Dust & Neon – Видео ревю

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Има само няколко игри, които наистина улавят същносттa на дивия запад. Това е задача, която обикновено изисква убедителен актьорски състав или завладяваща обстановка, но Dust & Neon получава това по различен начин. Dust & Neon разполага с богат, прецизен геймплей, който изисква внимание към предимствата и недостатъците на всяко решение и добавя финалния щрих.

Разработена от David Marquardt Studios, играта Dust & Neon е лесен шутър, който поставя играча на мястото на неназован каубой само с една задача: да изкорени западните роботи, които са превзели обществото. След кратко представяне на лудия учен, който връща стрелеца към живот, играчът бързо ще бъде хвърлен в уестърн обстановката.

Основната структура на играта е изградена около нейната карта, която е разделена на четири отделни места, които раждат произволни мисии за ограбване на влакове и унищожаване на вражески бази или доставки. Целта на всяка мисия е да съберете достатъчно точки, за да предизвикате в крайна сметка боса на този регион и след като бъдете победен, да се преместите на следващото място, за да направите същото.

Въпреки че това може да звучи доста общо, Dust & Neon се отличава от другите шутъри с механиката на оръжията и управлението на ресурсите. Играчът ще има достъп само до три вида оръжия: револвер, пушка и помпа. Всяко оръжие има ограничен запас от амуниции и трябва да се презарежда ръчно между всеки изпразнен рунд.

  Това създава високо ниво на интерактивност, което липсва в много шуутъри, тъй като играчите ще трябва внимателно да разглобяват враговете си въз основа на броя на амунициите си и времето за презареждане.

  Без значение колко легендарен е неназованият стрелец, играчът ще умре също толкова лесно, колкото всеки друг, ако се опита да бяга и да стреля без стратегия или прикритие. Вместо това ще трябва старателно да се придвижвате от сандък на сандък, ръчно презареждайки своята трицевна пушка и да изчакате врагът да надникне зад грешния ъгъл, преди да предприемаете ход. Това е система, която създава динамичен геймплей за всяка среща, независимо от другите елементи, които може да останат в застой.   Извън усъвършенстваната основна игра в Dust & Neon липсва известно разнообразие. Има много ограничен брой типове мисии, в които играчът да участва, и всяка област е отделена само с тънка граница.      

  Въпреки това, сходството на всяка среда или тип мисия е засенчено от системата за риск и възнаграждение, която влиза в действие. Както бе споменато по-горе, успехът се гради до голяма степен върху управлението на амунициите и откриването на по-добри оръжия. За да направи това, играчът ще трябва последователно да взема вътрешни решения дали да изследва или не.   Има и други елементи, които помагат да се увеличи вероятността за успех на стрелеца, като дърво на уменията, които могат да се закупят от различни магазини. Дървото на уменията е малко, но предлага изненадващо количество гъвкавост в стила на игра на стрелеца. Човек може да предпочете да увеличи капацитета на амунициите си и щетите от куршуми, за да ги превърне в неудържим каубойски гигант. От друга страна, играчът може да насочи основната си стратегия като възстановяване на здравето, което ще му позволи да си възвърне здравето от победени врагове и сандъци с амуниции.

 

Dust & Neon прави силен дебют. Геймплеят на играта изисква обмислени решения и търпение, което води до епични престрелки, задоволителна механика на оръжията и солидна система за прогресиране. Въпреки, че битките с босове може да накарат някои играчи да поискат повече, цялостното изживяване от воденето на легендарен стрелец до победа е нещо, което повечето няма да забравят. Играта получава оценка 5/6 от PCMania.