Duels of the Planeswalkers 2013

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Думите Magic: The Gathering извикват истинска носталгия в съзнанието ми. Безгрижието на лятната ваканция. Мирисът на широката дървена маса, застлана с чисто новия ми комплект карти. Напрегнатата физиономия на най-добрия ми приятел пред мен, който се чуди какъв да е следващият му ход…

Нека да поясня за какво става дума за онези от вас, които чуват тепърва за това заглавие. Това е настолна игра, водеща началото си още през 90-те (тук може да научите малко повече за нейната история). И въпреки това днес тя продължава да захваща в една зарибяваща примка все повече и повече играчи. Продължава да става все по-добра. И това важи в пълна сила за Magic: the Gathering – Duels of the Planeswalkers 2013 – най-новата й компютърна версия.

Дуелите на магьосниците

Ако никога досега не сте играли на Magic: The Gathering, спокойно. Като цяло основната идея не е твърде сложна. В повечето случаи двама играчи (т.нар. planeswalkers – могъщи магьосници) се изправят един срещу друг и се „дуелират“ с помощта на тесте карти. Те натрупват мана и пускат на свобода мощни същества или хвърлят унищожителни магии срещу тях. Всеки един от играчите разполага с по 20 точки кръв. Стигнат ли до 0 – губят.

В основата си третото издание на поредицата не се е променило. Вашата цел е да преминете през кампанията на играта, изправяйки се срещу все по-трудни и предизвикателни противници. По пътя си ще отключвате нови тестета карти (добавени са 10 нови), а на самия финал ще се изправите срещу последния бос – драконът Никол Болас.

Дребни, но значими промени

Същевременно обаче Duels of the Planeswalkers 2013 включва някои промени, които без съмнение превръщат играта в най-добрата от този тип до момента. Така например вече имате възможност да избирате коя карта от типа Земя да изиграете и съответно – да натрупате по този начин още мана. Преди Dues of the Planeswalkers взимаше това решение вместо вас, което често можеше да ви докара до загуба.

Откриваме и други дребни промени, като възможност да гледате статистиките на своите опоненти и по този начин да разберете колко добри са всъщност. Вече има и рейтинг система, която сравнява отделните тестета.

Нанесени са корекции и по потребителския интерфейс, които правят играта значително по-приятна. Когато дадено същество е екипирано с артефакт или с ползотворна магия, не е нужно да местите курсора на мишката от карта на карта. Сега те ще бъдат изведени с една идея по-близо до екрана, което ще ви позволи с един бърз поглед да видите това, което ви трябва и бързо да го изберете.

Истинско предизвикателство

Първото изиграване на кампанията не е твърде трудно. То ще ви запознае с основните стратегии и благодарение на него ще отключите още тестета. Истинското предизвикателство идва в режим Revenge, където противниците ви започват да прилагат всевъзможни подмолни трикове. Но дори и той да ви омръзне, винаги може да преминете към режим мултиплейър.

Колкото и дълго време да сте играли на Magic: The Gathering, елементът на изненадата никога няма да изчезне. Рано или късно пред вас ще се изправи опонент, който ще се измъкне и от най-силното ви същество с невиждана досега стратегия. Да не говорим, че шансът да изиграе срещу вас карта, която никога досега не сте виждали, е сравнително голям. Все пак Magic: The Gathering е истинско чудовище в преносния смисъл на думата – това е игра с огромна история и близо 12 хил. уникални карти (всяка година средно се добавят по 500 нови).

Наред с гореспоменатите промени, играчите ще открият и поредица от нови предизвикателства и сблъсъци (encounters), разпръснати из цялата кампания, както и един

чисто нов режим, наречен Planechase,

в който четирима души се изправят един срещу друг и всеки играе за себе си. Всеки ход играчът може да хвърли шестстенен зар и в зависимост от резултата се придвижва към нов свят (plane) или активира специално действие, изписано на конкретната plane карта. Всяка plane карта е различна. Те се допълват от карти „феномен“ – активират се еднократно и засягат всички. Често последиците от тях са неузнаваеми – някои например могат да запокитят всички същества от гробището на бойното поле.

Безспорно Planechase срещу компютърни опоненти може да ви побърка поради всякаква липса на логика. Най-добре този режим работи срещу хора. Разбира се, тук трябва да се заредите с достатъчно търпение, докато останалите играчи разглеждат картите и обмислят своя ход.

Като цяло – това е един фантастичен продукт,

подходящ както за новаци (той ще ви научи на всички тънкости и ще ви подготви за настолния вариант или за игра в мултиплейър), така и за ветераните в Magic: The Gathering заради множеството подобрения в геймплея. Да, в него не откриваме някои желани от феновете опции като възможността да променяме бройката на „земите“. Но дори и при тяхното отсъствие това е заглавие, което ще оползотвори свободното ви време, независимо дали го разцъквате на компютър, на конзоли или дори (за първи път в историята на поредицата) на iPad.

Автор: Владимир Тодоров