SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Преди появата на DOOM 2016, повечето от феновете не даваха големи надежди на поредицата. id от дълги години бяха в черна серия. Новият Doom изглеждаше обречен в Ада на разработката… всички знаем къде свършват такива игри. За щастие, когато излезе през 2016, гореспоменатият представител на иконичната поредица не оправда очакванията ни и вместо да разочарова, промени представите на всички за това как трябва да изглежда модерният екшън от първо лице.

Четири години по-късно – броени дни ни делят от заветната дата 20 март. Ако поне малко имате интерес към FPS-ите, най-вероятно с нетърпение отбелязвате на календарчето си дните до излизането на DOOM Eternal или поне сте си направили олтар, със свещи и пентаграм. За да хайпнем като за последно ви представяме това превю, в което сме събрали най-интересните детайли, известни ни до момента. Правилно се досещате, че вече сме писали за играта преди около година. Оттогава научихме не малко детайли за най-новото отроче на id Software, а и като фенове няма как да изпуснем отдалата се възможност да погъделичкаме както вашите, така и нашите геймърски сетива с едно подгряващо, финално превю.

Да започваме!

Множество промени спрямо DOOM 2016.

 

Eternal няма да се стреми да прави революция в жанра, подобно на своя предшественик. Вместо това, в същността му е втъкана друга думичка – започваща с „ево“ и завършваща на „люция“. Новият DOOM обещава да бъде всичко което DOOM 2016 беше, а и всичко, което не успя да бъде. Този път от id са решили да подходят доста по-различно. Играта тотално къса със всякакви опити да бъде реалистична и всичко експлодира до нива граничещи с виртуална лудост.

В началото бяха оръжията.

Познатите ни от предишната игра оръжия са претърпели редизайн. Основната цел е била пушкалата максимално да приличат на оригиналните модели и да изпълнят сърцата ни с умиление и носталгия. Освен това, предстои да видим някои нововъведения в арсенала на DOOM Guy (DOOM Slayer по нов стил). Те са представени от огнехвъргачката, която може да се преквалифицира и в снегохвъргачка или минохвъргачка, монтирана на лявото ни рамо, както и Crucible – готиният, светещ в адски цветове, демоничен меч, в чиято компания и под съпровода на хевиметълски ритми, ще разсичаме уродливите тела и мутри на изчадията адови на половини, четвъртини, чак до шестнайсетини. Моторната резачка отново е тук и ще я ползваме по-често от преди, а “arm blade”-а, ще направи glory kill-овете една идея по-кървави. Май изпускаме нещо… Хм… а, да. Прословутият „meat hook“, който присъства в абсолютно всички промо материали. Месната кука, прикрепена към super shotgun-a, присъства само и само, за да онагледи фразата „ела, че ми требваш“ и да накара демоните сами да бягат обратно към пъкъла.

По всичко личи, че id са си взели бележка от предишния път. В DOOM Eternal класическия, центриран изглед на оръжията ще бъде наличен още при Launch-а на играта, за да изпитаме пълнокръвно DOOM изживяване.

От всеки демон, противник не става.

Не знам дали този път оръжията са прекалено мощни или противниците са по-кекави от преди, но след като им изпратите малко олово, демоните буквално ще се разпадат. Броните им или части от телата им ще падат и така ще откриват слаби точки. Геймплеят е структуриран така, че да ни окуражава да мислим по време на битките. Прилагането на различни тактики и използването на определени движения при отделните противници, допълнително ще улеснят живота ни, а убиването на демоните, чрез различни оръжия, ще ни снабдява с различен вид ресурси.

Както оръжията, така и противниците ще изглеждат една идея по-близки до оригиналните модели. Освен познайниците ни от DOOM 2016, този път смелост да се изправят срещу нас са събрали стари дружки като Arachnotron, Archvile и Pain Elemental. Има и чисто нови, създадени от нулата демони като Carcass, DOOM Hunter и Marauder. Така общият брой на демоните ще бъде двойно повече от този в DOOM 2016.

Танцът на смъртта.

По-стандартния набор от стъпки, с който разполагахме в предишния DOOM, ще се разшири с някои нови движения. От тях, най-широко обсъждано е dash умението, от което ще можем да се възползваме както на земята, така и във въздуха. Придърпването към противниците с “meat hook”-а изглежда забавно, а прилагането му в различни комбинации предполага да бъде брутално и смъртоносно. Отделно, по време на битка ще подскачаме по различни платформи и ще се завъртаме по специални за случая греди. Имайки предвид, че битките ще бъдат по-напечени и кръвожадни отпреди, усвояването на всяко едно от тези движения ще спомогне за плавното и безпроблемно предвижване по арените на смъртта. От id са имплементирали и система с допълнителни животи, при която ако умрем, не се връщаме до предишен чекпойнт, а екранът става черно бял. Ставаме неуязвими за определено време, след което екшънът продължава.

Като съберем нововъведенията в арсенала, богатия набор от движения, различните тактически възможности, в които можем да използваме гореспоменатите елементи и разбъркаме добре всичко това, ще получим една хомогенна смес, съставяща геймплея на DOOM Eternal. Смес, съставена от чист високочестотен екшън, доставяща ни равни дози нездравословно количество адреналин.

Глътка свеж въздух.

Когато битките ускорят пулса ви до удари в минута над препоръчаните от личния лекар, играта ще забавя темпото и всички сеещи смърт движения и акробатики, ще ви послужат, за да си проправите път, подскачайки на воля из красивите нива на DOOM Eternal. По-горното изречение означава, че платформинга ще е една, две, дори три идеи по-силно застъпен отпреди.

Когато и това ви омръзне, винаги можете да наминете през „Fortress of DOOM“ – своеобразния mancave на DOOM Slayer-a и основен хъб в играта, откъдето ще планирате действията си. Тук ще имате рядката възможност да си вземете почивка от изливащите се върху ви карантии, да понаучите туй онуй за вселената на DOOM, да ошлайфате екзорси(сади)стичните си умения, да поъпгрейднете арсенала и екипировката си и още нещо…

Поля от карантия.

Освен усилията, вложени в обогатяването и полирането на геймплея, id са се постарали да направят фона на бойните действия възможно най-разнообразен. Еднотипните космически бази са заменени с различни и изпълнени с детайли локации. Нива на Марс, все пак ще има, но голяма част от кланетата ще се развиват на Земята, като неминуемо ще наминем и до Ада, за да поздравим тамошните обитатели. Навярно всички си спомнят култовия трейлър от луната на Марс – Фобос, там също ще ходим. Из интернет вървят и доста любопитни слухове, че най-накрая ще надзърнем иззад райските порти.

За да поразчупят още малко играта и да ни подтикнат да изследваме красивите светове, които са създали, от id отново са скрили редица тайни местенца из нивата и са разхвърляли т.нар. “сентинелни батерии“. Те ще сa ни нужни за подобренията на екипировката и оръжията във по-горе споменатия “Fortress of DOOM“. Руническите предизвикателства от DOOM 2016, ще бъдат заменени от „Slayer’s gates“, които ще работят на същия принцип. Някои журналисти, имали досег до играта, изказват опасения, че нивата се чувстват праволинейни и нямат лабиринтна структура, както в предишните игри. Дали това е вярно?… Хм… да поживеем, пък ще видим.

Графиката, музика, екшън.

Според Hugo Martin, DOOM Eternal ще ни предложи около 22 часа забавление, което е точно 2 пъти по-дълго от предишния DOOM. За нашето максимално удоволствие по време не игра, ще се погрижи новият енджин на id Software – id Tech 7. Били Кан, главния разработчик на енджина, ни обещава по-брутални експлозии, повече и по-реалистични кървища и таван от 1000 кадъра в секунда… стига компютрите ни да не загинат в неравната битка със софтуера. Важно е да се отбележи също, че няма да има RTX поддръжка в първите дни след рилийза.

За саунда отново ще е отговорен не кой да е, а самият Мик Гордън, което е повод за радост. Лично аз нямам търпение да чуя резултатите от любопитния експеримент, който г-н Гордън обяви в началото на миналата година.

 

 

Изказват се опасения, че непрестанният екшън, вакханалията случваща се на екрана и в ушите ви, изтощава играча и не дава достатъчно време за зяпане насам натам… но пък толкова много опасения, не са особено здравословни.

Мултиплейърът не трябва да се оставя извън сметките.

Този път на онлайн режима е отделено подобаващо внимание. Водени от амбицията да го разчупят и отличат максимално от другите мултиплейър игри, id са създали т.нат Battlemode. В крак с най-новите тенденции, той е асиметричен и ще изправи един тежковъоръжен DOOM Slayer срещу два грозни и също толкова опасни демона, които трябва да работят в екип, за да имат шанс за победа. Ключов момент за завоюване на рунда е избора на правилна тактика от страна на демоните, докато играчът управляващ DOOM Slayer-a, ще трябва да разчита повече на добрите стари рефлекси и да отстреля двата демона в кратък отрязък от време.

Друг мултиплейър режим, който обаче няма да е достъпен в началото, е Invasion mode-а. Той ни е познат от други игри. Интересното тук е, че играчът, който напада соловата кампания на друг играч, ще приеме формата на демон. Няколко играчи могат да се съюзят, след което развалят играта на друг играч. Разбира се, този режим ще може да си изключва по желание.

Като за финал.

Най-вероятно върлите фенове на поредицата вече са направили pre-order на разните му там едишъни, но за тези които още се чудят – няма място за притеснения. DOOM Eternal ще бъде наличен в Steam още от първия ден. Все пак ще трябва да се логнете и в лънчера на Bethesda, за да играете.

Обещани са сингълплейър DLC-та, което е допълнителен стимул за закупуването на играта, заедно със season pass-a.

DOOM Eternal ще излезе на 20 март за PC, PS4, Xbox One и Google Stadia. По-късно през годината, ще бъде наличен и за Nintendo Switch. id Software обещават 60 кадъра и 4К резолюция за конзолите на Sony и Microsoft.

Ще се видим в пъкъла. Ние нямаме търпение, а вие?

Автор: Петър Хайтов