GTI Racing

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 окт. 2006

Както казваше един познат: “Който твърди, че не гледа порно и не е слушал чалга – лъже!” Е, положението с някои местни особености, касаещи автомобилите, е същото. Дълбоко в душата си (колкото и да отрича) всеки ърбан ерген е мечтал поне веднъж за волана на добре тунингован голф, с който да издуха всичко де що има по родните пътища и паланки. Доколко славата на въпросните немски коли е опорочена от легенди и ежедневни прояви на недорасли джигити е тъжна история, която може да послужи за тема на антропологичен труд… но фактът си остава факт: едни от най-добрите и забавни машини на четири търкалца са и най-вероятно ще си останат спортните вариации на тема фолксваген. За разлика от някои други класики от рода на старото мини (перфектният мъник с обидните 12 цолови колелца) GTI е кола, в която можете да наредите баба и дядо, прасенце и три щайги компот, без да се притесните, че средната скорост ще падне под 130. Кола, която в оригиналното си изпълнение и добро състояние може да задмине и модерната конкуренцията по завидно количество показатели.

PC Racing

През годините голфовете са попадали във всевъзможни игри, игрици и игрища. В настоящето обаче на пазара се появи нещо специализирано и изключително приятно, а именно GTI Racing. Въпросната прясна геймка е стопроцентов класически рейсър. Сюжетната линия, ако изобщо може да се нарече така, се състои от безкрайни гонки, в които присъстват само и единствено коли от германската народна марка.

По подобие на повечето автомобилни симулации тръпката в новото чудо се дължи на факта, че с течение на времето и прогреса, отбелязан от играча, на фона изплуват все по-нови и нови състезания, а парите, които се натрупват, могат да бъдат съвсем заслужено похарчени за нова кочина или един тон различни чаркове, с които подопечните возила биват модифицирани.

Състезания

На пръв поглед типовете гонки, поместени в играта, са изключително много, но на втори могат да се класифицират в три или четири категории. На първо място GTI Racing включва типични изпълнения срещу няколко противника по определени градски, пресечени или чисто пистови местности. На второ чудото съдържа драг-рейсинг: прави участъци, в които играчът трябва да стигне максимално бързо от точка А до точка Б.
Третият тип премеждия е дрифтинг: на наша милост се дава супернагъната обкръжена от бетон писта, която се взима с вратите настрани. Четвърта вариация на джиткане е измислена от авторите и представлява странна форма на летене из градски улици и преминаване през определени „препятствия”. Въпреки включените инструкции, последният тип премеждие може да обърка и най-интелигентния и трениран геймър.

Das Wagen

Колите, които се предлагат в играта, включват основно вариации на теми голф (сите поколения) и костенурка. На заден план са поместени концептуалната супермашина W12, от време на време из екрана се появява и наточена версия на хипарския миниван на народните коли и т.н. За съжаление след седмица и нещо игра и непрестанно ровене из интернет не успях да открия две мощни VW класики – сироко и корадо, които определено влизат в класацията ми „какво бих имал, когато завладея света”.

Камикадзе

Един от приятните елементи на GTI Racing, който е характерен и за почти всички останали игри, но изпъква значително при произнасяне на мантрата ГОЛФ и се намира изключително далеч от действителността е поведението на съперниците по трасето. Колите се движат изключително културно, засичанията и леките удари са в графа невинни, а отмъстителност и изпълнения тип камикадзе-селско-кварталния герой липсват. Този момент помага изключително по простата причина, че с малко повече практика почти всеки може да се научи да завърти опонента, дето е излязъл една педя напред и по този начин да предизвика такова меле, че победата да бъде почти осигурена. Хубавото е, че дори и ако враговете се окопитят бързичко упражнението може да бъде повторено, а ответна реакция не следва и не следва.

Кормуване, шарении и събуфери

Управлението на машините е сравнително лесно, газта е нежна, а кормилото дори и при най-дървено окачване и настройки се подчинява мигновено. Колите ускоряват рязко и спират прилично бързо. Поднасянията и нежеланите каскади могат да са често срещано явление в първите няколко часа джиткане преди играчът да привикне с усещането за безкрайна лекота.

За разлика от контрола друг основен елемент- картинките са някъде към средната хубост. Цветовете и всичко останало по екрана са приятно светли и положителни. Колите са издокарани и са пълни с малки детайли, радващи окото, но за съжаление във визията присъстват и няколко пропуска. За пример пешеходците и шофьорите са изключителна комбинация от квадрати и плоскости, достойни за някое чудо от преди четири-пет години. Друг леко неприятен момент е системата, отразяваща контузиите на колите. Ударите и всевъзможните одирания от време на време водят до недомислени напуквания на стъклата и изпускане на езици от не до там красиви искри. С други думи графиката не е на нивото на серията Need for Speed, оставя приятни впечатления, би зарадвала масовата част от публиката, но ценителите могат да останат леко разочаровани.

На другия полюс, отново пръхтящо от положителни нотки се намира аудиото на геймката. Включените мелодийки са изключително прости, всичко е прилично пискливо и примитивно. Напук на всичко липсата на отявлен саундтрак и сложни елементи имат учудващ ефект. Звуците, които се изпускат от колоните на компа създават много приятна и инфантилна атмосфера, която се свързва идеално с всеки останал компонент на симулацията.

Препоръка

Общото усещане от GTI Racing е повече от прекрасно, предложените коли са близки до душата, контролът е прост и цялостният прогрес не изисква особени напъни. Фолксвагените са класика, която заслужава да бъде почетена. Признавам, че усещането от джиткането ще бъде далеч от живото управление, на която и да е от предложените машини, но ако обичате подобни игри и тайно мечтаете да се повозите на голф, намерете симулацията и се топнете в атмосферата.

Автор: Стефан Хаджиев