Fallout 3

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2008

Когато се заговори за Fallout 3, едва ли е имало геймър от старата школа, който да не изтръпне. И няма как да е иначе! Та това е продължението на една от най-култовите изометрични ролеви игри на всички времена. Игра, дарила на света ролевата система S.P.E.C.I.A.L., Nuka-Cola-та и опцията да изиграеш ролята на адски харизматичен пич, боцкащ се с наркотици и препиващ по малкото оцелели барове.

Единствените притеснения около заглавието бяха, че се разработва от Bethesda Softworks, които до момента са се занимавали само с фентъзи заглавия и не всички вярваха, че ще успеят да пренесат духа на оригиналния Fallout в новата игра. Второто притеснение дойде от въпроса: “Как точно ще се играе Fallout 3 и в каква перспектива ще е?”. Отговорът на Bethesda – “От първо или трето лице, в реално време.” още повече смути феновете. Но след като всички видяхме Mass Effect, едва ли има място за съмнение, че ролевите игри и шутърите могат да бъдат успешно миксирани.

Един постапокалитичен свят

Светът на Fallout е преживял Третата световна война, в която най-лошите предсказания се сбъдват (рояк от ядрени ракет скрива слънцето, човешката раса е полуизчезнала, цената на Nuke-Cola-та скача неимоверно…). Повечето гъзари успяват да осигурят за себе си и своите семейства достъп до бомбоубежища, но по-голямата част от населението загива по време на или след ядреното фанданго. Скоро Земята е напъплена от мутанти, зомбита и мутирали зомбита, а редът и законът никакви ги няма. Властта попада в ръцете на различни фракции, гонещи собствените си интереси и живеещи в перманентна война помежду си.

Главният герой, т.е. вие сте един от оцелелите в бомбоубежище Vault 101. Прекарвайки целия си живот в стерилната му среда, ще бъдете принудени да опознаете от нулата зловещо негостоприемния външен свят, за да откриете баща си. Любопитен ще е методът за създаване на герой. Вместо да минете през няколко прозореца, ще изберете външния вид, класа и специалните си умения в интерактивни мини игри, които ще послужат и за интро към самата история. Fallout 3 ще предлага 14 умения, а таванът на нивото, което ще можете да достигнете, е 20.

На война, като на война

Fallout 3 отново ще използва ролевата система S.P.E.C.I.A.L., за определяне на успеха/неуспеха на всяко действие на всеки персонаж. Промяната в сравнение с предишните части ще е перспективата на камерата и факта, че вместо походова, играта става в реално време. Всъщност новият Fallout може да бъде изигран съвсем спокойно като шутър. Представете си S.T.A.L.K.E.R., но с повече ролеви елементи, специални умения и развита ин-гейм икономика.

Естествено, можете да използвате и специалната система, която спира времето и показва различните зони на поражение в противниците ви. След като направите избора си за прецизен изстрел, ролевата система изчислява доколко е бил успешен и какви щети сте нанесли, а вие се радвате на slow-mo кадър, в който проследявате полета на куршума до целта. Системата за нанасяне на щети в отделни зони ще работи и в реално време. С тежко оръжие, например пушка помпа, ще можете да оставяте опонентите си без ръце, крака, а най-добре – без глави. Така няма да ги убиете, но ще направите задачата доста по-лесна.

Естествено, ще трябва да се съобразите и с вида на противника, с който се биете. Ако за зомбитата един изстрел в гърдите е достатъчен, то когато се сблъскате с първите опоненти в екзоскелетни брони и тежки картечници, може да ви потрябва нещо по-мощно.

Джаджи

Освен стандартните пушкала (пистолети, карабини, пушки и т.н.) и няколко доста оригинални хрумки под формата на средства за “сравнително масово унищожение”. Най-впечатляваща е прашката за мини атомни бомби. Както се сещате, това преносимо устройство за изравняването на цял квартал с земята няма как да не е ефективно, особено срещу тежко бронираните противници. Най-безумните оръжия ще можете да си ги правите сами, комбинирайки предмети от остатъците на човешката цивилизация. Не бях и подозирал, че кутия, в която да си носиш обяда, една шепа капачки от бирени шишета и механизиран плюшен мечо са достатъчни за направата на самоходна осколъчна бомба!

Едно от най-опасните ви оръжия всъщност ще бъде… куче. И то не обикновен домашен любимец, а звяр, носещ култовото (за куче) име Dogmeat. Не знам дали Bethesda са надничали над рамото на Питър Молиньо, докато е работил над Fable 2 или обратното, но e факт, че четирикракият киноид ще е ултраполезен в откриването на радиация, амуниции, артефакти, душене на противници и въртене на опашка. Поредицата от книги на Пратчет за Ринсуинд и Багажът (от мъдро крушово дърво) са доказали, че присъствието на питомец винаги е печеливш ход и дава широко поле за внасянето на обилни количества хумор.

След Oblivion не се съмнявам, че играта ще е с перфектно техническо изпълнение, а фактът, че едновременно се разработва и за конзоли, води до предположението, че графиката ще е силно оптимизирана. Въпреки че нещо ми подсказва, че за всеки останал на едноядрен процесор и dx 9 видеокарта, ъпгрейдът ще е наложителен.

Автор: Георги Панайотов