Journey to “Foundation” – PSVR2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Интро:

Разработена от канадската компания “Archiact” и видяла своята премиера на 26.11.2023г., “Journey to Foundation” ни предлага един нов и завладяващ поглед над вселена, някога единствено и по-скоро на “астрално” ниво, посещавана и изваяна под пръстите на автор, чието име се свързва основно с приносите му в сферата на Научната Фантастика- Айзък Азимов. Сам аз никога не съм имал възможността, да прочета каквото и да е по темата. Списъците за лятната ваканция просто включваха много “леки четива”, идеални за подрастващи хлапета като, “Под игото” например, или друго “малко сборниче” със забавни разкази, от “приятелски” събирания с наши съседи по граници, за коментар на така.. либерално, да ги наречем “настоятелни интеграции на фрашкани с култура и възпитание, мъдри народи”. Пък ако изчакаме и още един-два мандата, да сложат още една-две запетаи, да оправят някоя и друга дума, че пак някак така… грубо все още звучи, а може и в Шенген да влезем с правилният текст, знае ли човек.. но както и да е.. отплеснах се!

“Фондация” дава началото си като поредица от малки новели в периода между 1942 и 1950г., след което бива обедидена в своето почти тридесет-годишно издание, а именно под формата на трилогия:

  1. Foundation;
  2. Foundation and Empire;
  3. Second Foundation.

Поредицата бива наградена с престижната награда за най-добри серии в жанра- “Хюго”.

За мен беше повече от чест, за предоставената ми възможност, макар и напълно “бос”, по този иначе така завладяващ път, който изминах и тъй като това нямаше да бъде възможно без още една “четка” в “палитрата” от перспективи, не можем да пропуснем домакините на това събитие от “пръв поглед” (повече за което след малко), благодарение на които не ми се наложи, да чета книгата и да преразказвам на майка ми за доказателство, че не съм спал през цялото време (не се чудете.. и вие ако видите уютното кътче под прозореца на къщата до асмата в Каварна и вие или ще спите, галени от топли слънчеви лъчи, или ще мрънкате да ходите на плажа).

Archiact е независим разработчик на VR (точно така, от пръв поглед.. казах ви) игри и ние знаем, че това са добри хора.. защо..? Защото са Канадци, а всички знаем, че това са учтиви и възпитани люде, които винаги ще помогнат, винаги ще благодарят, че си им позволил, да ти помогнат и като цяло, може би това е най-близкото до Японската култура на уважение към индивида, оттатък океана.. всички знаем, че там много хубави неща няма, но затова пък има Канада, евала хора!! Те обаче далеч не са виновни само за това приключение и не спират дотук, защото ако за някои възможността да се потопят в загадъчната, но някак приветлива атмосфера.. на.. космоса (мога да чуя Нийл Деграс Тайсън как се пляска през челото след това епично.. още малко Физика и отивам в Боливуд), то други слушат HMSU и Канадците са помислили и за тях, защото друго известно тяхно заглавие, е DOOM 3: VR Edition и за запознатите с това заглавие, да… вариациите в настроенията, създадени от Archiact напомнят Рихтер!

Хайде сега любим въпрос на публиката..

Какво се е  опитал да каже автора в първата част на епитета, освен ясно да заяви, къде точно се намира в спектъра на интелигентност и да оправдае смъртта на дървото, от лепенката на гърба на антифриза “Моля, не поглъщайте”- ми, нищо повече!

MARVEL Dimension of Heroes е още едно иновативно творение на тази изключително свежа компания, за което обаче от конкретни съображения няма да говорим сега.

За играта:

Играта е VR!!!.. тоест, здравейте, това първото не знам как ми се изплъзна.. сигурно  е заради клавиатурата.. нещо и прескачат копчетата (ако ме разбирате).. та.. Това с което бих желал да започна е, че под сенките на Кленовите дървета се раждат интересни идеи, като тази, това заглавие да види бял свят, яхвайки най-новият хардуер на “SONY PlayStation”, а именно “PSVR 2”! напълно интегрирана и използваща всяка възможност на допълнителните измерения и дълбочина, при действие или интеракция през “Haptic Feedback” функциите в контролерите, а и на самите очила.

В “Journey to Foundation” ние влизаме в ролята на Ward- надарен със свръхестествени ментални способности агент, изпратен от Империята заедно със своят “съветник” (да го наречем), на специална мисия по разкриването на конспирация, довела до отвличането на принцеса (знаете ги богатите- постоянно ги отвличат, к’во да ги правиш, такива са си). Тази на пръв поглед почти рутинна мисия, за няколко минути рязко прави обратен завой и изведнъж вече не сме сигурни в това, на което са ни убеждавали да вярваме- интуиция или наивност, само историята ще ни покаже.

Оформя се един много по-мащабен заговор пред очите ни. Заговор или може би план за спасение на нещо по-голямо (ДВЕ  ПРИНЦЕСИ.. !!!.. майтап)!

На помощ ни идва един верен и доста гъвкав на възможности бластер, който през различни нищо и никакви си чипчета, прави от “Pew-Pew”, нещо много по-интензивно,  развлекателно и обогатяващо “общата култура” на получателя баражче от светлинки- уникална играчка!

Освен нея в един момент се пръква и нашият Универсален Инструмент (последното май си е за контекст)- джаджа посредством която хакваме с лекота, така сякая играем.. да кажем.. Connect the Dots.., а се и чувства така- улеснява живота, че със стандартно хакване си представете:

“- Ето, хакни тази врата!- каза той, хвърляйки гаечен ключ за капака на таблото и в краката ни”

.. от тук може директно да пуснат и “..текста четоха..” защото аз от жици не разбирам.

Интересен аспект са моментите на комуникация, а те не ни правят онзи безмълвен герой, който печели сърцата на Богини, Богове и армии с библейски по размерите си измерения, без да обели и дума. На всичкото отгоре и кимат в някакъв тон на одобрение, сякаш нещо си казал, а ти траеш като пукел с един празен, полазен от муха поглед и само факта, че си във вертикално, а не хоризонтално положение изобщо подсказва, че си жив.

НЕ!!!!

От Archiact са казали “НЕ!!” (по най-културният възможен начин) на това безмълвно покоряване на същината на “42”, смисъла на живота, вселената и всичко останало, като въвеждат наистина забавна система за реакции при събеседване с колеги, познати и прочие в света на “Journey to Foundation”.

В зависимост от взетите решения, историята предполага различни перипетии (или улеснения, знае ли човек).

Геймплей:


Свикването с управлението при този тип игри и малко опит, няма да представлява проблем, както за начинаещи, така и за по-запознатите с жанра VR. Управлението е интуитивно, което като цяло и се корени в успешното потапяне във тази алтернативна реалност, която напредва с интересни темпове. Тъй като сме специални и разполагаме освен с нашите традиционни пособия и “пазители на мира и тишината”, като Ward- менталист черешката на тортата е нашата възможност, да манипулираме съзнанието на тези около нас. Подобно при други, тези трикове не работят при добре обучени умове, но за наше щастие явно освен западащото днес здравеопазване, в далечното бъдеще, новото “черно” за безсмислено усложняване на живота, ще бъде срината образователна система, за конкретни социални прослойки. За това ще засвидетелстват интересни предоставени възможности, за игра с тези крехки създания.

Докато мътите умовете на хората, пазете своя!    

По-скоро насочено към онези от вас, които за пръв пъв посягат към подобен тип “Очен преглед” в ЯМР стил. Възможно е да изпитате гадене и/или световъртеж при продължително излагане на този тип развлечения. Ако усетите някое от горните или други несъвместими с удоволствието симптоми, макар и с мъка на сърце, Ви молим, направете пауза.. и на нас ни е писнало от сиви панелки, ама това е което е, не забравяйте! След като малко прекалих с времето прекарано в играта, след една много дълга пауза от какъвто и да е гейминг, камо ли VR, установих, че тази игра се играе идеално и от седнало положение, за което само промених някои настройки, без да губя и грам от усещанията в играта

Впечатления:

Бих се с дронове, спусках се по въжета, държах се грубо, използвайки само най-хапливите и подигравателни отговори, които все пак под всички тактични подмятания, си бяха.. отоговори. Това много ми допадна и определено добави на играта една забравена нотка.

Много ми допадна как без да съм го гледал никъде в интернет това, защото Тубата си има политика за тия работи и изобщо.. непоклатими са за някои неща.. само се подавах да видя от къде ме стрелят, след което без да се показвам вече, а само да стрелям в генералната им посока и е въпрос на време. Как ми хрумна това не знам.. много е ефективно, но за целта на играта, все пак е игра, спрях порочната практика ии да, умирах много.. но беше забавно и не като разходка в парка, а това също много ми допадна.

Бих се пуснал пак и пак и пак.. тази игричка е супер забавление и нещо на което широк кръг от хора биха се забавлявали, насядали един около друг пред телевизора, докато най-смелият, в ролята на силният и независим Ward, покорява тайните на вселената, или просто прави странни неща с носа на онзи пазач..

Ти избираш как да изковеш завета си!!

Нека отдадените над 100 човека, тази палитра от идеи под “Кленовите Листа”, там в студиото на Archact продължат да радват аудиторията си, със своя дързък подход към жанра и тяхното умение на превръщат книги и игрални зали в нещо, което е още една стъпка напред и навътре, в сърцето на света на гейминга, това което крие потенциала на тази платформа за забавления.

Вижте какво имаме днес, а то до вчера беше само по филмите…

… сега първо си представете филмите утре..

Препоръчвам това приключение на всеки, който търси нещо малко по-различно, а сега ще си раздвижа пръстите и отивам да изкова моят завет.. с неодобрени от СЗО материали, но органични, само не консумирйте!

Оценка 5.4