Far Cry 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2008

Подножието на Айфеловата кула… На 19-ти юли миналата година в Париж за първи път бе показано едно от най-очакваните за годината продължения. Ubisoft демонстрира първите визии от FarCry 2, разработвана от студиото им в Монреал. Една година и едно Е3 по-късно за проекта се пошумя достатъчно, за да заслужи повече внимание след обстойния първи поглед, който му направихме.

Всъщност единственото общо нещо между първия и втория FarCry ще бъде заглавието. Сетингът, енджинът, главният герой – всичко ще е различно. Ubi Montreal къса напълно с sci-fi хорър елементите от първата игра, с мутантите и загадъчните острови. Ход, което в общи линии приветствам с два палеца, вдигнати нагоре и широка усмивка. Не е тайна, че първият FarCry бе замислен като технологично демо на Cry енджина и след първите няколко нива, играта ставаше малко лабава. Единствено множеството технологични иновации спасиха заглавието от кофти реализация. Успехът й пък на конзолния пазар води и до това, че двойката се разработва едновременно както за РС, така и за Next Gen конзоли.

Тъмен, тъмен континент…

Основната концепция, заложена в Far Cry 2, ще бъде реализмът и то не само изчерпващ се с добър физичен енджин, а пълно пресъздаване на реалността такава, каквато е. Това е и една от причините да се разкарат мутантите. Както и health индикаторът – просто когато поемете щети, трябва да се дръпнете някъде настрани да изчакате известно време и магическите сили на древни африкански племена или просто решението на дизайнерите ще ви излекува – така че няма да намерите и една аптечка в цялата игра. Всъщност ще разполагате със специални медицински инструменти за изровичкване на кушумите, заседнали в мъжествените ви гърди, спасявайки се от кръвоизлив и сигурна смърт. Оръжията пък ще прегряват, запецват в неподходящи момент и лека по лека ще губят здравината си (като в S.T.A.L.K.E.R.).

Тъй като светът на FarCry 2 ще е огромен и отворен (около 50 квадратни километра), без предварително начертани пътища, ще трябва се ориентирате с помощта на картата и компаса си. Разходките из саваната също ще са реалистични – тоест опасни. Ще срещнете зебри, жирафи, лъвове, хиени, изнервени носорози, пантери и други дружелюбни и не чак толкова представители на африканската фауна. Те също ще реагират на околната среда и дори ще можете да ги използвате за разсейване на опонентите си. Но пък в по-голямата част от случаите ще се опитате просто да не влезете в обедното им меню. Което няма да е трудно, стига да не ги дразните и ако спазвате древното правило “Никога не настъпвай лиана на черни и жълти шарки с пухкаво топче на единия край – в другия най-често има лъв”.

Единственото измислено нещо в Far Cry 2 е разкъсваната от гражданска война африканска държава, в която се развива действието. Две фракции – Обединеният фронт на освобождението и труда (UFLL, воден от Абди Мбантуе) и Съюзът на обществената съпротива (APR с главатар Оливер Тамбоса) са се хванали за гърлата и се борят за властта и диамантените мини в страната. Тъй като нито една от страните не разполага нито с достатъчно армия, нито с достатъчно пространство за организирането на пълноценни военни действия, се водят кратки градски сражения за контрол над стратегически точки. Тайното оръжие в арсенала и на двамата проектодикатори са наемниците от Запада. Именно ролята на един от тях ще поемете вие. Както вече сигурно знаете, ще бъдете нает да светите маслото на дилъра на оръжия “Чакала”

Отворен свят, отворен край…

Ловът ви за Чакала ще бъде с напълно отворен финал и някак е невъзможно да пропусна паралела със S.T.A.L.K.E.R. и неговите 7 завършека. За да достигнете до края, ще трябва да се омесите с местното население и представителите на двете враждуващи фракции. Печелейки благоволението им (чрез успешно изпълнени мисии), ще трупате кеш и достъп до по-добри оръжия и возила. Последните ще играят особено важна роля в необятните площи на саваната и ще бъдат единственият разумен начин за по-дълги преходи от точка А до точка B, освен ако не ви кефи опцията да извървите 30 виртуални километра за 2 часа пред монитора.

Докато напредвате към целта си, ще се сблъскате с още една от особеностите на новия енджин – променливи метеорологични условия в зависимост от бойните ви умения. Ако се справяте изключително добре, небето ще е слънчево и чисто. Започнат ли да ви гърчат прекалено много, облаци ще затулят слънцето и ще започна буря. Настъпи ли битка обаче, ще спре да ви пука много-много за небето. Всичко в играта подлежи на унищожение, така че не можете да разчитате на което и да е прикритие прекалено дълго, поддържайки адреналина си висок. Цели къщи ще могат да бъдат вдигани във въздуха, а нито едно дърво няма да може да издържи на откос от автоматично оръжие и стволът му просто ще се превърне в дъжд от тресчици. В същото време високата трева ще ви дава така нужната за някои мисии стелт среда, но може да приютява и 300-килограмови представители от семейство котки.

Бой на негри в тъмна нощ

В FarCry 2 ще има гигантска разлика при престрелките в зависимост от частта на денонощието, в която се провеждат. Нали си спомняте великата реплика, родила се по време на Втората световна: Трасиращите куршуми се виждат и от двете страни. Като начало през нощта е тъмно (натюрлих!). Опонентите ви ще имат нужда от повече време да ви локализират и отговорят точно на стрелбата ви, като ще са по-склонни да се струпват около източници на светлина. Всъщност откровено рамбовският подход няма да е много подходящ, тъй като повечето от тях спят през нощта и никога няма да знаете точно с колко противници ще трябва да се справите, атакувайки нечий боен лагер. Затова тактиката с безшумното прокрадване и преексплоатацията на ножа или оръжията със заглушител става значително по-разумна и ефективна.

Стелтът ще е основният ви приятел, независимо дали се биете под прикритието на нощта или не. ИИ-то на враговете ви е безумно добро и адаптиращо се към уменията ви. Нужно е да се намери само едно мъртво тяло, за да се вдигне алармата, а когато ви чакат 40 въоръжени до зъби мъжаги, мисията ви се превръща от тип “атака” в тип “бягайте, крачета да бягаме”. Така че ако предпочитате да се промушвате тихо през сенките, ще можете да изчакате падането на мрака в някое от десетките убежища на територията на картата, подобни на тези от Grand Theft Auto сериите. В тях 6-часовото денонощие във FarCry 2 ще се завърта за 24 минути и там ще можете да поправяте оръжията си, да се снабдявате с амуниции и да планирате следващата си мисия. Естествено е добре да пресметнете и колко време ще трябва да пътувате до целта си, защото е доста куцо 6 минути след старта й да се окажете пред един прекрасно романтичен изгрев и няколко десетки освирепели негра, които виждат точно къде се намирате.

Автор: Георги Панайотов