Diablo III – Patch 2.1

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 авг. 2014

Колкото обичам, толкова и мразя пачовете. Особено в игрите на Blizzard. От една страна, по-сериозните пачове доставят купища съдържание, при това безплатно. От друга, промените понякога са толкова сериозни, че ако си спрял да играеш за известно време, по-добре се откажи от настоящия си герой и започни нов, отколкото да учиш как се борави с всички променени умения. Ръката ми още пази мускулна памет къде се намират копчетата за скиловете на Паладина ми в World of Warcraft – напълно безполезно, защото повечето от тези умения вече не съществуват или са променени до неузнаваемост.

Пач 2.1 за Diablo III и експаншъна Reaper of Souls е една доста мащабна кръпка, която добавя много нови неща, но все пак не е толкова екстремна, че да обезсмисли придобитите до момента познания за механиките на играта. В него са налични промени по всички герои, пипнати са предметите, прибавени са нови местности и режими на игра. Ето за какво става въпрос – надявам се да сте фенове на играта, иначе доста от написаното по-долу няма да има особен смисъл за вас.

В заешката дупка

Основното нововъведение в пача са т.нар. Големи Рифтове (Greater Rift (да пукна, ако ги нарека Цепнатини)), в които уменията ви ще бъдат изпитани до краен предел. Подобно на стандартните Rifts, целта е да изчистите нивото от гадини и когато убиете достатъчно се появява финален бос, от който можете да очаквате по-сладките награди. Особеното тук е, че в Големите Рифтове се залага основно на скоростта – целта е да ги опразните за под 15 минути. Всички играчи досега така или иначе се стремяха да минават рифтовете максимално бързо, така че новата система е логично развитие на схемата на игра.

За да влезете в Голям Рифт, трябва да получите специален ключ, който пада от финалния бос в обикновените рифтове. Имайте предвид, че получаването на ключа не е 100% гарантирано и може да ви се наложи да минете няколко обикновени подземия, докато вземете специалния камък. Това е странна идея от страна на Blizzard, тъй като те на практика ни изнудват да минаваме старо съдържание, за да имаме възможност да видим новото. Така или иначе, след като получите ключа ще трябва да преминете през кратко изпитание (включващо избиване на гадини, разбира се), чрез което играта ще определи с каква трудност можете да се справите. Забравете за Normal, Torment и т.н. – големите рифтове имат свои собствени нива на мъчнотия. Враговете в този режим не пускат злато или предмети – награда можете да получите само от главния лошковец. Когато убиете и Пазителя на рифта, ще получите от него няколко легендарни скъпоценни камъка – нов item в играта. Те добавят най-различни специални умения към предметите в които ги сложите. След завършване на рифт имате избор – да подобрите ключа си, за да се пробвате на по-голяма трудност, или да ъпгрейднете някой от придобитите до момента легендарни камъни. Ако изберете второто, ключът ви изчезва и трябва да минете през цялата процедура по набавянето му наново.

Сезонът на дините

Другата сериозна новост в пача са Сезоните, първият от които стартира на 29-ти август. По време на Сезона ще можете да създадете нов герой (или няколко) от нулата – без достъп до сандъка ви с предмети и злато, без натрупани Paragon нива и без възможност да му прехвърлите екипировка. Докато играете с такъв герой имате шанс да попаднете на нови легендарни предмети, достъпни само в този режим. Когато Сезонът свърши, всички събрани предмети и целият натрупан опит се прехвърлят към съществуващите ви обикновени герои. Ползите както за играчите, така и за Blizzard, са ясни – първите ще видят нови железа предварително, тъй като ще станат достъпни за обикновените герои чак след края на Сезона, а вторите ангажират за дълго и постоянно потребителската си база. Целият прогрес може да бъде следен в новите Leaderboards, където ще пише кой, как и с колко точно е по-добър от вас.

Класова борба

Най-мащабни като бройка са промените по класовете. Ще ги опиша само схематично, поради огромното им количество. Една, която засяга всички тях е, че кълбата с живот, които понякога падат от гадинките, вече запълват по-малка част от здравето ви. За сметка на това всички умения и предмети, които възстановяват живот, са подобрени.

Варварите (Barbarian) получават увеличение на щетите, които нанасят с доста от уменията си, както и по-разнообразни elemental атаки. Подобрението в някои случаи е значително – Earthquake например вече прави не 2600%, а 4200% от damage показателя на оръжието ви.

Кръстоносците (Crusader) получават странна смесица от подобрения и ограничения. Най-значителното е, че Heavenly Strength (умението, което им позволява да държат двуръчни оръжия с една ръка) вече намалява нанасяните щети с 20%. Това обаче се балансира от факта, че щетите на всички винкели за две ръце са увеличени със същия или по-голям процент. От Blizzard уверяват, че Кръстоносците няма да пострадат от промяната.

При Ловците на демони (Demon Hunter) фокусът се премества от умения, предизвикващи poison damage, към такива с cold щети. Монасите (Monk) са с преработен баланс между генериране и изразходване на основния си ресурс Spirit. Вещерите (Witch Doctor) получават някои подобрения по интерфейса и по-голям damage.

В случая на Магьосниците (Wizard) има сериозна промяна при т.нар. channeling умения – тези, при които героят ви стои неподвижно и изстрелва лъч енергия към враговете си. Досега те вкарваха еднакви щети, независимо дали ги ползвате за две секунди или за пет минути. Вече техният damage ще започва от по-ниско ниво и постепенно ще се увеличава, стига да не мърдате от мястото си. Като цяло доста от уменията са с увеличена сила (за пример – Черната дупка от 360% вече прави 700% weapon damage).

По-високо качество на живот

В играта са добавени две нови местности, макар че те не са от ключово значение – първата се казва Cesspool и е само козметична промяна, на която можете да попаднете случайно в рифт. Втората е The Vault – вселената, от която идват досадните гоблини със съкровища. В редки случаи, когато убиете такъв гоблин, ще се отвори портал към това измерение – влезте в него и напълнете раницата си със злато. Сред по-интересните нови предмети е Ramaldini’s Gift, който ви позволява да добавите дупка за скъпоценен камък към оръжие, което няма такава. Пипнати са и някои от съществуващите легендарни железа, някои от които имат нова, уникална за тях характеристика. Ще се наложи да ги намерите наново обаче – тези в инвентара ви няма да се променят. Има и няколко промени по интерфейса на играта (Quality of life подобрения, както ги наричат Blizzard). Например, ковачът вече има бутон, чрез който с един клик да разглобите всички предмети в инвентара си, вместо да ги цъкате един по един, а в долната дясна част на екрана се появява брояч на златото, което вдигате от земята за определен кратък момент.

В пача са отстранени и редица бъгове, но за съжаление далеч не всички – все още се случва играта да засича поради проблем с връзката със сървъра, или някое умение да не отчете, че сте натиснали съответния бутон. Като цяло пачът е солиден и има възможност да вдъхне нов живот на играта, особено чрез Сезоните. Те, да си го кажем направо, са наливане на вода в кофа без дъно, защото на финала оставате без герой и трябва да започнете наново. Но това е повече или по-малко рутина за отдадените Diablo фенове.

Вие какво ще кажете за новия пач?

Автор: Пламен Димитров