Интервю с Йонас Кирацес (Jonas Kyratzes) създател на сюжетите в „The Talos Principle I и II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

По-малко от месец ни дели от официалното излизане на “The Talos Principle II”. И тъй като знаем, че колкото по-малко време остава до някакъв очакван момент, толкова по-трудно става самото чакане, ви предлагаме едно интервю с Йонас Кирацес (Jonas Kyratzes), който заедно с Том Джуберт (Tom Jubert) са отговорни за сюжета в оригиналния „The Talos Principle“, a със съпругата си Верена Кирацес (Verena Kyratzes) са основните автори на сюжета на продължението, което ни готвят хърватите от Croteam.

Processed with VSCO with c8 preset

PC Mania: Здравей, Йонас. Да се върнем назад във времето, преди около десеттина години, когато разработката на Serious Sam 4 е била в много, много ранен стадий. Някои от идеите, с които сте експериментирали, включват зони с решаване на различни пъзели. Прескачаме съвсем малко напред във времето – идеите стават толкова много и толкова добре сработват помежду си, което накрая води до раждането на една цяла нова игра – “The Talos Principle”. Сега ще прескочим още малко напред във времето – в годините, в които Serious Sam 4 е вече в активна разработка и тук е нашият въпрос: Защо не измислихте други типове пъзели, които все пак да освежат геймплея, а вместо това напълно изоставихте идеята за пъзели в “Serious Sam 4”?

Йонас: Защото в крайна сметка дизайнерите усетиха, че пъзелите принадлежат към “The Talos Principle”, а не към “Serious Sam” и е по-добре нещата да си останат така обособени, както са си. Имали са си причина преди всичко, за да ги обособят в отделен проект.

PC Mania: Нека продължим с разходката из миналото, когато идеите за пъзелите започнаха да оформят все повече и повече отделно, ново заглавие – как CroTeam се свързаха с Вас, за да работите по сюжета на “The Talos Principle”?

Йонас: Всъщност Croteam се свързаха с Том Джуберт, който бе заинтригуван, но прецени, че играта е твърде мащабна, за да може да напише сюжета сам. Той играл моята игра “Infinite Ocean”, в която се разглеждат теми свързани с изкуствения интелект, така че ми предложи да се присъединя. Croteam също играли моята игра, харесали я и решили да ми предложат работата. В крайна сметка аз станах част от екипа на Croteam, а Том предпочете да остане “свободен атом”, тъй като това повече съответства на неговата същност.

PC Mania: И така – двамата с Том написахте сюжета на “The Talos Principle”. Какъв е приноса на Том към оригиналната игра и защо той липсва в [екипа, който е работил по] продължението?

Йонас: Том ни помогна да концептуализираме много аспекти от сюжета и изграждането на самия свят, въз основа на моите предложения. Той също така написа Милтън (бел. ред. – изкуствения интелект, който обитаваше компютърните терминали в оригиналната игра и ви караше да поставяте под въпрос напътствията на Елохим), както и повечето от QR кодовете. В [Road to] Gehenna е по-трудно да се каже кой [от нас] какво е написал. Тук трябва да внеса една корекция във вашия въпрос: Том не липсва от [екипа, който е работил по] продължението. Упоменат е на steam страницата на играта, а също така е написал и една от сюжетните линии в “The Talos Principle II”. Неговата роля е малко по-малка този път, но той все пак е част от проекта, от самото му начало – до излизането на играта.

PC Mania: Целия наратив в оригиналната игра се въртеше около въпросите “Какво означава да бъдеш личност” и “С какво личността се отличава от другите живи същества“. Тези въпроси бяха повече или по-малко инструменти, които трябваше да ни помогнат да осъзнаем фалша на градините на Елохим, както и да тестват нашата свободна воля. Сега, след като избягахме на свобода от “матрицата” на Елохим, какви философски въпроси ще изследваме в продължението “The Talos Principle II”?

Йонас: С продължението изместваме фокуса от въпроса за идентичността, към по-широкия контекст в който човек съществува: връзката между индивид и общество, между човек и природа; Какво дължим на обществото и какво то ни дължи на нас; Как се развива историята и можем ли да ѝ повлияем; Каква е природата на космоса – има ли система или шаблон, или е случен и хаотичен? Каква е ролята на човешката воля; Трябва ли да се научим да контролираме природата, или трябва да се откажем от този контрол?

PC Mania: От всички инструменти, които използвахме в първата игра (бел. ред. – connector-ът, хексахедрона, платформата, jammer-ът, вентилаторите, както и устройството за записване), кои от тях ще имаме удоволствието да срещнем отново и в продължението?

Йонас: Всичко, с изключение на устройството за записване, е отново тук.

PC Mania: А какви нови инструменти и геймплейни похвати ще открием в “The Talos Principle II”? От трейлърите става ясно, че ще имаме джаджа, с която ще съчетаваме различни цветни лъчи, за да получим нов цвят, както и друга джаджа, която отваря дупки в стените. Какво още ни очаква?

Йонас: Има голямо разнообразие от нови геймплейни функции, включително портативни телепортатори, възможност да прехвърляте съзнанието си към други тела, както и антигравитация. Всяка отделна зона в играта ще ви представи някакъв нов способ.

PC Mania: От няколкото нови геймплейни похвата, които са видими в трейлърите до този момент, най-вълнуващи за нас изглеждат антигравитациите. Последния път, когато имахме възможност да видим такива в игра на Croteam – това беше “Serious Sam: The Second Encounter”, която излезе в началото на 2002 г. (преди повече от 21 години!). Можем ли да очакваме завръщането на този геймплеен похват и в бъдещите Serious Sam игри?

Йонас: Това е нещо, което не знаем все още.

PC Mania: Какъв енджин ще захранва “The Talos Principle II”?

Йонас: Unreal 5.

PC Mania: Какви мултиплеър режими можем да очакваме в “The Talos Principle II”? Обзалагаме се, че режими, които са запазена марка на CroTeam, като светкавично-бързия, арена-стил детмач, поддържащ до 32-ма души, ще бъде тук!

Йонас: Можете да играете мултиплеър, само ако имате раздвоение на личността.

PC Mania: Едно от най-запомнящите се неща по отношение на първата игра, беше нейният величествен саундтрак. Саундтрака в “The Talos Principle II” отново ли ще е дело на Дамян Мравунац и ако да – ще остане ли верен на себе си, предлагайки ни размазващ дет метъл за спокойните моменти, както и нещо по-агресивно за моментите когато сме обградени от безглави камикадзета, скелети и т.н.?

Йонас: Дамян е написал прекрасен саундтрак за “The Talos Principle II”, който се чувства свеж, мащабен и различен – и все пак тясно свързан с [аранжиментите, които познаваме от] оригиналната игра. Играта не би могла да съществува без неговата музика. За съжаление няма дет метъл.

PC Mania: Какво бихте искали да кажете на българските фенове на Croteam?

Йонас: Като член на Croteam, който е с гръцки произход, бих искал да ви каже “Привет, съседи!”