Hammer and Sickle

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 28 фев. 2006

Една от много добрите игри за миналата година има реалния шанс да остане сред най-недооцените, поради един малък фактор – нейната трудност и комплексност. В следващия гайд ще се опитам да помогна на тези от вас, решили да я преборят. В краткото описание как да минете първите две мисии, ще ви предам основните геймплейни механики, които важат за цялата игра, а в останалата част от текста ще намерите подробно описание на уменията за всеки един от класовете, както и оптималната им (според мен) употреба. Играта е доста реалистична и дори един точен куршум може да ви свали на земята, самите мисии са структурирани като пъзели – има една основна логична последователност, която, ако спазвате, ще можете да продължите спокойно напред.

Мисия 1: Премини стената
Ключов момент: стелт
На пръв поглед невъзможна, мисията е доста лесна – в случай, в който не можете да се справите с враговете си, винаги има едно решение – лягате на земята и се скривате в някой от ъглите на картата. След това допълзявате до мрежата и я прерязвате с ножиците в инвентара си. 90% от обектите в играта са интерактивни и можете да манипулирате с тях или да ги чупите с гранати и откоси на тежка картечница.

Мисия 2: Оцелей в засадата

Ключов момент: Мобилност
Ок, тук има всичко, срещу което ще се изправите и може да ви затрудни в играта. Още в самото и начало ще трябва да се научите да използвате максимално ефективно гранати и в какви ситуации ще трябва да го правите.

Следва бързо притичване към най-близката къща и кратък урок по взаимодействие с NPC-тата, отключване и обезвреждане на капани, както и използването на заобикалящата ви околна среда и аптечките по максимално ефективен начин, за да оцелеете. В зависимост от класа ви ще разчитате на различни типове оръжия, също доста добре представени. Това са единствените моменти, в които ще сте сам и няма да можете да разчитате на други в групата си, именно за това се изисква максималната ви концентрация.

Ето и описание на уменията, харектерни за всеки клас.
SNIPER
По скромното ми мнение – вторият най-добър клас. Въпреки че изисква малко повечко умение и в началото ще изпитате сериозни трудности при престрелките в затворени и тесни помещения.

LOOK FOR FREE
Оглеждате се без да харчите Action Points (AP). Удобно, но не и жизненоважно – все пак ще усетите липсата му, ако го нямате.

PISTOL SPECIALIZATION
Според мен, няма смисъл от това умение, освен ако не искате да се доберете до RIFLE SPECIALIZATION. Точността на снайпериста се качва най-бързо в сравнение с останалите класове, така че наистина нямате нужда от допълнителните 10 точки и в двете умения.

BETTER CAREFUL SHOT
Намалява АР цената на прицеления изстрел. Задължително е. Освен това е нужен, за да се доберете до някои от наистина ценните умения, дори и да ви се струва не много добро.

SHOOT THROUGH COVER
Увеличава точността ви от легнала позиция. Удобно е, отново ще ви трябва за някое от юбер скиловете.

FASTER POSE CHANGE
Изисква: LOOK FOR FREE
Намалява АР цената на смяна на позата. Става, но е по-полезно като нужното ви умение, за да вземете FASTER SHOTS.

FASTER CRAWL
Изисква: LOOK FOR FREE
Пълзите с АР цената на нормално ходене. Но така или иначе никога не се придвижвате, пълзейки на дълги разстояния.

RIFLE SPECIALIZATION
Изисква: PISTOL SPECIALIZATION
Не е лошо, но при положение, че точността на снайпериста е велика, нямате реална полза.

AIM BEFORE SHOT
Изисква: BETTER CAREFUL SHOT
Подобрява точността, доста полезно, тъй като важи за всички оръжия.

NIGHT HUNT
Изисква: SHOOT THROUGH COVER
Подобрява визуалния радиус през нощта. Перфектно умение, с него ставате машина за смърт в сравнение с враговете си след падането на мрака.

FASTER SHOTS
Изисква: FASTER POSE CHANGE
По-късно в играта, с качването на АР-то ви, ще можете да правите повече изстрели на ход. С това умение няма да търпите наказание за първия от тях и в резултат получавате още един допълнителен.

GOOD SHOT FROM ANY POSE
Изисква: FASTER CRAWL
Ъх, така или иначе по време на битка сте или клекнал или легнал, а има и по-добри умения, на които да дадете точки.
INCREASED FAMILIARITY
Изисква: RIFLE SPECIALIZATION, AIM BEFORE SHOT
Тотално ненужно, в съотношение безсмислени умения, които ви трябват, за да стигнете до него, и полезност. А и едва ли ще сменяте оръжията си чак толкова често.

FORCE OF HABIT
Изисква: AIM BEFORE SHOT, SHOOT THROUGH COVER
Само по-себе си е полезно, особено в по-ранните етапи.

NIGHT VISION
Изисква: NIGHT HUNT
Полезно само по себе си (увеличава шанса да засечете враг през нощта), а и е нужно за умението, идващо след него.

FASTER FAMILIARIZATION
Изисква: FASTER SHOTS
Боклук.

FASTER SKILLS GROWTH
Изисква: GOOD SHOT FROM ANY POSE
Отново безсмислено и ненужно.

BETTER CHANCE OF CRITICAL
Изисква: INCREASED FAMILIARITY
Безполезно, освен с факта, че е нужно за BETTER CRITICAL

INCREASED SHOT RANGE
Изисква: FORCE OF HABIT
Увеличава обсега ви – задължително умение.

INCREASE SIGHT ANGLE
Изисква: NIGHT VISION
Велик малък скил, може и да ви изглежда безполезно при положение, че разполагате с LOOK FOR FREE, то не е. С по-широк взор по-лесно засичате вражите засади (особено преди да е станало прекалено късно) и най-вече можете да засечете враг по време на хода му и да го прекъснете. А прекъсванията са жизнено важни. Дори е добре един от персонажите винаги да пази половината си АР в края на хода за подобни изпълнения.

SOLO
Изисква: FASTER SKILLS GROWTH
Добро е, ако играете само с един герой, но, при положение че, когато го докопате, вече ще сте обръгнали в стелт изпълненията, а по вас ще стрелят само ако ви видят. Нo ако ви виждат, значи малко неща могат да ви спасят, и допълнителните проценти шанс за отбягване на куршумите не са сред тях.

BETTER CRITICAL SEVERITY
Изисква: BETTER CHANCE OF CRITICAL
Добро като замисъл (дава по-добър шанс да накарате врага да кърви), но сериозно се замислям дали си струва похабените точки за умения, за да стигнете до него.

INCREASED RANGED DAMAGE
Изисква: INCREASED SHOT RANGE
Сега вече си дойдохме на думата. Всеки ваш куршум нанася повече поражения, а и е последната оставаща стъпка до Always Crit.

INCREASED SIGHT RANGE
Изисква: INCREASE SIGHT ANGLE
Увеличава обсега ви. Особено добро за снайпериста. Колкото по-отдалеч видите врага си, толкова по-голям шанс да го убиете преди да ви забележи.

ALWAYS INFLICT RANGED CRITICAL
Изисква: INCREASED RANGED DAMAGE
Това е Светият Граал за снайпериста. За хората, играли WOW, 100% шанс за критикъл на удар е просто ‘’Imba’’ и неосъществима мечта.  А и за да е още по-добро се разпростира върху наистина ВСЕКИ ваш изстрел – включително откосите, което означава повече щети (смърт, ако е headshot) и цял пакет с допълнителни състояния (слепота, парализа, глухота и т.н.) и то наведнъж.

AMBUSH
Изисква: INCREASED SIGHT RANGE
Полезно е, ако използвате пушката 98K Silenced, но така или иначе вече имате ALWAYS RANGED CRIT, а стелт изпълненията са специалност на следващия персонаж.
SCOUT
Нинджата е недолюбван и труден за разбиране персонаж, но това не го прави по-малко любим за мен, а пак според скромното ми мнение той е най-мощният убиец от средния етап до края.  Комбинацията от стелт, позволяващ ви да лазите буквално под муцуните на враговете си, без да ви надушат + огромното количество АР, и мижавата АР цена за удари с ръкопашно оръжие го превръщат в единствения герой, с който можете да обезглавите 5 стоящи един до друг противници без да могат да реагират.  Номерът е да оцелеете в първите 10 нива, докато вдигне уменията си.

THROWING SPECIALIZATION
Леко ненужно, при положение че имате картечници със заглушител.

LOOK FOR FREE
Завъртане без цена в АР – задължително.

AWARENESS
Нужно е, за да се доберете до следващите умения, така или иначе рядко ще имате първия ход в битка.

HIDE IN THE DARK
Доста полезно за натрупване на точки в стелт графата.

FAST THROW
Изисква: THROWING SPECIALIZATION
Буах!

MELEE SPECIALIZATION
Изисква: THROWING SPECIALIZATION
Така, ако искате да си направите самурай – това е правилното умение, въпреки че някои предпочитат оръжията със заглушител, единствено с катаната можете да вкарате на удар по 100+ damage.

STEADY GUN
Изисква: AWARENESS
Доста по-полезно, отколкото може да ви се стори на пръв поглед. По принцип работата на скаута е да търчи насам-натам и да покрива фланговете или да скаутва пред основната ви група, а процентът точност, който губи докато бяга, е доста сериозен и се възстановява бавно.

NIGHT VISION
Изисква: HIDE IN THE DARK
Работата на скаута е да скаутва, нали така – NIGHT VISION прави точно тази му функция по-добра.
BETTER HEARING
Изисква: HIDE IN THE DARK
Единственият начин да забележите враг зад врата или стена, задължително умение.

FASTER MELEE HIT
Изисква: MELEE SPECIALIZATION
Само ако искате да специализирате в ръкопашния бой, иначе е безполезно, намалява АР цената на всеки удар.

PISTOL SPECIALIZATION
Изисква: MELEE SPECIALIZATION
Както и при снайпериста – безполезно умение.

FAST CROUCHING
Изисква: FASTER POSE CHANGE
Придвижване при патешко ходене на АР цената от 4, вместо 6. Така или иначе притичвате от точка А до точка В, следователно умението е безсмислено.

RUN FOR YOUR LIFE
Изисква: STEADY GUN
Доста полезно, всеки път, когато направите крачка по време на битка, врагът губи от точността си за следващия изстрел върху вас. Това умение удвоява ефекта.

STEALTH RUN
Изисква: NIGHT VISION
Не ви чуват докато тичате. Безполезно.

INCREASE SIGHT ANGLE
Изисква: INCREASED SPOT
Същото като при снайпериста и също толкова полезно.

ALWAYS INFLICT MELEE CRITICAL
Изисква: SOLO
Това умение можеше да бъде наистина златно ако не беше на друго дърво от всички умения за ръкопашен бой, и все пак си струва да го имате, в случай че си намерите катаната.

AMBUSH
Изисква: INCREASE SIGHT ANGLE
Задължително умение, така или иначе 9/10 от времето в играта скаута го прекарва скрит.

INCREASED RANGED DAMAGE
Изисква: INCREASED THROWING RANGE, FASTER ATTRIBUTE GROWTH
Поредното добро умение, скрито зад една огромна (8 броя) купчина ненужни подумения, жалко.

SURVIVAL
Изисква: FASTER ATTRIBUTES GROWTH
По принцип не е добра идея войниците ви да падат под 25% от кръвта си, а ако това се случи, смятате ли, че +10% шанс да избегнат куршум ще ги спаси?!

RAGE
Изисква: SURVIVAL, EVADE AREA ATTACKS
След като кръвта на войника падне под %, нанася двойно поражение с ръкопашни оръжия… странно е, но това е едно от най-кофти уменията – адски силно и в същото време малко са случаите, в които ще ви е полезно.

EVADE AREA ATTACKS:
Изисква: INCREASE SIGHT ANGLE
+10% шанс за отскачане от граната. Напълно безполезно – след гранатите принципно няма оцелели, налейте точки другаде.
Войник
Гръбнакът на вашия взвод. Най-лесният за игра, най-посредствен към края на играта, но и най-незаменим в началото. Но дори и тогава си остава единственият с възможност да мъкне много и тежки неща, да мята гранати като за световно и да поема големите куршуми в името на родината и партията.

FASTER FAMILIARIZATION
Може и да се замислите дали да го вземете, но така или иначе ви трябва за по-добрите умения.

IGNORE WOUNDS
Отново полезно с оглед на с
киловете, идващи след него.

SMG SPECIALIZATION
Изисква: FASTER FAMILIARIZATION
Аз използвам SMG-та, така че за мен бе полезно, войникът няма точността на снайпериста и за това допълнителните няколко точки наистина се усещат в случая. Но дори и да използвате само тежки картечници, умението пак ще ви е нужно.

FASTER SHORT BURST
Изисква: SMG SPECIALIZATION
Задължително умение, независимо от стила ви на игра – ще ви трябва.

BETTER HEARING
Изисква: FASTER ATTRIBUTES GROWTH
Не смятам, че ще е нужно, при положение че скаутът ви вече го има, но все пак.

MACHINE GUN SPECIALIZATION
Изисква: SMG SPECIALIZATION
Поредното задължително умение, след smg-тата нормално е да минете на тежка картечница.

LONGER SHORT BURST
Изисква: FASTER SHORT BURST
Не само че намалява АР цената на откосите ви, но прибавя още един куршум към тях – добро е.

INCREASED SPOT
Изисква: BETTER HEARING
Безсмислено е, просто се е прокраднало от дървото на скаута.
CONTROLLED LONG BURST
Изисква: MACHINE GUN SPECIALIZATION
Отново незаменимо умение, даващо ви повече контрол над дългите откоси и пестящо куршуми.

INCREASED RANGED DAMAGE
Изисква: FASTER SHOTS
Увеличение на щетите, нанасяни от куршуми, при положение че ще се занимавате само със стрелкови оръжия.

HEAL ME BETTER
Изисква: FIND COVER
Хм, ако ви се намират под ръка точки – то няма да съжалявате, е и ако успявате да използвате войника за танк в повечето ситуации.

SECOND SKIN
Изисква: STEADY GUN, INCREASED SPOT
Умение, останало от добрия стар Silent Storm, и уви, както и инженерът – нямат реално приложение.

Автор: Георги Панайотов