Dead Space 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Без съмнение, първата Dead Space бе изключително успешна игра както за нейните автори от Visceral Games, така и за гиганта Electronic Arts. Играта успя да постигне нещо, което относително малко заглавия правят днес: стана незабавен хит сред медиите и геймърите и в крайна сметка отнесе повече от сто различни геймърски награди. Освен че се превърна в най-продаваното хорър заглавие но 2008 г., Dead Space роди още най-различни допълнения – измежду тях видяхме анимиран филм Dead Space Downfall, разказващ събитията отпреди играта и дори аркаден шутър за Wii. Всичко това значеше само едно: появата на истинско продължение бе само въпрос на време.

Въпреки това неговият анонс отне цели две години и сякаш, за да попари надеждите на РС геймърите, бе обявено, че те няма да получат своя версия на играта. За щастие в ЕА разсъдиха предвидливо и в светлината на съвсем скорошния анонс на Dead Space 2 за РС ви предлагаме предварителен поглед в

космическия ужас на продължението

За щастие, Dead Space 2 се разработва от същия основен екип, който създаде и първата част. Основната цел на Visceral Games, по техните собствени думи, сега е да придадат по-голяма дълбочина на познатия ни герой Айзък и да направят продължението още по-страховито от оригинала. За игра, която е все още в ранните си стадии, Dead Space 2 изглежда изненадващо пълна с идеи.

Изминали са години от кошмарното изживяване на Айзък на борда на „Ишимура”, но някогашният корабен инженер все още пази дълбоко в себе си спомена за ужасите, които е изживял там. Пътят на Айзък го е отвел до град на име Sprawl, разположен на един от пръстените на Сатурн. Но ужасната зараза отново се появява, залива града и е на път пак да превърне живота на Айзък в ад.   

Атмосфера и герои

Една от най-добрите черти на оригинала бе неговата атмосфера и средата, в която бе затворен Айзък. Пълен с ужасяващи чудовища, бродещи по тесните коридори на кораба, „Ишимура” бе наистина злокобно място. Сега преходът от затворения кораб към открития град изглежда малко неочакван, но и не по-малко интересен. Истинският въпрос е дали градът ще може да предложи нещо също толкова пленяващо и плашещо, колкото космическия кораб. В това отношение трябва да сме оптимистични, защото от Visceral Games обещават, че градът ще бъде не по-малко плашещ. Изоставени руини, тъмни алеи и клаусторфобични места ще спомогнат за засилване на атмосферата.

Друга не по-малко интересна промяна е настъпила и в самия Айзък. В първата част той бе обикновен човек, хванат в лапите на кошмара. В резултат той не говореше много и бе съсредоточен единствено върху собственото си оцеляване. В Dead Space 2 той ще бъде много по-активен, ще има доста повече реплики и най-важното, няма да бъде сам. Точно така, неговото общуване с различни NPC-та  ще бъде от ключово значение за развитието на играта, а светът тук ще бъде доста по-гъсто заселен с хoра, с който ще може да говорите. 

Рецептата остава същата

В геймплей отношение се очакват по-малко промени, като основната механика ще бъде вече познатата от оригинала. Ще управляваме Айзък от трето лице, изследвайки града и неговите околности и елиминирайки всички чудовища, които се срещат по пътя. По всяка вероятност обаче екшън елементът тук ще бъде доста по-засилен по начин, подобен на Splinter Cell: Conviction. Изглежда авторите на играта и преди всичко издателите са решили, че печелившата формула днес задължително включва солидна доза екшън и сами определят Dead Space 2 като „напрегнат екшън трилър”.

Означава ли това, че играта ще залага по-малко на бавното придвижване и дебнене за сметка на бойни сцени? Може би, но нека не забравяме, че в новата игра ще видим и нови чудовища, някои от които доста стряскащи. Crawler например представляват вече известните пълзящи бебета-мутанти, които наобикалят героя като в рояк, а дребните им размери ги правят по-трудни за разчленяване, отколкото по-големите чудовища. Подобна гледка няма как да ви остави равнодушни, а имайте предвид, че това е само началото, защото из дебрите на Sprawl се крият още Stalkers (отново ловуват на групи и са въоръжени с остриета вместо ръце) , Cysts (прикрепят се към всякаква повърхност и ви обстрелват с пашкули) и какви ли не други гадини. Всичко това ни дава основание да се надяваме, че играта няма да изневери на корените си и отново ще заложи на повече атмосфера и напрежение.

Dead Space 2 се очертава като много добро продължение и стига да не падне в капана на прекомерния екшън за сметка на неподправения хорър геймплей, може отново да се превърне в незабавен хит. А дотогава можем само да се надяваме, че обещаният мултиплейър ще бъде наистина добър, както и че слуховете за кооперативен режим ще се окажат верни.

Автор: Иво Цеков