Управлението на самолет или хеликоптер в общи линии си прилича с карането на кола. Има, разбира се, и две фундаментални разлики. Първата е, че освен ляво и дясно имаме горе и долу. Втората е, че педалите служат за съвсем, ама съвсем други неща. Но усещането си струва – ускорението, стомахът, опитващ се всячески да излее съдържанието си, и т.н.
В последно време повечето симулатори, забавляващи се с летящите машинарии, са свързани главно с шовинистичните им приложения. Обикновено целта е да се взриви рафинерия в Ирак или резиденцията на Фидел в Куба. Миролюбиви изключенията като Fly или Search and Rescue са сравнително малко. Всяка година се появяват не повече от десетина подобни игри. Успехите са рядкост, а продълженията истински събития. Но ето, че се появи Fly! II.
Fly! II представлява симулатор, включващ десетина машини от гражданската авиация. Летящите предмети, които могат да се управляват, са предимно самолети, но присъства и един хеликоптер.
Няма чудовища от рода на Boeing 747 и Ту 154
Най-голямото нещо, което може да се управлява, е двумоторен турбореактивен самолет за частни приложения.
Играта е разделена на две части – бързи полети и мисии. Бързите полети дават възможност да бъде избрано летище и самолет. Можете да излетите дори и от София! Крайна цел практически отсъства. Мисиите представляват предврително заложени полети с една-две изненадващи ситуации, монтирани нейде из времевата линия.
Контролът на Fly! II е сравнително сложен. За да се осъществи полетът, е необходима симпатична разходка из почти всички кътчета на клавиатурата. Всеки отделен малък детайл може да бъде контролиран. Управлението на хеликоптера е различно от това на самолетите от отделните клавиши до маневрите като цяло. Всичко просто е подчинено на по-различна идея.
Графиките на симулатора не са кой знае колко шарени. В играта не присъстват зашеметяващи нововъведения. Всичко е изчистено и приятно. За съжаление, както почти навсякъде, разликата в качеството на наземните повърхности и самолетите е голяма. Отделните ефекти, като сенки и природни катаклизми, ги няма никакви. При катастрофа самолетът заорава поне на половин метър в земята. Ефектът силно напомня на
забиване на нагорещен нож
в буца масло. Fly! II има доста високи изисквания за качеството, което предлага. За сметка на това звукът си седи на място. Повечето от симулаторите имат ужасяващата способност да влудяват половината от населението със звуковите си ефекти. По твърде мистериозен начин авторите на Fly! II са се справили с този проблем. Дори и най-откаченият невротик би издържал поне половин час игра. Ефектите за отделните машини са напълно различни. От пускането на колесника до форсирането на двигателя.
Fly! II не предлага никакъв по-здрав екшън. Най-рискованият момент, с който можете да се сблъскате, е недостиг на гориво нейде над Тихия океан. Същевременно играта е адски приятна и забавна. На спокойствие може да се използва за закрепване на нервите след някой отрупан с препятствия ден.
Автор: Сергей Ганчев