Много лесно е да се направи някаква компютърна игра – достатъчни са малко парици (по американските стандарти жълти стотинки), за да наемете някакви изпълнители и готово! Трудното нещо е да се направи хубава игра – ще трябва да намерите добра идея (т.е. да откраднете, което в света на игрите е едно и също – вече е почти невъзможно да се докопа наистина оригинална добра идея), да наемете добри програмисти, художници и композитори и да ги накарате да работят добре заедно и наистина да си свършат работата… Сега вече следва най-елементарното – от тази игра да направите суперхит – за това са необходими само три пици, три бутилки кока кола, един лист и някакъв молив!!! Това не е виц, а самата истина – просто трябва да викнете кои да са трима 15-годишни тийнейджъри от улицата, да ги сложите да седнат зад по едно PC, да им оставите по една пица и по една кока-кола и нека да играят в продължение на няколко часа! Единственото, което ще се иска от тях, е непрекъснато да казват на глас кое им харесва и какво още биха искали да имат в играта (а вие да си записвате на листа)! Ето това нещо странно защо не се прави от почти никоя компания и съвсем логично щандовете за преоценени стоки на супермаркетите са пълни с добри игри, които и за хиляда години няма да възвърнат торбите с долари, инвестирани в тях… а разликата между хитовото заглавие и провала наистина често се състои от няколко дреболии!
Dracula Ressurection е именно сред тези добри игри, на които по неизвестна причина им липсват само няколко подробности. А иначе играта има повече от добър сюжет – основана е на публикувания в Лондон през 1897 година роман Dracula от английския писател Bram Stoker. Главният герой на романа е младият служител в една нотариална кантора Jonathan Harker, който е изпратен в Трансилвания, в замъка на Граф Дракула, за да запознае многоуважаемия граф с възможностите за закупуване на имоти в Англия. За свое нещастие Джонатан открива невероятния секрет на графа – той е вампир, undead, който всяка нощ излиза от ковчега си и се храни с кръвта на живи хора. Джонатан е затворен в подземието на замъка, а графът отпътува за Англия, където се опитва да превърне във вампир и Люси – най-добрата приятелка на Мина – красивата годеница на Джонатан. За щастие плановете на Дракула са провалени от един английски лекар, от един професор – специалист по окултни науки и от един млад американец от Тексас. Междувременно Мина заминава за Трансилвания и успява да помогне на годеника си да се измъкне от замъка, след което и двамата светкавично се прибират в родината си…
право в лапите на вампира
Този път Мина е новата цел на Дракула – тя е отвлечена и графът се опитва да се завърне в Трансилвания, където Мина ще трябва да се превърне в новата графиня Дракула. Следва люта гонка из цяла Европа и финалната битка в самата Трансилвания, която завършва благополучно – Мина е освободена, а Граф Дракула – пронизан с дървен кол в сърцето и се разсипва на прах. Или поне така изглежда… до есента на 1904-та година… когато незнайна сила принуждава Мина да напусне дома си и да се отправи с първия пътнически кораб към Трансилвания. Не е трудно да се досетите, че Джонатан тръгва след нея и ето как на 16 ноември 1904-та година се оказва в страноприемницата на Col De Borgo – малко и неприветливо селце в близост до замъка на графа. Оттук нататък Джонатан ще разполага само с 30 дни, за да разбере какво точно става и да спаси съпругата си!
Не е трудно да се досетите какъв engine е използван в играта – естествено FMV (full motion video), който кой знае защо е много модерен в момента сред френските производители на куестове и то точно сега, почти две години след като му мина модата в Щатите. Така погледнато играта е близнак на Amerzone отпреди няколко месеца – гледната точка на героя ви е first person, можете да се въртите свободно на всички страни, нагоре и надолу и разполагате с “интелигентен” курсор, който се променя, ако попадне върху предмет, който можете да използвате или се преобразява в стрелка, ако можете да се придвижите в дадена посока. Добавете към това и невероятно добрата музика, която идеално подхожда на зловещо-романтичната атмосфера, както и добре изпипания ambient sound (звуците от околната среда).
И сега дребните недостатъци, които ще попречат на тази игра да стане хит – очевидно неща като “hot keys”, “on-line help”, “субтитри” и “записки” са мръсни думи за производителите – това автоматично ви лишава от възможността да изиграете играта, ако нямате отлични познания по английски (или френски) език, както и ви обрича на методично претърсване на екран по екран, докато откриете някой загубен пиксел, на който курсорът на мишката ще реагира. Странно е още, че героят ви има огромен дневник, в който би следвало да записва преживелиците си; дневникът обаче се използва само за “save” и “load” и в него не се е намерило място за никакви други бележки (ако там автоматично се отбелязваха откритията и най-важните неща от разговорите ви, до голяма степен щеше да се компенсира липсата на субтитри).
Предполагам, това е достатъчно да добиете представа що за игра е Dracula Ressurection – ако сте фен на този тип куестове и не ви притеснява нуждата от много добри познания по английски език, вероятно ще останете доста доволни от това продължение на класическия роман на Bram Stoker…
Автор: Ник Мортимър