, ще нанасят много повече щети. Разработчиците твърдят, че тази система ще важи и за хуманоидите, но все още не са изнесени конкретни подробности.

Естествено – можем да очакваме появата и на няколко нови специални умения. Така например с помощта на Bionic Pull ще изкарваме враговете от техните прикрития.  Арсеналът също ще бъде освежен. Ще разполагаме и с девет нови класове оръжия…

Системата за водене на диалози също е претърпяла известни промени.

Сега ще имаме възможност да прекъсваме хората, с които разговаряме. По този начин ще предприемаме не само вербални, но и „по-физически действия”. Авторите твърдят, че ще има два основни вида прекъсвания – героични и враждебни. Очакванията са тази система да направи взаимодействието ни с останалите персонажи доста по-динамично.

Да речем например, че разпитвате някого – „Кажи ми къде е асасина?”, крещите в лицето му. В един момент в долния ляв ъгъл ще видите мигащ удивителен знак. Т.е. – имате възможност да прекъснете разговора, което ще доведе до следната ситуация – Шепърд ще блъсне нещастника през прозореца. „Кога ще му прочетем правата?”, ще попита един от вашите спътници…

По всичко личи, че

Mass Effect 2 се очертава като едно достойно продължение

BioWare ще се постараят да елиминират почти всички проблемни моменти, които тегнеха над оригинала. Предвид репутацията им може да сме сигурни, че ще се справят отлично. На този етап втората част от епичната сай-фай трилогия се очаква да излезе на пазара в началото на 2010-та. Дотогава има още доста време, така че ако все още не сте се докосвали до това велико RPG, сега е моментът да го направите. Пък и имате сериозна мотивация – ще може да използвате сейвовете си в продължението!

Автор: Владимир Тодоров