GRID 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 14 мар. 2013

Пет дълги години изминаха откакто оригиналният Race Driver: GRID предложи на рейсър феновете един доста добър хибрид от състезания и автомобилни емоции. Междувременно друга поредица на Codemasters – DiRT – открадна вниманието на геймърите, но мнозина от тях търпеливо чакаха именно този момент – появата на GRID 2.

И тя най-сетне наближава

GRID 2 се разработва за PC, PS3 и XBOX360 от студиото Codemasters Southam, а старши изпълнителният продуцент на играта Клайв Мууди направи една от първите публични презентации на рейсъра преди неговото излизане през май.

За демонстрацията Мууди е избрал три отделни състезания, които илюстрират до голяма степен различните нюанси на гейминга, с които ще се сблъскаме в GRID 2. Сред тях е улично състезание с елиминации в Барселона, BAC Mono гонка с кола на Red Bull Racing и чекпойнт надпревара по улиците на Чикаго. Първоначално е малко трудно да се приспособиш към реалистичната физика на автомобилите и агресивното AI на останалите състезатели, но след няколко опита всичко си идва на мястото.

Състезанията изглеждат доста познати на тези от оригиналния GRID по отношение на високите скорости и внимателните маневри при завоите. Всъщност най-голямата разлика между предната игра и тази изглежда добре моделирания интелект на вашите съперници на пистата. Ако спомените ви за GRID са свързани с агресивни противници, от сега се пригответе за някои доста напрегнати ситуации. Възможно е буквално да бъдете изхвърлени от пистата след добре премерен удар точно, когато взимате завой. Дали този нов агресивен стил ще ви пасне или ще ви подразни тепърва ще разберем.

Пистите се променят в реално време

Не буквално, но Codies залагат много на една нова функция, наречена Liveroutes. “Това е механизъм, чрез който ние можем да променяме в реално време и без никакво усилие маршрута, по който карате”, обяснява Мууди. “Ако например карате на дадена карта в първия момент даден завой може да бъде ляв, след това да стане десен, а след това да се превърне в права. По този начин състезанието става наистина непредвидимо”. По думите на продуцента, ядрото на Liveroutes е, че по този начин се гарантира непредвидимостта на състезанията на отворена писта.

Засега студиото не показва новата система в действие, но някои дребни подробности по дизайна на пистите загатват за нея. Така например на няколко места в уличните състезания в Барселона и Чикаго играчът стига различни разклонения, където може да избере една или друга посока. Предполага се, че зад кадър енджинът на играта ще прави фини настройки според избора на играчите така че едни преки пътища да се отварят, а други да стават временно недостъпни.

Спонсорите остават, съотборниците си отиват

В структурно отношение GRID 2 се отличава от своя предшественик главно по това, че сингълът на играта се развива около образа на Патрик Калахан – мултимилионер, който е натрупал богатството си със собствени усилия и сега иска да стартира нова автомобилна надпревара. Геймърите влизат в образа на млад състезател, който с помощта на промоциите на Калахан и спонсорското рамо трябва да направи кариера в света на високите скорости.

Поради тази структура в GRID 2 вече няма съотборници, но пък спонсорите ще са все така важни. Според Клайв Мууди начинът, по който се развива кариерата в играта до голяма степен наподобява този от DiRT 2 и DiRT 3. С победите печелите престиж, достъп до по-добри спонсори, повече пари и различни визуални екстри, с които да кустомизирате колите си. Спонсорите поставят различни условия като това да завършите дадено състезание с минимални щети по автомобила или пък да изпреварите конкретен опонент без значение дали ще сте първи в крайното класиране. Codies все още не са решили дали ще включат 24-те часа на Льо Ман в GRID 2, но по думите на продуцента на играта екипът определено мисли в тази насока.

Реалистичен демидж модел на колите

В състезанието с колата на Red Bull Racing, която е част от BAC Mono (нещо като кръстоска между карт и Формула 1), автомобилът много лесно може да стане буквално на парчета. Очевидно това състезание не е подбрано случайно, тъй като чрез него англичаните искат да демонстрират как работи демидж модела в новата игра.

При оригиналния GRID ударението падаше най-вече върху деформирането на купето на колите. Дизайнерите на новия рейсър обаче са осъзнали, че не всички коли са изградени от един и същ материал и следователно няма как да се разпадат по идентичен начин. В резултат този път щетите се проявяват по доста интересни и специфични варианти. Възможно е докато карате да видите как някакви дребни парчета от корпуса се откачат и отлитат под напора на високата скорост. Демидж моделът обаче ще бъде напълно по избор на играчите, така че ако не се чувствате комфортно зад волана, може да изберете опцията само за козметични промени. Въпреки това според Мууди най-добрият начин да усетите удоволствие от играта е като включите пълните размери на демидж модела.

Една от най-критикуваните промени спрямо оригинала без съмнение е отсъствието на камера от мястото на пилота. “Знаехме, че ще предизвикаме доста недоволство, но всички, които са ядосани от това решение просто трябва да поиграят на самата игра”, убеден е Мууди. “Всички основни принципи са налице и ние твърдо се придържаме към тях”.

GRID 2 излиза за РС, PS3 и XBOX360 на 31 май 2013 г.

Автор: Александър Рангелов